Fiat 500L Living MTJ 105 PS [test drive]

Fiat 500L Living MTJ 105PS caroto test drive 2014 (3)

Υπάρχουν δύο ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του 500L Living σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό του. Το πρώτο είναι το design που κάνει κάθε 500αράκι να ξεχωρίζει. Το δεύτερο είναι το μέγεθός του, το οποίο είναι μικρότερο απ’ αυτό των άλλων 7θέσιων MPV!

Μιλώντας για διαστάσεις, το 500L Living είναι μεγαλύτερο από το απλό 500L κατά 205 mm και ψηλότερο κατά 2 mm. Το επιπρόσθετο μήκος οι Ιταλοί το χάρισαν αποκλειστικά στο πίσω μέρος, στο οποίο τοποθετείται προαιρετικά και 3η σειρά καθισμάτων. Πρόκειται για μικρά (παιδικά) καθίσματα και η τοποθέτησή τους κοστίζει κάτι λιγότερο από €1000. Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων γίνεται αρκετά εύκολα, αφού πρώτα αναδιπλωθούν τα ακριανά καθίσματα της δεύτερης σειράς.

Εκτός από επιβάτες, το 500L Living μπορεί να μεταφέρει με αρκετή άνεση και αποσκευές. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων είναι συρόμενη και όλα τα καθίσματα της δεύτερης και τρίτης σειράς πέφτουν ώστε να αφήσουν ελεύθερο συνολικό χώρο φόρτωσης 1708 λίτρων, με μέγιστο μήκος 2,6 μέτρα. Αλλά ακόμη και με επιβάτες υπάρχει επαρκής χώρος αποσκευών: 560-638 lt στην 5θέσια διάταξη και 168 lt στην 7θέσια. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για ένα… αυθεντικό MPV!

Εκτός από τους άφθονους χώρους για επιβάτες κι αποσκευές, υπάρχουν κι άλλα στοιχεία που ανεβάζουν τον δείκτη… πρακτικότητας σε υψηλά επίπεδα. Υπάρχουν πολλοί και μεγάλοι χώροι για μικρά αντικείμενα, η πρόσβαση στα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα είναι πανεύκολη, η περιφερειακή ορατότητα εξαιρετική και ο χώρος αποσκευών έχει χαμηλό κατώφλι που διευκολύνει τη φόρτωση. Επίσης, υπάρχουν και τραπεζάκια αεροπορικού τύπου για τους επιβάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων

photos: nmarinopoulos

Το μοναδικό μας παράπονο είναι το μεγάλο μέγεθος της πίσω πόρτας, η οποία χρειάζεται μπόλικο ελεύθερο χώρο για να ανοίξει. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποιες περιπτώσεις (π.χ. γεμάτος χώρος στάθμευσης) ίσως δυσκολευτείτε να ανοίξετε την πίσω πόρτα για να τοποθετήσετε τις σακούλες από το σούπερ μάρκετ ή ό,τι άλλο θέλετε να φορτώσετε.

Οδηγώντας το 500L Living διαπιστώσαμε ότι προσφέρει το ίδιο καλή ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά με το 500L. Το τιμόνι είναι αναμενόμενα μέτριο σε ακρίβεια και ο επιλογέας των ταχυτήτων πέρασε με επιτυχία όλα μας τα τεστ. Στις στροφές το καλοστημένο MPV της Fiat είναι καλύτερο απ’ αυτό που θα περίμενες από ένα μοντέλο με τέτοιο όγκο και οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα λογικές.

Όσον αφορά τον κινητήρα, για άλλη μια φορά ο πετρελαιοκίνητος 1.6 MJT με τους 105 PS μας άφησε γλυκόπικρες εντυπώσεις. Από τη μία πλευρά είναι πολύ οικονομικός (η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6,7 lt/100 km). Από την άλλη, οι επιδόσεις είναι μέτριες όχι μόνο στη θεωρία (0-100 km/h σε 11,8 sec) αλλά και στην πράξη. Για να είμαστε όμως απόλυτα δίκαιοι, πρέπει να διευκρινίσουμε ότι για τις απλά επαρκείς επιδόσεις δεν ευθύνεται μόνο το μοτέρ (που δίνει τον καλύτερο εαυτό του μεταξύ 2000 rpm και 4000 rpm) αλλά και το αυξημένο κατά 80 κιλά βάρος (συνολικά 1425 κιλά).

Συνολικά η εντύπωση που μας άφησε το Fiat 500L Living 1.6 MTJ είναι θετική. Μπορεί να μην είναι το πιο γρήγορο στην κατηγορία του (μόνο σε συνθήκες πλήρους φορτίου θα δυσανασχετήσει γι’ αυτό ένας… νορμάλ οικογενειάρχης), όμως είναι ένα από τα πιο πρακτικά compact MPV της αγοράς. Επίσης, έχει πλήρη εξοπλισμό που δικαιολογεί εν μέρει το κόστος του (23.300 ευρώ).

Fiat 500L Living MTJ 105 PS  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 3.700 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 181 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,4 / 4,5 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 746 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGreep, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4352x1784x1677 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1522/1519 mm
Μεταξόνιο 2612 mm
Χώρος αποσκευών 7θεσιο: 168, 5θέσιο: 560 έως 1.708 lt
Απόβαρο 1425 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.300€ (21.870€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close