Ένα ολοκληρωμένο μικρομεσαίο αυτοκίνητο με σωστό κινητήρα μπορεί να αποτελέσει την ιδανική επιλογή για τους περισσότερους. Το πεντάθυρο Renault Megane 1.5 dCi είναι ένα αυτοκίνητο που μας ενθουσίασε περισσότερο απ’ όσο περιμέναμε!
Μετά από αρκετά χρόνια κυκλοφορίας στους δρόμους, το κοιτάζεις και διαπιστώνεις ότι η κομψή σιλουέτα του Megane σου είναι πλέον αρκετά γνώριμη. Έχει ιδιαίτερο στιλ, το οποίο αποφεύγει τους σχεδιαστικούς ακροβατισμούς και αρέσει σχεδόν σε όλους. Στο εσωτερικό του, η τελευταία επανασχεδίαση ενίσχυσε τη λιτή και μοντέρνα αισθητική του και παράλληλα βελτίωσε περισσότερο την εργονομία.
Με εξαίρεση τα πολύ χαμηλά τοποθετημένα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και τον εκνευριστικά μικρό περιστροφικό διακόπτη ρύθμισης της έντασης του ήχου (ευτυχώς υπάρχει το χειριστήριο πίσω από το τιμόνι), όλα σου δίνουν την αίσθηση ότι βρίσκονται «στη θέση τους». Τα ποιοτικά κι ευχάριστα στην όψη και την αφή υλικά του ταμπλό ανεβάζουν το κύρος του αυτοκινήτου και σου φτιάχνουν τη διάθεση. Σε συνδυασμό μάλιστα με τον επιβλητικό πίνακα οργάνων, στον οποίο ξεχωρίζει το μεγάλο ψηφιακό ταχύμετρο, η αίσθηση ποιότητας συνοδεύεται από μοντέρνα high tech αισθητική.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι μικρότεροι απ’ αυτούς που θα συναντήσεις σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, όμως επαρκούν για την αξιοπρεπή παραμονή δύο ατόμων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι ιδιαίτερα μεγάλος (372 lt), έχει πρακτικό σχήμα και εύκολη πρόσβαση από τη μεγάλη πίσω πόρτα. Ο πετρελαιοκινητήρας του Megane 1.5 dCi αποτελεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του μοντέλου. Έχει χωρητικότητα 1.461 cc και η μέγιστη ισχύς του φθάνει τους 110 PS. Τίποτα από αυτά ωστόσο δεν είναι τόσο εντυπωσιακό όσο η ροπή των 260 Nm που είναι πολύ υψηλή για κινητήρα αυτού του κυβισμού και κάνει τη διαφορά!
Οδηγώντας το Megane στους δρόμους της Αθήνας είχαμε την αίσθηση ότι οδηγούμε αυτοκίνητο 130+ ίππων (μάλλον γιατί έχουμε μάθει να συγχέουμε την ισχύ με το «τράβηγμα» του κινητήρα). Ταξιδεύοντας με το συγκεκριμένο μοντέλο μείναμε έκπληκτοι από την ικανότητα του κινητήρα να χαρίζει άμεση επιτάχυνση ακόμη κι όταν πατούσαμε απότομα το πεντάλ του γκαζιού από τα 140 km/h με έκτη σχέση! Το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο ταχυτήτων παίζει φυσικά το ρόλο του και προσθέτει πόντους στο σύνολο.
photos: nmarinopoulos
Κοιτάζοντας τον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών ξεχωρίζουμε τρεις αριθμούς: πρώτα την επίδοση στα 0-100 km/h που είναι μέτρια (12,1 sec) και παραπλανητική, καθώς η ουσία βρίσκεται στις επιταχύνσεις εν κινήσει, εκεί που το Megane 1.5 dCi «σκοτώνει». Το δεύτερο στοιχείο που μας προκαλεί εντύπωση είναι η χαμηλή κατανάλωση (μόλις 3,5 lt/100 km σε μικτές συνθήκες).
Ο μέσος όρος της δοκιμής μας ήταν φυσικά υψηλότερος (6,2 lt/100 km), όμως κι αυτή η επίδοση είναι εξαιρετικά χαμηλή και χαμηλώνει ακόμη περισσότερο στον αυτοκινητόδρομο (5,0 lt/100 km) χωρίς καμία προσπάθεια! Το τρίτο στοιχείο που κέρδισε την προσοχή μας είναι οι εκπομπές ρύπων που βρίσκονται στο επίπεδο μοντέλων υβριδικής τεχνολογίας (μόλις 90 g/km) και φυσικά χαρίζουν απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.
Η οδική συμπεριφορά και η άνεση που χαρίζει το Renault Megane 1.5 dCi είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία του και το ίδιο ισχύει και για την ηχομόνωση μέχρι τα 140 km/h. Αν σε αυτά προσθέσετε την υψηλή ποιότητα κύλισης και τους σχεδόν ανύπαρκτους κραδασμούς του πετρελαιοκινητήρα, έχετε μια καλή εικόνα της ποιοτικής εμπειρίας οδήγησης που προσφέρει αυτό το μοντέλο.
Είχαμε αρκετό καιρό να οδηγήσουμε το Megane και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη. Με το εξαιρετικό μοτέρ του και χωρίς καμία ουσιαστική αδυναμία, πιστεύουμε ότι αξίζει κάθε ένα από τα 19.250 ευρώ που θα κληθείτε να εκταμιεύσετε για να το αποκτήσετε!
Renault Megane 1.5 dCi 110 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.461 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 76,0 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 81 kW (110 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail, VNT | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 12,1 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 190 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,2 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 3,9 / 3,5 / 3,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 60 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 968 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 90 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Energy Saver, 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4302x1808x1471 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1546/1547 mm | |||
Μεταξόνιο | 2641 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 372-1162 lt | |||
Απόβαρο | 1162 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.250€ (με απόσυρση από 17.830€) |