Ford C-MAX 1.0 EcoBoost 125 PS [test drive]

Ford C-MAX Ecoboost 125 PS caroto test drive 2014 (9)
Με την τεχνολογία στους κινητήρες να έχει κάνει σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια, δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει που ένα μικρομεσαίο MPV διατίθεται με μοτέρ 1.000 cc.

Έτσι, το ερώτημα «πώς πηγαίνει ένα αυτοκίνητο 1.400 κιλών με ένα τόσο μικρό σε χωρητικότητα μοτέρ» είναι αυτό που είχαμε στο μυαλό μας πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση. Κοιτάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά του C-Max 1.0 EcoBoost όλες οι αμφιβολίες εξανεμίζονται. Οι 125 PS και τα 200 Nm ροπής είναι αριθμοί που συναντούμε σήμερα σε υπερτροφοδοτούμενα σύνολα 1,4 lt ή ατμοσφαιρικά 1,6 lt. Οι επιταχύνσεις από στάση είναι καλές, χωρίς να ενθουσιάζουν (0-100 km/h σε 11,4 sec). Όμως δεν πρέπει να φοβάσαι τίποτα όταν έχεις έναν turbo κινητήρα που «τραβάει» στις χαμηλές και στις μεσαίες στροφές.

Κι επειδή το C-Max είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, αποφασίζουμε να το φορτώσουμε πλήρως (5 άτομα κι αποσκευές) και να κάνουμε ένα ταξιδάκι (η δοκιμή έγινε Αύγουστο, οπότε δεν πιεστήκαμε πολύ για να πάρουμε αυτήν την απόφαση :-). Το μοντέλο της Ford κατάφερε να μας ταξιδέψει αξιοπρεπώς, όμως σε τέτοιες συνθήκες (αυξημένο βάρος και μεγαλύτερες ταχύτητες, στις οποίες η μέτρια αεροδυναμική του C-Max παίζει μεγαλύτερο ρόλο) ο κινητήρας φτάνει στα όρια των δυνατοτήτων του. Κινούμασταν άνετα με ταχύτητα περίπου 120 km/h, όμως όταν θέλαμε να προσπεράσουμε έπρεπε να είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει αρκετός ελεύθερος δρόμος μπροστά μας.

Το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο του C-Max βοηθά σημαντικά τον κινητήρα να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν είχε καμία σχέση με αυτό που ανακοινώνει η Ford, αφού εντός πόλης ήταν σταθερά πάνω από τα 9,0 lt/100 km και στο ταξίδι (με πλήρες φορτίο, όπως αναφέραμε) δύσκολα έπεφτε κάτω από τα 7,0 lt/100 km.

photos: nmarinopoulos

Αν και ο κινητήρας της Ford είναι 3κύλινδρος, στην καμπίνα των επιβατών δεν φτάνει ποτέ κανένας κραδασμός, ούτε ο χαρακτηριστικό θόρυβος που εκπέμπουν συνήθως τα 3κύλινδρα σύνολα. Οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν κάνει θαυμάσια δουλειά στην ηχομόνωση κι αν αυτό το συνδυάσετε με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης επιπέδου… Ford Focus, τότε αντιλαμβάνεστε πόσο ευχάριστο είναι το C-Max τόσο στις αστικές όσο και στις υπεραστικές μετακινήσεις.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, το μοντέλο της δοκιμής μας είναι ίσως το κορυφαίο στην κατηγορία του! Η στιβαρή αίσθηση που σου δίνει στον δρόμο και η άψογα ζυγισμένη ανάρτηση συνδυάζονται με το καλό σε αίσθηση τιμόνι και τον ακριβή επιλογέα ταχυτήτων και δημιουργούν ένα σύνολο που χαίρεσαι να το οδηγείς. Εντάξει, δεν είναι σπορ αυτοκίνητο, όμως ποιος οικογενειάρχης θα έλεγε όχι σε ένα τόσο καλοστημένο μοντέλο με ισορροπημένες αντιδράσεις στις στροφές;

Το εσωτερικό του C-Max 1.0 EcoBoost είναι το ίδιο με αυτό των άλλων εκδόσεων και μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση πέντε άτομα και 471-1723 lt αποσκευών. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται κι αφαιρούνται και η σχεδίαση του ταμπλό κερδίζει τις εντυπώσεις (η κεντρική κονσόλα απαιτεί λίγο χρόνο εξοικείωσης, καθώς έχει πολλά κουμπάκια). Πολλοί και πρακτικοί είναι επίσης οι χώροι για μικρά αντικείμενα.

Εν ολίγοις, το Ford C-Max 1.0 EcoBoost 125 PS πηγαίνει σε «δρόμους» στους οποίους δεν έχει βρεθεί κανένα άλλο MPV έως σήμερα. Μπορεί το μοτέρ των 1.000 cc να είναι οριακό με πλήρες φορτίο, όμως σε κάθε άλλη περίπτωση έχεις έντονη την αίσθηση ότι ανατρέπει τους κανόνες της κατηγορίας του. Η τιμή του (19.090 ευρώ) είναι κατά την άποψή μας λογική για όσα προσφέρει.

Ford C-MAX 1.0 Ecoboost 125 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 92 kW (125 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.400-4.500 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,3 / 5,1 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 671 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 215/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4380x1828x1626 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1559/1569 mm
Μεταξόνιο 2648 mm
Χώρος αποσκευών 471-1723 lt
Απόβαρο 1391 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.090€ (18.148€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close