ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Rapid Sportback 1.6 TDI DSG [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Skoda Rapid Spaceback 90 PS TDI caroto test drive 2014 (19)

Μία ολοκληρωμένη έκδοση που συνδυάζει ένα δοκιμασμένο πετρελαιοκινητήρα με το εξίσου γνωστό διπλόδισκο κιβώτιο…

Την Spaceback εκδοχή του Skoda Rapid την έχουμε γνωρίσει μέσα από τις υπόλοιπες εκδόσεις κινητήρων που έχουμε δοκιμάσει στο caroto.gr. Πριν από μερικές μέρες συμβιώσαμε με την μοναδική αυτόματη επιλογή που υπάρχει στην γκάμα του μικρομεσαίου της Skoda με τον ντίζελ των 1.600 cc που αποδίδει 90 PS.

Ξεκινώντας από το μοτέρ, μην σας αποτρέπει το διψήφιο της ιπποδύναμης καθώς υπάρχουν μπόλικα αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές, ενώ το μοτέρ δεν λαχανιάζει στις ψηλότερες. Με λίγα λόγια τα 230 Nm φτάνουν και περισσεύουν προσφέροντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις και με την κατανάλωση να συγκρατείτε εύκολα κάτω από τα 6 lt/100 km (μην ξεχνάτε πως μιλάμε για μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο).

photos: nmarinopoulos

Εννοείται πως στην καλή εικόνα του μοτέρ συμβάλλει το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που εξασφαλίζει ταχύτατες αλλαγές σχέσεων και χαμηλή κατανάλωση χάρη στην πολύ καλή κλιμάκωση που εκμεταλλεύεται στο έπακρο την απόδοση του μοτέρ. Αυτό που παρατηρήσαμε στο μοντέλο της δοκιμής μας ήταν πως από στάση η εκκίνηση ήταν κάπως απότομη (στις ανηφόρες το hill holder βοηθά το ξεκίνημα), ενώ τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά δεν ευνοούν την σφιχτούτσικη ανάρτηση.

Πάντως, τo Rapid Spaceback παραμένει ένα ευκολοδήγητο hatchback με ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά, πολύ καλούς χώρους για επιβάτες και βολικό πορτμπαγκάζ. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, εργονομικά δεν υπάρχουν ενστάσεις, και με 16.190€ (με απόσυρση) που ζητά η ελληνική αντιπροσωπεία, δύσκολα θα βρεθεί μία ανάλογη value for money πρόταση «σε αυτόματο και ντίζελ».

Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI 90 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.200 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail – VNT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 4,5 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 964 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 118 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στον εμπρόσθιο άξονα
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza, 215/45 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4304x1706x1459 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1457/1494 mm
Μεταξόνιο 2602 mm
Χώρος αποσκευών 415-1380 lt
Απόβαρο 1.205 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.190€ (16.190€ με απόσυρση+προσφορά)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button