ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Mokka 1.4 FWD [test drive]

Opel Mokka 14 FWD caroto test drive 2014 (10)

H προσθιοκίνητη έκδοση του Opel Mokka αποτελεί μια «έξυπνη» επιλογή για τα δεδομένα και τις ανάγκες της μετακίνησης στην Ελλάδα. Μπορεί να μην έχει τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, όμως πόσοι είναι αυτοί που πραγματικά τις χρειάζονται στη χώρα μας;

Εκτός από χρήματα (περίπου 3.000 ευρώ) επιλέγοντας το προσθιοκίνητο Mokka επωφελείσαι κι από το χαμηλότερο κατά 70 κιλά βάρος και κατά συνέπεια από την χαμηλότερη κατά 0,5 lt/100 km κατανάλωση, καθώς από τις ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις. Αυτά είναι στοιχεία που δεν μπορούν να σε αφήσουν αδιάφορο, εκτός κι αν κατοικείς στο Μέτσοβο ή κάποια άλλη ορεινή περιοχή με έντονη χιονόπτωση το χειμώνα. Η αν είσαι τύπος της περιπέτειας και σου αρέσει να πηγαίνεις τακτικά σε διαδρομές με χιόνι ή λάσπη. Επειδή όμως πιθανότατα δεν είσαι τέτοιος τύπος (η στατιστική αυτό λέει), τότε δεν χρειάζεσαι τίποτα περισσότερο από το προσθιοκίνητο Mokka.

Η αλήθεια είναι πως την τετρακίνηση πολλοί τη μίσησαν, την off road εμφάνιση όμως κανείς. Γι’ αυτό και το δικίνητο Mokka έχει το ίδιο «άγρια» (περιπετειώδη την ονομάζουν συνήθως οι εταιρίες) εμφάνιση με το τετρακίνητο. Ολόιδια είναι και η σχεδίαση στο εσωτερικό. Αυτό σημαίνει ότι για άλλη μια φορά μας εντυπωσίασε το καλοσχεδιασμένο πιλοτήριο με τα αμέτρητα κουμπάκια, τα οποία ωστόσο δυσχεραίνουν τη ζωή σου χωρίς λόγο… Από την άλλη πλευρά, η εξαιρετική ποιότητα υλικών και συναρμογής κι οι επαρκείς χώροι σε αποζημιώνουν. Δε θα λέγαμε το ίδιο και για το χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει μέτρια χωρητικότητα (356 lt).

photos – nmarinopoulos

Ο κινητήρας των 1,4 lt με τους 140 PS και τα 200 Nm ροπής είναι γνώριμος και διακεκριμένος από τα άλλα μοντέλα στην γκάμα της Opel. Στις χαμηλές στροφές δεν εντυπωσιάζει, όντας πιο διστακτικός από αντίστοιχα σύνολα άλλων εταιριών, όμως από τις μεσαίες στροφές παίρνει το αίμα του πίσω. Με τη βοήθεια και του σωστά κλιμακωμένου 6τάχυτου κιβωτίου, το γερμανικό μοτέρ προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,9 sec. Τελική ταχύτητα 193 km/h) κι έχει αρκετά χαμηλή κατανάλωση κι εκπομπές ρύπων (7,4 lt/100 km και 139 g/km αντίστοιχα).

Κινούμενοι με το Mokka εντός πόλης την προσοχή μας κέρδισαν τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, τα οποία οφείλονται στα φαρδιά ελαστικά διάστασης 215/55 R18 και στη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης. Η τελευταία στερεί κάτι από την άνεση (σημαντικός παράγοντας για ένα crossover) αλλά δικαιολογεί τις ρυθμίσεις της από την καλή και ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι είναι καλό σε αίσθηση (δε θα μας πείραζε πάντως αν ήταν και λίγο πιο βαρύ) κι ο επιλογέας των ταχυτήτων δεν είναι ιδιαίτερα πρόθυμος στις γρήγορες αλλαγές.

Εν ολίγοις, εάν θέλετε ένα crossover για όλους τους άλλους λόγους εκτός από την τετρακίνηση, το Opel Mokka 1.4T 140 PS FWD αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιλογή που κοστίζει λιγότερο από την τετρακίνητη έκδοση και διατίθεται με πλούσιο standard εξοπλισμό…

Opel Mokka 1.4 Turbo FWD – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.364 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,5 x 82,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 4.900-6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.850-4.900 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με ψεκασμό πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 193 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,4 / 5,9 / 5,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 639 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 139 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος σε σχήμα U
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact 2, 215/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4278x1777x1658 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1540/1540 mm
Μεταξόνιο 2555 mm
Χώρος αποσκευών 356 lt
Απόβαρο 1394 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.970€ (20.010€ με απόσυρση)

Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close