Μία ακόμη εργοστασιακή έκδοση έρχεται να προστεθεί στις επιλογές για όσους προσελκύει η αεριοκίνηση…
Δεν θα το κρύψουμε, το Leon αποτελεί μια από τις πιο συμπαθητικές επιλογές στην μικρομεσαία κατηγορία με τις εντυπώσεις να κλέβει ο οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας. Ο οποίος παραμένει αναλλοίωτος και στην TGI έκδοση της δοκιμής μας η οποία οπτικά δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις κινητήρων.
Στην εν λόγω περίπτωση ο κινητήρας 1.4 TSI αποδίδει 110 PS και έχει τροποποιηθεί ώστε να καταναλώνει πρωτίστως φυσικό αέριο (CNG). Λέμε πρωτίστως, διότι κατά την εκκίνηση το μοτέρ λειτουργεί με CNG μέχρι να εξαντληθούν τα αποθέματα στις δύο δεξαμενές -συνολικής χωρητικότητας 15 kg- που βρίσκονται κάτω από το χώρο των αποσκευών (για αυτό και το πορτμπαγκάζ υπολείπεται κατά 105 lt σε προσφερόμενο όγκο).
Από την θέση του οδηγού, εξαιρετικά βολικές είναι οι ενδείξεις του trip computer όπου μπορείς να δεις την ξεχωριστή (CNG και βενζίνης) ή συνολική αυτονομία που θεωρητικά φτάνει τα 1.300 km! Πρακτικά, η κατανάλωση για το CNG είναι περίπου στα 4,5 kg/100 km και χονδρικά μπορεί να υπολογίσει κανείς πως χρειάζεται περίπου 4,5 €/100 km. Στον αντίποδα, όταν το CNG εξαντληθεί και ο κινητήρας «γυρίσει» σε βενζίνη (με ρεζερβουάρ 50 lt), τότε το κόστος κίνησης αυξάνεται στα περίπου 13 €/100 km, με μέση κατανάλωση στα 8,0 lt/100 km (και τιμή αμόλυβδης στο 1,6€/lt).
photos: nmarinopoulos
Από την παραπάνω σύγκριση γίνεται άμεσα αντιληπτή η μεγάλη διαφορά στο κόστος χρήσης. Βέβαια, το μεγάλο πρόβλημα με το CNG είναι πως ακόμη και σήμερα υπάρχουν μόλις τρία σημεία ανεφοδιασμού (Κηφισιά, Νέα Φιλαδέλφεια, Ανθούσα) στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Προσεχώς, τα σημεία θα αυξηθούν αλλά κάτι τέτοιο προφανώς και πρέπει να γίνει με πιο γρήγορους ρυθμούς ώστε να ευνοηθεί η διάδοση της αεριοκίνησης.
Επιστρέφοντας στο Leon TGI θα πρέπει να πούμε πως οι δεξαμενές φυσικού αερίου προσθέτουν 135 kg επιπλέον στο απόβαρο. Πάντως, το έξτρα βάρος δεν γίνεται αντιληπτό κατά την κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ η καλορυθμισμένη ανάρτηση ισορροπεί τον τομέα της άνεσης και του κρατήματος. Πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, ενώ γενικότερα το TGI συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο καλοστημένα hatch, όπως κάθε έκδοση του Leon.
Φτάνοντας στο δια ταύτα, αναπόφευκτα έρχεται η σύγκριση με την ντίζελ έκδοση. Εδώ να πούμε πως με τον αντίστοιχο εξοπλισμό το TGI που ξεκινά από 18.590€ βρίσκεται λίγο ψηλότερα από την έκδοση TDI (17.879€), αλλά θεωρητικά το κόστος μπορεί να γίνει απόσβεση. Δίχως αμφιβολία, το Leon TGI αποτελεί μία ιδανική λύση για την μείωση του κόστους μετακίνησης, η οποία όμως εξαρτάται από το δίκτυο ανεφοδιασμού. Το οποίο ελπίζουμε σύντομα να επεκταθεί ακόμη περισσότερο…
Seat Leon 1.4 TGI – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.395 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 74,5 x 80,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 81 kW (110 PS) / 4.800-6.000 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,4 kgm) / 1.500-3.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Διπλού καυσίμου με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 194 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | CNG: 4,5 kg/100 km, Βενζίνη: 8,2 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,5 / 3,9 / 2,9 kg/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | CNG: 15 kg, βενζίνης: 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | CNG+Βενζίνη: 938 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 94 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiEcoContact 5, 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4263x1816x1459 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1544/1514 mm | |||
Μεταξόνιο | 2636 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 275 lt | |||
Απόβαρο | 1284 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.050€ (18.590€ με απόσυρση+ προωθητική ενέργεια) |