ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C4 1.6 e-HDi 115 SST [test drive]

Citroen C4 HDi 115 PS caroto test drive 2014 (4)

Ο εκπρόσωπος της Citroen στη μικρομεσαία κατηγορία διατηρεί ως προτεραιότητα την άνεση, στην προκειμένη όμως περίπτωση έρχεται παρέα με ένα πολύ καλό, ισχυρό και πολιτισμένο πετρελαιοκινητήρα.

Για το πρώτο σκέλος, αυτό της άνεσης, δεν έχουμε να πούμε πολλά. Είναι στο DNA της εταιρίας να παράγει αυτοκίνητα τα οποία χαίρεσαι να οδηγείς, όχι γιατί αγγίζουν τις ευαίσθητες χορδές του συναισθήματος αλλά γιατί ξέρεις ότι όσες ώρες και να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι, στο τέλος θα βγεις ατσαλάκωτος, χωρίς να νιώθεις αυτή τη χαρακτηριστική κόπωση της οδήγησης. Αυτό ακριβώς είναι το C4. Ένα μοντέρνο σχεδιαστικά, μικρομεσαίο μοντέλο, με ικανοποιητικούς χώρους και ταξιδιάρικη διάθεση.

Οι αναρτήσεις του δεν χαρακτηρίζονται “μαγικό χαλί”, είναι όμως από τις πιο άνετες στην κατηγορία. Κατορθώνουν να απορροφήσουν με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και ελέγχουν εξαιρετικά τις αναπηδήσεις. Αναμενόμενα εμφανίζουν και κάποιες κλίσεις στις στροφές, τίποτα όμως που να φτάνει σε σημείο να ανησυχεί τον οδηγό. Στον ανοικτό δρόμο το αυτοκίνητο είναι ευθύβολο και ταξιδεύει απροβλημάτιστα με υψηλές ταχύτητες, έχοντας βέβαια μία μικρή τάση πλεύσης. Στις στροφές πάλι, αν δεν το παρακάνει κανείς, είναι απόλυτα ελεγχόμενο και υποστηρίζεται από ένα σχετικά διακριτικό ESP, για παν ενδεχόμενο.

Και εδώ κάπου φτάνουμε στο προκείμενο, στο δεύτερο δυνατό χαρτί του αυτοκινήτου, που έχει να κάνει με τον κινητήρα του. Το σύνολο με το οποίο εφοδιάζεται το C4 της δοκιμής μας είναι ο εξελιγμένος e-HDi, των 1,6 λίτρων. Αυτό σημαίνει 115 ίππους ισχύος και 270 Nm ροπής, τιμές διόλου ευκαταφρόνητες για τα δεδομένα της αγοράς, αλλά και κατανάλωση μόλις 3,7 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 95 γρ./χλμ. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα συμβίωσης με το αυτοκίνητο, καταλαβαίνει κανείς ότι η λειτουργία του κινητήρα είναι συνυφασμένη με τη γενικότερη λογική του C4. Γραμμικός χαρακτήρας, έλλειψη θορύβων και κραδασμών, ελάχιστη υστέρηση χαμηλά και ρεαλιστικά μικρή κατανάλωση είναι μερικά από τα υπέρ του.

Η ροπή είναι άφθονη και δεν πνίγεται από το, μακρύ σε κλιμάκωση, εξάρι κιβώτιο. Σχεδιασμένο αντίστοιχα για ταξίδια, το συγκεκριμένο προσφέρει ευχάριστη μεν αίσθηση από τον επιλογέα του, έχει όμως μία μακριά πέμπτη και μία ακόμα πιο μακριά έκτη σχέση, που φτάνει σε σημείο να κινείσαι με τριψήφιες ταχύτητες, χωρίς να ξεπερνάς τις 1.500 σ.α.λ. Όσο για το σύστημα start/ stop, είναι από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει.

photos – nmarinopoulos

Περνώντας στο εσωτερικό, η όλη εικόνα δείχνει συγκρατημένα μοντέρνα και σίγουρα όχι τόσο προχωρημένη όσο αυτή της προηγούμενης γενιάς. Ξεκινώντας από το flat-bottom τιμόνι, έχει συγκεντρωμένες πάνω του αρκετές λειτουργίες από το ηχοσύστημα, το cruise control και το Bluetooth, αν και, οδηγικά, δεν προσφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Ο πίνακας οργάνων είναι ως επί το πλείστον ψηφιακός, κάτι που είναι αρκετά πρακτικό αλλά όχι τόσο ακριβές, όταν μιλάμε για τις ενδείξεις του στροφομέτρου.

Αντίστοιχα, η λογική της κεντρικής κονσόλας με τα αρκετά κουμπιά περιπλέκει λίγο τα πράγματα, παρότι οι βασικές λειτουργίες -για παράδειγμα του συστήματος κλιματισμού- διαθέτουν άμεση πρόσβαση. Η ποιότητα κατασκευής, όπως και τα χρησιμοποιούμενα υλικά, δείχνουν καλά, ενώ θετική είναι και η ύπαρξη αρκετών θέσεων για μικροαντικείμενα. Οι διαθέσιμοι χώροι, με τη σειρά τους, κρίνονται επαρκείς. Δεν εντυπωσιάζουν με την άνεση αλλά ούτε και περιορίζουν τον οδηγό με τους επιβάτες. Αντιθέτως, το διαμέρισμα των αποσκευών δείχνει πιο ευρύχωρο, όντας πλήρως εκμεταλλεύσιμο και με πολύ καλή πρόσβαση, λόγω του μεγάλου ανοίγματος της πέμπτης πόρτας.

Στο δια ταύτα τώρα, στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική μικρομεσαία κατηγορία, το C4 μπορεί να αποτελέσει μία ενδιαφέρουσα επιλογή για όσους ενδιαφέρονται για ένα πιο “οικογενειακό” αυτοκίνητο. Για όσους εκτιμούν την άνεση και θέλουν ένα ολοκληρωμένο σύνολο, με ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού, σε λογική τιμή. Το ισχυρό του σημείο είναι αδιαμφισβήτητα ο κινητήρας, ο οποίος όμως, στην τελική, θα θέσει και το πιο μεγάλο δίλημμα, αφού στη μικρότερη εκδοχή του, των 90 ίππων, θα κάνει το C4 λιγότερο ικανό αλλά και με πολύ χαμηλό κόστος κτήσης.

Citroen C4 1.6 e-HDi 115 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 84 kW (115 PS) /3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,4 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,4 / 3,7 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 1.090 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 95 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.329×1.789×1.489 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.522/1.522 mm
Μεταξόνιο 2.608 mm
Χώρος αποσκευών 380-1.183 lt
Απόβαρο 1.280 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 21.280€ (απο 17.400€ με αποσυρση + εκπτωση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!