ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW X5 30d xDrive [test drive]

BMW X5 30d xDrive caroto test drive 2014 (13)

Ένα big-SUV που μοιάζει με ασανσέρ που μπορεί να σε ανεβάσει στο ρετιρέ της κοινωνικής καταξίωσης…

Δύσκολες οι εποχές αλλά ας μην βγάζουμε άλλο κόμπλεξ απέναντι στα δαιμονοποιημένα πλέον μεγάλα και ακριβά μοντέλα. Στο κάτω-κάτω της γραφής, ακόμη και αυτοί που τα χλευάζουν ως αντί-οικολογικά και αντί-οικονομικά δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχει περάσει από το νου τους να μην έχουν το κλειδί από ένα μοντέλο (όπως αυτό της δοκιμής για παράδειγμα) στην τσέπη τους.

Και αν μιλήσουμε εντελώς με μαθηματικά, τα νούμερα λένε πως η X5 της δοκιμής μας δεν είναι και τόσο εχθρική προς το περιβάλλον μιας και η εκπομπή CO2 δεν ξεπερνά τα 164 g/km. Δεν υπάρχει κανένα τρικ παρά μόνο ένας εξαιρετικός σε απόδοση τρίλιτρος εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας (με common rail έως 1.800 bar, στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας) των 258 PS/ 560 Nm που αποτελεί έναν από τους καλύτερους στην κατηγορία του (έστω και αν προέρχεται αναβαθμισμένος από την προηγούμενη γενιά). Αρωγός του και το επίσης εξαιρετικό 8άρι αυτόματο της ZF.

Η έκδοση xDrive 30d τοποθετείται κάπου στην μέση της γκάμας. Με μήκος κοντά στα 4,9 μέτρα και απόβαρο που ξεπερνά τους 2,1 τόνους, μάλλον θα σκέπτεστε πως μπορεί να πηγαίνει στον δρόμο. Απλά θα σας πούμε πως αυτή η έκδοση μπορεί να κάνει πολλά σπορ μοντέλα της αγοράς να κοκκινίσουν από την ντροπή τους καθώς οι επιταχύνσεις είναι απλά εξαιρετικές (0-100 σε 6,9 sec, τελική 230 km/h). Εξίσου αποτελεσματικά είναι και τα φρένα αφού σε μία γρήγορη ανάβαση/κατάβαση στο βουνό της Πεντέλης δεν έδειξαν να πτοούνται.

photos: nmarinopoulos

Η συμβίωση με την X5 είναι αρχοντική, στην οδήγηση απόλυτα χορταστική. Στο ταξίδι επιταχύνει για πλάκα και αποτελεί έναν χιλιομετροφάγο προσφέροντας άνεση και απομόνωση από το εξωτερικό περιβάλλον λες και είσαι σε μικρότερο μοντέλο (ας πούμε σε μια «πεντάρα»). Από τις κλειστές στροφές περνά όπως θα περίμενες από ένα big-SUV αλλά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τηρουμένων των αναλογιών. Βέβαια, την κατάσταση βελτιώνουν διάφορα προαιρετικά καλούδια, όπως η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, το ενεργό πίσω διαφορικό με τις ενεργές αντιστρεπτικές ράβδους, η πίσω αερανάρτηση και άλλα προαιρετικά πακέτα (που φυσικά ανεβάζουν ακόμη ψηλότερη το κόστος).

Η τετρακίνηση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και παραμετροποιείτε από τα προγράμματα Comfort, ECO PRO, Sport, Sport+ με ανάλογη χαρτογράφηση του τιμονιού, του κινητήρα, του κιβωτίου. Τώρα, αν τύχει και αποφασίσει κανείς για εκτός δρόμου η X5 δεν λέει όχι και περνά από τις περισσότερες κακοτοπιές χάρη στα 209 mm που χωρίζουν το κάτω μέρος του αμαξώματος από το έδαφος.

Το εσωτερικό είναι έτσι όπως το περιμένεις συνδυάζοντας το αρχοντικό στοιχείο με την high tech άποψη της BMW. Το βλέμμα πέφτει στην μεγάλη οθόνη 10,25’’ που προσφέρει και περιμετρικό έλεγχο με πανοραμική κάτοψη 360 μοιρών από ένα σύνολο έξι καμερών, ενώ γενικότερα επικρατεί το lounge στοιχείο με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Η μεγάλη πόρτα του πορτμπαγκάζ είναι ηλεκτρικά ανοιγόμενη (και με τηλεχειρισμό) ενώ την φόρτωση βελτιώνει ένα μικρότερο σπαστό τμήμα που δημιουργεί ενιαίο δάπεδο (δείτε τις φωτογραφίες).

Αυτά και πολλά άλλα κομφόρ υπάρχουν στην λίστα του εξοπλισμού (Lane Change Warning, Speed Limit Info, BMW Parking Assistant, Driving Assistant, Lane Departure Warning, Collision Warning, Pedestrian Warning, Active Cruise Control κ.α.) της X5 xDrive 30d που όποιος έχει το χρήμα και μπορεί να αντέξει και τις φορολογικές επιβαρύνσεις, μπορεί να την κάνει δική του με από 76.400€.

BMW X5 30d xDrive – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.993 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0x 90,0mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/εξακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 190 kW (258 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 560 Nm (57,1 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,8 sec
Τελική ταχύτητα 230 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,7 / 5,9 / 5,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 85 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 894 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 156 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ανισομεγέθη ψαλίδια / Εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1 SUV, 255/50 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4886x1938x1762 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1644/1650 mm
Μεταξόνιο 2933 mm
Χώρος αποσκευών 650-1.870 lt
Απόβαρο 2.070 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 78.300€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!