ΔΟΚΙΜΕΣ

Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 [test drive]

Dacia Duster Diesel 4x4 Caroto test drive 2014 (12)

Σε μια εποχή που τα «καθαρόαιμα» SUV σπανίζουν, η Renault βλέπει την ευκαιρία και επαναφέρει στο παιχνίδι το αισθητά ανανεωμένο Dacia Duster.

Το Duster είναι το ακριβότερο μοντέλο της αναγεννημένης Dacia και κατά την άποψή μας αυτό που «θα μπορούσε και να μην είναι Dacia!». Σε κάποιες αγορές μάλιστα κυκλοφορεί με τα σήματα της Renault, ενώ είναι από τα αυτοκίνητα που είτε τα λατρεύεις, είτε τα προσπερνάς (ανάλογα με το αν ταιριάζει στο χαρακτήρα σου). Ενδιάμεση σχέση δεν υπάρχει!

Η νέα γενιά του Duster που οδηγήσαμε στους δρόμους της Αττικής και της Πελοποννήσου είναι αισθητά βελτιωμένη. Ας ξεκινήσουμε από την σχεδίαση: η αισθητική «αγρίμι», «αλάνι» (ή όπως αλλιώς θέλετε να την πείτε) παραμένει, όμως είναι πιο μοντέρνα κι εκλεπτυσμένη, με αποτέλεσμα να βρίσκει απήχηση σε μεγαλύτερο κοινό. Ναι, υπάρχουν και πάλι οι έντονες ποδιές, τα φουσκώματα, και η κοντόφαρδη καμπίνα επιβατών (λόγω της αυξημένης απόστασης από το έδαφος και των μεγάλων μετατροχίων). Όμως όλα είναι αρκετά πιο στρογγυλεμένα και σύγχρονα.

Στο εσωτερικό συναντούμε και πάλι τα σκληρά πλαστικά που δίνουν κακή αίσθηση (μπορεί βεβαίως να είναι ανθεκτικά στην σκληρή χρήση) και η συναρμογή έχει… αρκετά θεματάκια. Όμως αυτά δεν είναι στοιχεία που σε ενοχλούν σε ένα τετρακίνητο που δημιουργήθηκε για να οδηγείται εκτός δρόμου και να… σκονίζεται εντός κι εκτός (άραγε η ελληνική μετάφραση της λέξης «Duster» είναι… «σκονιστής»); :-)

Από την άλλη πλευρά, δεν περνά απαρατήρητη η προσπάθεια των ανθρώπων της εταιρίας να προσθέσουν και λίγη αίσθηση πολυτέλειας. Π.χ. το αυτοκίνητο τη δοκιμής μας είχε δερμάτινο τιμόνι κι επιλογέα ταχυτήτων, οθόνη αφής 7 ιντσών (με μοντέρνο λειτουργικό σύστημα της Renault, αλλά τοποθετημένη σε άκυρο σημείο – πολύ χαμηλά), καθώς και ραντάρ παρκαρίσματος. Καλή η περιπέτεια, αλλά κανείς δε θα έλεγε όχι σε μικρές δόσεις πολυτέλειας…

photos – nmarinopoulos

Στον δρόμο το Duster είναι τόσο άνετο που δεν μπορείς παρά να το συμπαθήσεις! Αν το πιέσεις σε δρόμο με στροφές δε θα κρύψει τις έντονες κλίσεις που η μαλακή ανάρτηση επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει, όμως σε όλες τις άλλες περιπτώσεις (και κυρίως εκτός δρόμου) απολαμβάνεις άνεση επιπέδου… λιμουζίνας!

O πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi αποτελεί μια σίγουρη και «κλασσική» λύση. Αποδίδει 110 PS κι έχει μέγιστη ροπή 240 Nm. Στην περίπτωση του Duster το μοτέρ της Renault συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, εκ των οποίων η πρώτη είναι ίσως η πιο κοντή που υπάρχει σήμερα σε αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς. Ουσιαστικά αυτό που κάνεις είναι να ξεκινάς με πρώτη και με το που αρχίσουν να κυλούν οι τροχοί αλλάζεις σε δευτέρα! Γιατί οι μηχανικοί της εταιρίας επέλεξαν αυτήν τη λύση; Επειδή πρόκειται για τετρακίνητο μοντέλο, το οποίο θα μπορούσε (όπως συνέβαινε παλιότερα) να έχει «κοντό» κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων!

Αλλά και οι υπόλοιπες σχέσεις του κιβωτίου είναι αρκετά κοντές, πάλι για να διευκολύνουν τις εκτός δρόμου αναβάσεις και καταβάσεις. Μπορεί με αυτήν τη λύση ο οδηγός να πρέπει να έχει διαρκώς το δεξί χέρι στον επιλογέα των ταχυτήτων (που δεν είναι και τόσο καλός στις γρήγορες αλλαγές) και να μην επιτυγχάνεται η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση, αλλά όμως είπαμε αυτό το μοντέλο απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό που θα βγαίνει τακτικά εκτός δρόμου.

Μιλώντας για κατανάλωση, τα 5,7lt/100 km που ανακοινώνουν οι υπεύθυνοι της Dacia είναι μια επίδοση που σε κάνει να αναρωτιέσαι πόσο πιο χαμηλή θα ήταν αν είχε συνδυαστεί με κιβώτιο ταχυτήτων με πιο μακριές σχέσεις. Οι επιδόσεις του Duster που οδηγήσαμε δεν εντυπωσιάζουν (0-100 km/h σε 12,9 sec. Τελική ταχύτητα 168 km/h), όμως η άφθονη ροπή από τις πολύ χαμηλές στροφές προσφέρει εξαιρετικές επιταχύνσεις εν κινήσει και, εν τέλει, αίσθηση ταχύτητας!

Εν κατακλείδι, το Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 δεν είναι το πιο ποιοτικό SUV που έχουμε οδηγήσει, ούτε το πιο γρήγορο, ούτε το πιο πολυτελές. Ωστόσο υπερκάλυψε τις προσδοκίες μας στους τομείς της άνεσης, της οικονομίας καυσίμου και των δυνατοτήτων κίνησης εκτός δρόμου. Κι να θέλουμε να κοιτάζουμε το δάσος κι όχι το δέντρο, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι χαιρόμαστε που στην αγορά σήμερα υπάρχει ένα τέτοιο αυτοκίνητο με τιμή κοντά στα 20.000 ευρώ.

Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,9 sec
Τελική ταχύτητα 168 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,7 / 5,1 / 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 746 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 135 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental Cross Contact, 215/65 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4315x1822x1695 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1559/1560 mm
Μεταξόνιο 2673 mm
Χώρος αποσκευών 443-1604 lt
Απόβαρο 1400 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.550€ (19.120€ με όφελος απόσυρσης)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!