ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI BMT

VW Golf Variant Diesel caroto test drive (25)

Στην πιο οικογενειακή του διαμόρφωση, το Golf υπόσχεται να μεταφέρει τα πάντα, χωρίς υποχωρήσεις στο στιλ και στο χαρακτήρα που γνωρίζουμε από τις hatchback εκδόσεις του.

Αν και παρεξηγημένη σε μεγάλο βαθμό η κατηγορία των station wagon, δεν παύει να διαθέτει προτάσεις που κερδίζουν κατά κράτος σε πρακτικότητα τα αντίστοιχα sedan και hatchback αδερφάκια τους. Αυτό ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση, του δημοφιλούς μικρομεσαίου της VW. Βέβαια, για να πούμε και του στραβού το δίκιο, η επιπλέον άνεση δεν προκύπτει μόνο από την αλλαγή του αμαξώματος αλλά και από την αύξηση των διαστάσεων, αφού το Golf Variant έχει συνολικό μήκος 4,56 μέτρα, έναντι 4,25 των συμβατικών εκδόσεων.

Με το μεταξόνιο να παραμένει στα 2,63 μέτρα, οι αλλαγές δεν γίνονται τόσο αισθητές στις δύο σειρές των επιβατών, που εξασφαλίζουν ικανοποιητικούς χώρους για έως και πέντε άτομα, όσο κυρίως στο διαμέρισμα των αποσκευών. Ανοίγοντας την πέμπτη πόρτα αντικρίζει κανείς ένα πραγματικά μεγάλο και πρακτικό πορτ μπαγκαζ. Η αρχική χωρητικότητα ξεκινά στα 605 λίτρα -με μία συρόμενη «εταζέρα» να κρατάει μακριά τα βλέμματα των περαστικών- ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί κανείς να μεταφέρει έως και 1.620 λίτρα αποσκευών, τιμή ικανή για… μετακόμιση.

Κάπου εδώ τελειώνουν οι αλλαγές στο εσωτερικό, αφού κατά τα άλλα το αυτοκίνητο παραμένει ίδιο. Το ταμπλό, όπως και οι εσωτερικές επενδύσεις, είναι κατασκευασμένα από ποιοτικά υλικά, με καλή συναρμογή. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται πλήρως, ικανοποιώντας ακόμα και τα πιο παράξενα γούστα, ενώ η εργονομία είναι υπεράνω κριτικής. Με τη σειρά του, το flat-bottom τιμόνι περιλαμβάνει χειριστήρια για όλες τις βασικές λειτουργίες. Σε υψηλότατο επίπεδο βρίσκεται ο εξοπλισμός ασφαλείας, που περιλαμβάνει ESP, 7 αερόσακους και όλα εκείνα τα ηλεκτρονικά καλούδια που έφερε η Volkswagen στην 7η γενιά του Golf. Αντίστοιχα και ο εξοπλισμός άνεσης κρίνεται καλός, με μόνη ίσως παραφωνία την έλλειψη μίας θύρας USB για το ηχοσύστημα.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς, το Golf Variant δεν πρόκειται να αφήσει παραπονεμένο το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Διατηρεί μία ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και μπορεί να απορροφά με επιτυχία το σύνολο σχεδόν των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Η σχετικά χαλαρή ρύθμιση των αναρτήσεων επιτρέπει τις κλίσεις στις στροφές, χωρίς όμως αυτές να φτάνουν σε σημείο να προβληματίσουν τον οδηγό. Αν τώρα αποφασίσει κανείς να κινηθεί πιο γρήγορα από το κανονικό, το αυτοκίνητο δεν θα του πει όχι, χωρίς ωστόσο να τον γεμίσει και με αδρεναλίνη για την επιλογή του… Σε κάθε περίπτωση θα παραμείνει εύκολα ελεγχόμενο και προβλέψιμο αλλά μέχρι εκεί. Για τέτοιου είδους συγκινήσεις, άλλωστε, δεν βοηθά και ο κινητήρας.

Εφοδιασμένη με τον 1.6 TDI των 105 ίππων η συγκεκριμένη έκδοση έχει μία σαφή ροπή προς την οικονομία. Και πράγματι, με ένα μέσο όρο κατανάλωσης καυσίμου 6,1 λίτρα/100 χλμ. δεν θα βρείτε πολλά να καίνε λιγότερα σε αυτή την κατηγορία. Ικανοποιητικές, στο μέτρο του δυνατού, είναι και οι επιδόσεις, από στάση και εν κινήσει. Στον αντίποδα, όμως, η ηχητική υπογραφή του συνόλου κάθε άλλο παρά περνά απαρατήρητη, με την ηχομόνωση της καμπίνας να μην κρίνεται επαρκής για τα στάνταρ που θέτει το αυτοκίνητο. Αντίστοιχα, η έλλειψη ζωντάνιας στις χαμηλές στροφές δεν αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις σε συνθήκες αυξημένης κίνησης. Ίσως μία πιο κοντή πρώτη σχέση στο κιβώτιο θα βοηθούσε λίγο. Όπως επίσης και μια έκτη, που λείπει, για να κινείται κανείς στην εθνική με χαμηλότερες στροφές.

Κοιτώντας πάντως τη συνολική εικόνα, το Golf Variant αποτελεί σίγουρα μία πολύ καλή επιλογή για όποιον θέτει ως προτεραιότητα τους αυξημένους χώρους και την οικονομία στη χρήση, προσφέροντας έναν ολοκληρωμένο χαρακτήρα και μία δελεαστική για τα όσα προσφέρει τιμή.

Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI BMT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 1.500-2.750 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-2.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση VNT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 193 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,9 / 3,9 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 819 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 102 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στον εμπρόσθιο άξονα
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop Sport BluResponse 205/55R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4562x1799x1481 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1549/1520 mm
Μεταξόνιο 2635 mm
Χώρος αποσκευών 605-1620 lt
Απόβαρο 1.320 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.100€ (21.670€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button