NEA

Renault Espace, η επόμενη μέρα!

Renault-Espace_2015

30 χρόνια από το πρώτο Espace, που “άνοιξε” την κατηγορία των πολυμορφικών, η Renault επιστρέφει με μία νέα γενιά, που υπόσχεται σημαντικές βελτιώσεις, σε κάθε επίπεδο.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, χωρίς να απαρνείται τον πολυμορφικό του χαρακτήρα, το αυτοκίνητο δανείζεται πλέον αρκετές γραμμές και από την κατηγορία των crossover. Αυτή η κίνηση τονώνει το δυναμισμό του και δίνει παράλληλα ένα πιο μοντέρνο και νεανικό αέρα. Εδώ σημειώστε ότι σε όλες τις εκδόσεις θα προσφέρεται με full LED προβολείς, εξασφαλίζοντας 20% περισσότερο φωτισμό από ένα συμβατικό σύστημα λαμπτήρων αλογόνου. Αντίστοιχα, οι τροχοί του θα ξεκινούν από τις 17 ίντσες και θα φτάνουν μέχρι τις 20, ανάλογα με τις προτιμήσεις του υποψήφιου αγοραστή. Όσο για το πανοραμικό παρμπρίζ που διαθέτει, επιφάνειας 2,8 τετραγωνικών μέτρων, εξασφαλίζει άπλετο φως στο εσωτερικό, ενώ προαιρετικά διατίθεται και μια πανοραμική οροφή.

Το ταμπλό είναι αρκετά ψηφιακό, με μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη -με νέο user interface- να καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της κεντρικής κονσόλας. Αντίστοιχα, στη θέση του πίνακα οργάνων βρίσκεται μία υψηλής ανάλυσης οθόνη TFT, η οποία απεικονίζει όλες τις σχετικές πληροφορίες. Ο shift-by-wire επιλογέας των ταχυτήτων είναι επηρεασμένος σχεδιαστικά από τις μανέτες ισχύος των αεροπλάνων, ενώ ένα σύστημα κρυφού φωτισμού, που μπορεί να πάρει διάφορες αποχρώσεις, διατρέχει ολόκληρη την καμπίνα. Το Espace θα διατίθεται σε 5θέσια και 7θέσια διάταξη. Όσο για τα επίπεδα εξοπλισμού, στη Γαλλία τουλάχιστον θα είναι τέσσερα: Life, Zen, Intense και Initiale Paris.

Η πέμπτη γενιά του Espace βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα CMF (Common Module Family) που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά και είναι σαφώς ελαφρύτερη από την προηγούμενη, χάρη στην αυξημένη χρήση αλουμινίου. Συνολικά, από το νέο πάτωμα, το σύστημα μετάδοσης, το αμάξωμα και τον εξοπλισμό, έχει επιτευχθεί μείωση του βάρους κατά 250 κιλά, σε σχέση με τη μακριά έκδοση του προηγούμενου Espace! Αυτό, σε συνδυασμό με τον βελτιωμένο συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας, Cd=0,30 εξασφαλίζει μείωση της κατανάλωσης κατά 20%.

Περνώντας τώρα στο κομμάτι των κινητήρων, συναντάμε τρία διαφορετικά σύνολα, δύο diesel και ένα βενζίνης. Ξεκινώντας από κάτω προς τα πάνω, υπάρχει ο Energy dCi 130, των 1,6 λίτρων, με την ανάλογη ιπποδύναμη και με 320 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Ακολουθεί ο Energy dCi 160 EDC, με την ίδια χωρητικότητα, 160 ίππους χάρη σε ένα διπλό turbo και 380 Nm ροπής. Αυτός συνοδεύεται από ένα εξατάχυτο EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και με το Multi Sense, που αλλάζει τον οδηγικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου με βάση τις διαθέσεις του οδηγού. Τέλος, για όσους προτιμούν τους βενζινοκινητήρες, υπάρχει ο Energy TCe 200 EDC, πάλι των 1,6 λίτρων, με 200 ίππους και 260 Nm ροπής.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button