ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi A3 Sportback G-Tron [test drive]

Audi A3 G-Tron caroto test drive 2014 (2)

Δοκιμάζουμε μία από τις πιο πράσινες εκδόσεις του Audi A3 και αναρωτιόμαστε: γιατί να μην αγοράσει κανείς την ντίζελ έκδοση;

Το Α3 G-Tron είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Audi που χρησιμοποιεί δύο τύπους καυσίμων: βενζίνη και φυσικό αέριο. Προτού διαβάσετε περισσότερα γι’ αυτό το μοντέλο, επιτρέψτε μας να λύσουμε δύο δημοφιλείς παρανοήσεις (όπως προέκυψαν από τις συζητήσεις μας με φίλους και περαστικούς):

1. Το G-Tron ΔΕΝ είναι ηλεκτρικό! Πολλοί το μπερδεύουν με το ηλεκτρικό πρωτότυπο E-Tron (ακόμη και η ίδια η Audi στην επίσημη ιστοσελίδα της, δείτε εδώ στην τελευταία παράγραφο).
2. To φυσικό αέριο (CNG) που χρησιμοποιεί το G-Tron ΔΕΝ είναι ίδιο με το υγραέριο (LPG) που τοποθετείται σε συμβατικά αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται πεπιεσμένο σε αέρια μορφή (όχι υγρή) και διατίθεται σε πολύ λίγα πρατήρια καυσίμων στην Ελλάδα.

Ο κινητήρας του Α3 G-Tron είναι ο γνωστός μας 1.4 TFSI, ο οποίος ωστόσο έχει υποστεί κάποιες μετατροπές στην κεφαλή ώστε να μπορεί να λειτουργεί και με φυσικό αέριο. Που αποθηκεύεται αυτό το αέριο; Σε δύο δεξαμενές καυσίμου χωρητικότητας 7,2 κιλών έκαστη. Οι δύο δεξαμενές έχουν τοποθετηθεί πίσω από το ρεζερβουάρ βενζίνης (το οποίο έχει ίδια χωρητικότητα με αυτό των απλών Α3!) και είναι κατασκευασμένες από ένα πολύ στιβαρό υλικό (όχι από χάλυβα). Οι Γερμανοί υποστηρίζουν πως αυτό το υλικό είναι εξίσου ανθεκτικό όπως ο χάλυβας κι επιπρόσθετα είναι 70% ελαφρύτερο από το χάλυβα! Αυτό είναι πολύ σημαντικό, καθώς τόσο μεγάλο επιπρόσθετο βάρος στον πίσω άξονα θα άλλαζε άρδην την ισορροπία βάρους και το αυτοκίνητο θα υπέστρεφε περισσότερο (αφού το εμπρός μέρος θα ήταν ελαφρύτερο).

Οι άνθρωποι της Audi κατάφεραν μάλιστα να τοποθετήσουν τις δύο δεξαμενές φυσικού αερίου χωρίς να επηρεαστεί ο ωφέλιμος όγκος του χώρου αποσκευών. Πώς το έκαναν αυτό; Καταργώντας τη ρεζέρβα και τον «κρυφό» χώρο που υπήρχε κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Άρα, με απλά λόγια, δε χάθηκε ούτε ένα εκατοστό ωφέλιμου χώρου ή δοχείου καυσίμου!

photos: gkaragioragkis

Ποια είναι όμως τα πραγματικά οφέλη που προσφέρει το φυσικό αέριο; Ο κινητήρας έχει μειωμένη απόδοση (110 PS και 200 Nm ροπής), όμως αυτό γίνεται αντιληπτό μόνο στις υψηλές στροφές. Στις χαμηλές και μεσαίες το μοτέρ ενθουσιάζει με την προθυμία και την πολιτισμένη λειτουργία του, όπως και τα συμβατικά TFSI. Το μεγάλο κέρδος έγκειται βεβαίως στην οικονομία καυσίμου. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η κατανάλωση φυσικού αερίου σε μικτές συνθήκες είναι περίπου 3,3 kg/100 km. Αυτό σημαίνει ότι οι φιάλες CNG γεμίζουν με λιγότερα από €15 (η τιμή του κιλού είναι περίπου ένα ευρώ την στιγμή που γράφεται αυτό το κείμενο) και προσφέρουν αυτονομία 400 χιλιομέτρων. Συνολικά, το κόστος ανά χιλιόμετρο σήμερα είναι περίπου 3,2 ευρώ/100 km! Ένα ακόμη όφελος που προκύπτει από τις δύο επιπρόσθετες δεξαμενές φυσικού αερίου είναι η αυτονομία, η οποία μαζί με τη βενζίνη αγγίζει τα 1300 km (πάντα σε μικτές συνθήκες)! Οι επιδόσεις είναι ίδιες και με τα δύο καύσιμα και ικανοποιούν πλήρως (0-100 km/h σε 10,8 sec. Τελική ταχύτητα 197 km/h).

Η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται αυτόματα, χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί κάτι και φυσικά χωρίς να απαιτείται ακινητοποίηση του οχήματος. Σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις του A3, τα μοναδικά εμφανή στοιχεία που διαφοροποιούν το G-Tron είναι οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων που αφορούν το CNG και φυσικά το σηματάκι στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Όλα τα άλλα είναι ακριβώς όπως και στις άλλες εκδόσεις της τελευταίας γενιάς του A3. Αυτό σημαίνει ότι οδηγώντας το Α3 G-Tron απολαμβάνεις την ίδια πολυτελή σπορ αίσθηση κι έχεις το ίδιο ουδέτερη συμπεριφορά στις στροφές με το ίδια υψηλά περιθώρια πρόσφυσης! Επιπρόσθετα, η minimal, ποιοτική και διακριτικά σπορ αισθητική του εσωτερικού ήταν ένα στοιχείο που μας έφτιαχνε τη διάθεση καθημερινά!

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η τιμή των 26.040 ευρώ (με απόσυρση + πλήρη εξοπλισμό και εργοστασιακή εγγύηση πέντε χρόνων) μπορεί να είναι τσιμπημένη, όμως αυτό που αγοράζεις είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει μεγαλύτερη οικονομία στην χρήση! Αρκεί να βρίσκεσαι στο σωστό γεωγραφικά μέρος καθώς τα σημεία ανεφοδιασμού με CNG είναι ακόμη ελάχιστα…

Διαβάστε εδώ και άλλες δοκιμές με CNG μοντέλα!

Audi A3 1.4 G-Tron – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 4.800-6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Διπλού καυσίμου με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 197 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής CNG: #,# kg/100 km, Βενζίνη: #,# lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,4 / 3,3 / 2,7 kg/100 km
Ρεζερβουάρ CNG: 14,4 kg, βενζίνης: 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) CNG+Βενζίνη: ### km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 97 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7, 225/45R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4310x1785x1427 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1542/1514 mm
Μεταξόνιο 2637 mm
Χώρος αποσκευών 280 lt
Απόβαρο 1260 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 27.000€ (26.040€ με απόσυρση+ προωθητική ενέργεια)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!