ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 2008 1.6 e-HDi [test drive]

Peugeot 2008 Hdi 115 PS caroto test drive 2014 (1)

Με κομψή crossover εμφάνιση, καλούς χώρους, ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά και αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα, το 2008 μπορεί να υπερκεράσει το απλό ενδιαφέρον…

Τα κόμπακτ crossover ξεπερνούν το απλό ενδιαφέρον για πολλούς λόγους. Καταρχήν, χορταίνουν το μάτι με το υπερυψωμένο αμάξωμα και κατά δεύτερο έχουν να πουν σχεδιαστικά κάτι διαφορετικό από ένα απλό «hatch». Μπορείτε να το δείτε και ως μία εναλλακτική προσέγγιση ως προς τα κόμπακτ MPV μιας και οι χώροι που διαθέτουν είναι καλοί, τηρουμένων των εξωτερικών τους διαστάσεων.

Το 2008 της Peugeot συμβαδίζει με αυτή τη νέα τάση με την δυναμική του εμφάνιση να είναι αποδεκτή -υποθέτουμε- ακόμη και από τους πιο ιδιότροπους. Εδώ να πούμε πως η ομοιότητα με το μικρότερο 208 -αλλά και το «0» που τα χωρίζει ονοματολογικά- δεν είναι τυχαία. Καθώς το 2008 βασίζεται στο πλαίσιο του 208, με ίδιο μεταξόνιο, αλλά +200 mm στο μήκος του αμαξώματος και + 25 mm στο πλάτος.

Απαρατήρητη φυσικά δεν περνά η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει τα 162 mm, ενώ οι ράγες της οροφής δίνουν ένα περιπετειώδη τόνο. Η θέση του οδηγού θα αρέσει στους περισσοτέρους, τουλάχιστον σε όσους θέλουν θέα από ψηλούτσικα. Μιας και μιλήσαμε για θέσεις, να πούμε πως οι χώροι είναι ανάλογοι του μήκους του αμαξώματος και ικανοποιητικοί σα να βρίσκεσαι σε ένα ευρύχωρο supermini.

photos: nmarinopoulos

Όπως σε όλα τα νέα Peugeot, από το μικρότερο 208 έως το πιο φρέσκο 308, η προσοχή πέφτει πάνω στο μικρό σε διάμετρο τιμόνι που επιτρέπει το βλέμμα να εστιάζει στον πίνακα οργάνων πάνω από την στεφάνη. Κάτι που μερικοί μάλλον δεν θα βρουν βολικό, ενώ αν έχετε παρκάρει κάτω από τον ήλιο πιάστε με το μαλακό την μεταλλική λαβή του επιλογέα ταχυτήτων.

Τώρα, για ένα crossover μοντέλο που σου επιτρέπει να αποδράσεις από την πόλη και αν διασχίσεις ξένοιαστα χωματόδρομους, το 2008 είναι ότι πρέπει. Εδώ θα πρέπει να πούμε πως όσοι έχετε μεγάλες απαιτήσεις πέσατε έξω, καθώς δεν υπάρχει τετρακίνηση, μήτε το ηλεκτρονικό σύστημα Grip Control που βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση των τροχών. Είπαμε, το 2008 είναι ένα κόμπακτ και light crossover…

Ένα από τα δυνατά χαρτιά του μοντέλου της δοκιμής μας έχει να κάνει με τον 1.600άρη ντίζελ. Δεν είναι μόνο η γλυκιά και ροπάτη λειτουργία του που σε κερδίζει, αλλά οι πολύ καλές επιδόσεις και η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία διατηρείται κάτω από τα 6 lt/100 km δίχως κόπο. H λειτουργία του start/stop είναι υποδειγματική, ενώ οι σχετικά μακριές σχέσεις βοηθούν στο ταξίδι όπου στις υψηλές ταχύτητες παρατηρούνται κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι.

Ποιοτική είναι η κύλιση ενώ το 2008 αποδεικνύεται και αρκετά σβέλτο στις στροφές με κλίσεις που δεν τρομάζουν και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Στην πόλη εκτιμάς πόσο ευκολοδήγητο είναι ως αυτοκίνητο, το τιμόνι «κόβει» αρκετά, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης αποσβένει εντυπωσιακά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Συμπερασματικά, το 2008 είναι ένα ισορροπημένο crossover που τοποθετείται απέναντι στο Renault Captur και στο μεγαλύτερο Opel Mokka προτάσσοντας τον δυνατό κινητήρα του και το ευχάριστο setup του σασί.

Δοκιμάζουμε το Peugeot 308 1.6 e-HDi

Peugeot 2008 1.6 e-HDi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (115 PS) /3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 / 4,0 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 833 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 105 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGrip, 195/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.159×1.739×1.556 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.477/1.488 mm
Μεταξόνιο 2.538 mm
Χώρος αποσκευών 338-1.194 lt
Απόβαρο 1.255 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 21.400€ (απο 18.970€ με αποσυρση + εκπτωση)

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close