ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 160PS DSG [test drive]

VW_Tiguan_160PS_caroto_test_drive_2014 (13)

Προσανατολισμένη σε αυτούς που αποζητούν περισσότερο το δυναμισμό, αντί για εκτός δρόμου δυνατότητες, η εν λόγω έκδοση συνδυάζει τα 160 PS του 1.4 TSI με ένα εξάρι κιβώτιο DSG.

Ο συνδυασμός αυτός είναι κάτι που απαντάμε για πρώτη φορά στη γκάμα των κινητήρων βενζίνης του συγκεκριμένου μοντέλου και, αντικειμενικά, έλειπε. Μόνος περιορισμός -αν μπορεί κανείς να τον θεωρήσει τέτοιο- είναι ότι το πακέτο αυτό έρχεται αποκλειστικά σε δικίνητη έκδοση και άρα δεν συνεργάζεται με το σύστημα τετρακίνησης. Ας είναι, όμως. Έτσι και αλλιώς ο προσανατολισμός του μοντέλου απέχει από τη λογική του σκληροπυρηνικού off road.

Εμφανισιακά η εν λόγω έκδοση διατηρεί το μοντέρνο και δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αφήνοντας λεπτομέρειες, όπως οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης και το κόκκινο λογότυπο TSI, να μαρτυρούν τα κρυφά του χαρίσματα στους γνώστες. Την ίδια αίσθηση αποπνέει και το εσωτερικό, που μετά από την ανανέωση που υπέστη το μοντέλο το 2012, δείχνει ακόμα πιο ολοκληρωμένο και χρηστικό.

Στο ταμπλό δεσπόζει η οθόνη του ηχοσυστήματος, που μεταφέρει αντίστοιχα πληροφορίες από τον υπολογιστή ταξιδίου και τον κλιματισμό. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι ανάλογα των προσδοκιών, ενώ και η ποιότητα συναρμογής είναι υψηλή. Το -επανασχεδιασμένο μετά το facelift- τιμόνι έχει κερδίσει ένα κλικ σχεδιαστικά σε δυναμισμό, ενώ και τα χειριστήρια που φέρει είναι πιο πρακτικά.

photos: nmarinopoulos

Πίσω από αυτό όμως λείπουν τα paddles, που θα ολοκλήρωναν την εμπειρία οδήγησης του DSG κιβωτίου των 6 σχέσεων, που ξεπροβάλλει στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Εστιάζοντας σε αυτό, προσφέρει γρήγορες και πολύ ομαλές αλλαγές, είτε στην αυτόματη διαμόρφωση (D και S), είτε στη σειριακή. Προσφέρει μάλιστα και την πολύ χρήσιμη λειτουργία cruising, που θα εκτιμήσει όποιος κινείται με σταθερή ταχύτητα στην εθνική οδό.

Ο κινητήρας, με τη σειρά του, προσφέρει άφθονη ισχύ από τις χαμηλές στροφές μέχρι και τον κόφτη. Η απόκριση του δεξιού πεντάλ είναι ικανοποιητική και οι 160 ίπποι ισχύος, σε συνδυασμό με τα 240 Nm της ροπής, εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις. Ενδεικτικά, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,9 δλ, ενώ η τελική του αυτοκινήτου φτάνει τα 198 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η λειτουργία του παραμένει πολιτισμένη, ανεξαρτήτως φορτίου, ενώ και η κατανάλωση, διατηρείται σε λογικά επίπεδα, γύρω στα 9 λίτρα, αφού μιλάμε για ένα όχημα βάρους 1,5 τόνου, με TSI κινητήρα.

Στο δρόμο το Tiguan κλίνει σαφώς προς την άνεση. Οι αναρτήσεις του διαχειρίζονται με επιτυχία τις όποιες λακκούβες και γενικά «ισιώνουν» πολλές από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που δεν σε προκαλεί να το πιέσεις (όχι ότι θα ζοριστεί, αν το κάνεις) αλλά, αντιθέτως, δείχνει πλασμένο για πολύωρες, απροβλημάτιστες μετακινήσεις. Οι κλίσεις στις στροφές διατηρούνται σε λογικά επίπεδα και η συμπεριφορά του, γενικά, εμπνέει ασφάλεια.

Εν τέλει, το Tiguan 1.4 TSI 160PS με το DSG μπορεί να καλύψει απόλυτα τις ανάγκες μιας οικογένειας αλλά και όσων δελεάζονται από τις καμπύλες των SUV, αποζητούν όμως αυτό το κάτι παραπάνω σε επιδόσεις. Έχοντας κόστος 26.390 ευρώ (με απόσυρση) και με εξοπλισμό που δεν εντυπωσιάζει, χωρίς όμως να υστερεί και πουθενά, η εν λόγω έκδοση έχει σίγουρα ένα λόγο ύπαρξης.

VW Tiguan 1.4 TSI BMT 160PS DSG6 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.390 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,5 x 75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 118 kW (160 PS) / 5.800 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 1.500-4.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση καυσαερίων + μηχανικό υπερσυμπιεστή
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9 sec
Τελική ταχύτητα 198 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,9 / 7,1 / 6,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 64 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 695 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 164 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 6 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 215/60 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4426x1809x1703 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1501/1501 mm
Μεταξόνιο 2604 mm
Χώρος αποσκευών 470-1510 lt
Απόβαρο 1501 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 27.250€ (26.290€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!