Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion [test drive]

VW_Polo_TDI_caroto_test_drive_2014 (7)

Η πρόσφατη ανανέωση στο VW Polo δεν άλλαξε επί της ουσίας το δημοφιλές μοντέλο, όμως είναι αρκετή ώστε να σου δώσει την αίσθηση ότι αυτό είναι το πιο «ώριμο» Polo που έχει υπάρξει έως σήμερα.

Το πρώτο που παρατηρεί κανείς είναι η εξωτερική σχεδίαση. Με αρκετές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος, το ανανεωμένο μοντέλο μοιάζει ακόμη περισσότερο με το μεγαλύτερο Golf. Μικρές αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό, όπου συναντούμε καινούριο τιμόνι, νέο πίνακα οργάνων, ελαφρώς βελτιωμένη εργονομία και νέα συστήματα ψυχαγωγίας κι ενημέρωσης (infotainment). Επίσης, καινούριο είναι και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο είναι καλύτερο απ’ αυτό που είχε το Polo προ αναβάθμισης.

Βεβαίως η σημαντική είδηση στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είναι ο ολοκαίνουριος 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1,4 lt ο οποίος αποδίδει 90 PS (υπάρχει και έκδοση με 75 PS και μελλοντικά και με 105 PS). Το συγκεκριμένο σύνολο δεν εντυπωσιάζει ιδιαίτερα με την ισχύ του, αλλά η μέγιστη ροπή των 230 Nm από τις 1.500 rpm μέχρι τις 2.500 rpm είναι πολύ καλή επίδοση. Οι επιδόσεις που χαρίζει το μοτέρ, σε συνδυασμό με 5τάχυτο κιβώτιο πολύ μακριών σχέσεων, είναι απλά ικανοποιητικές: 0-100 km/h σε 10,9 sec, τελική ταχύτητα 184 km/h.

Με βάση τους παραπάνω αριθμούς το Polo που οδηγήσαμε είναι ένα …βολικό αυτοκίνητο. Όμως αυτή είναι μόνο η μισή αλήθεια, γιατί η έκδοση BlueMotion (περιλαμβάνει Start/Stop κι ένα πλήρες «πακέτο» μέτρων περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου) με το συγκεκριμένο κινητήρα επιτυγχάνουν εξαιρετική οικονομία.  Η μικτή «εργοστασιακή» κατανάλωση είναι μόλις 4,0 lt/100 km και οι εκπομπές ρύπων δεν ξεπερνούν τα 88 g/km, επίδοση που χαρίζει απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

photos – nmarinopoulos

Οδηγώντας το Polo κυρίως εντός πόλης μείναμε ικανοποιημένοι από την απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, όμως υπάρχει ένα χαρακτηριστικό που μας… εκνεύρισε: όταν οι στροφές του κινητήρα πέσουν κάτω από τις 1.000 rpm (π.χ. όταν θέλαμε να στρίψουμε με δευτέρα σε κάποιο στενό δρόμο) ο κινητήρας έσβηνε… Και δυστυχώς αυτό μας συνέβαινε καθημερινά σε όλες τις μετακινήσεις μας εντός πόλης.

Αρχικά πιστέψαμε πως υπάρχει πρόβλημα με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, όμως οι άνθρωποι της VW μας ενημέρωσαν ότι αυτό συμβαίνει σε όλα τα Polo. Μάλλον η ελληνική αντιπροσωπεία θα πρέπει να ενημερώσει τους Γερμανούς ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πολλοί στενοί δρόμοι με κίνηση και να ζητήσουν να γίνει άμεσα διόρθωση της χαρτογράφησης του κινητήρα! Έως ότου γίνει αυτό, αναγκαζόμασταν να πατάμε το πεντάλ του γκαζιού (έχοντας πατημένο και το συμπλέκτη) για να μην σβήνει ο κινητήρας…

Φυσικά εκτός πόλης το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν γίνεται αντιληπτό. Χάρη στην εξαιρετική μόνωση που έχουν δημιουργήσει οι άνθρωποι της VW, αντιλαμβάνεσαι πως οδηγείς αυτοκίνητο με τρικύλινδρο μοτέρ μόνο από το κροτάλισμα όταν το Polo είναι σταματημένο. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν ακούς κανέναν «περίεργο» ήχο, ούτε αισθάνεσαι δονήσεις, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα τρικύλινδρα σύνολα. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής και κύλισης, το Polo είναι ίσως το κορυφαίο μοντέλο της κατηγορίας του.

Οδηγώντας το έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε αυτό συμβάλει βεβαίως και η εξαιρετική ηχομόνωση που έχουν πετύχει οι Γερμανοί. Όλα τα υπόλοιπα στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε ήταν τόσο καλά όσο τα περιμέναμε: χώροι για επιβάτες κι αποσκευές, εργονομία, θέσεις για μικρά αντικείμενα κ.ά.

Ολοκληρώνοντας, το VW Polo 1.4 TDI BlueMotion είναι αναμενόμενα ακριβό (€15.650), όμως σ’ αυτήν την περίπτωση οι Γερμανοί έχουν να προτάξουν δύο σημαντικά πλεονεκτήματα: τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό και τη χαμηλή κατανάλωση που περιορίζει σημαντικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου. Το τελικό συμπέρασμα δε θα μπορούσε παρά να είναι θετικό…

Volkswagen Polo 1.4 TDI BMT 5d – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.422 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 95,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,5 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 184 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,0 / 3,4 / 3,1 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 818
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 88 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Nexen Nblue HD, 185/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3972x1682x1453 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1463/1456 mm
Μεταξόνιο 2470 mm
Χώρος αποσκευών 280-952 lt
Απόβαρο 1226 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.650€ (14.690€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Ένα σχόλιο

  1. «…Χάρη στην εξαιρετική μόνωση που έχουν δημιουργήσει οι άνθρωποι της VW, αντιλαμβάνεσαι πως οδηγείς αυτοκίνητο με τρικύλινδρο μοτέρ μόνο από το κροτάλισμα όταν το Polo είναι σταματημένο. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις δεν ακούς κανέναν «περίεργο» ήχο, ούτε αισθάνεσαι δονήσεις, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα τρικύλινδρα σύνολα…»

    Αν είχα διαβάσει το αντικειμενικότατο αρθρο πριν παρω το συγκεκριμένο αυτοκινητο, τοτε ίσως να μη το ειχα πάρει.
    Σχετικά με το προβλημα με τη 2α ταχυτητα που αναφέρετε και την παραπάνω παράγραφο, να αναφέρω πως μετα τις τροποποιήσεις που έκανε η κατασκευάστρια εταιρεια στο αυτοκινητο και την τοποθέτηση βολαν μονής μάζας, το αυτοκινητο προσομοιάζει τρακτέρ, με συντονισμούς και ήχους φορτηγού εντος καμπίνας (δείτε σχετικά και ελληνικο forum VW).
    Συνεπώς, προτείνω, έστω και μετα από τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα, τροποποίηση της παραγράφου.
    Ακομα καλυτερα θα πρότεινα τη συγγραφή ενός νέου άρθρου σχετικά με το προβλημα που πλεον αντιμετωπίζουν οι κάτοχοι των νέων (μεχρι 2 ετών) πετρελαιοκίνητων Πόλο. Στη διαθεση σας, εγω αλλά και το τρακτέρ μου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close