Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC [test drive]

Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC caroto test drive 2014 (11)

Δοκιμάζουμε την τετρακίνητη, αυτόματη και πετρελαιοκίνητη έκδοση της GLA που τα έχει όλα, αλλά συμφέρει;

Όποιο κι αν είναι το προφίλ του υποψήφιου αγοραστή γι’ αυτό το μοντέλο, θα το βρει εξαιρετικό! Γιατί η GLA 220 CDI με τετρακίνηση 4Matic και αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT παίρνει άριστα σε όλους τους τομείς. Και για να μη χαλάμε τη διάθεσή μας από την αρχή του κειμένου, θα αναφερθούμε στην τιμή του μόνο στο κάτω μέρος της σελίδας!

Κατ’ αρχάς το κοιτάς και δεν το χορταίνεις. Λίγα «φυσιολογικά» (δηλαδή όχι supercars) αυτοκίνητα σήμερα έχουν τόσο τέλειες αναλογίες σε μια κομψή σιλουέτα. Επίσης, είναι το μοναδικό ίσως μεγάλο crossover που σε κάνει να αναρωτιέσαι: είναι ή δεν είναι (crossover); Τα εύσημα στους σχεδιαστές θα πρέπει να τα δώσουμε και για έναν ακόμη λόγο: το συντελεστή οπισθέλκουσας που είναι μόλις 0,29! Κι αυτό έχει σημαντικά οφέλη στην κατανάλωση, τις επιδόσεις και την ηχομόνωση.

Εξίσου όμορφη εικόνα συναντούμε και στο εσωτερικό, όπου το μοντέρνο design και οι ποιοτικές επιφάνειες πείθουν ακόμη και τον πιο ξεροκέφαλο ότι η Mercedes-Benz έχει ξεφύγει από τη… «γεροντέ» αισθητική. Το μοναδικό σημείο στο οποίο η GLA που οδηγήσαμε μας έφερε στο μυαλό παλιές κακές αναμνήσεις είναι το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι. Αλλά αν είστε άνω των 50 και αισθάνεστε κουρασμένος/η, ούτε αυτό θα σας πειράξει.

Από χώρους, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ικανοποιεί πλήρως. Μπορεί να μεταφέρει με άνεση πέντε ενήλικους, έχει 421 lt χώρου αποσκευών και τα μικρά αντικείμενα τακτοποιούνται εύκολα στις άφθονες μικρές θήκες. Η εργονομία είναι εξαιρετική (εκτός από το χειρόφρενο που βρίσκεται κάτω αριστερά από την κολώνα του τιμονιού) και τον επιλογέα ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι τον μαθαίνεις και συνηθίζεις εύκολα.

photos: nmarinopoulos

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας μάλλον απαγορευτικός για τους περισσότερους (αλλά είπαμε θα αφήσουμε τα δυσάρεστα για το τέλος) πετρελαιοκινητήρας 2,2 lt ο οποίος αποδίδει 170 PS κι έχει μέγιστη ροπή 350 Nm από τις 1400 rpm. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων 7G-DCT και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.

Η αμεσότητα και η «εξυπνάδα» του κιβωτίου εκμεταλλεύεται τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του μοτέρ και ο συνδυασμός των δύο σε κάνει να ξεχάσεις για πάντα τον έλεγχο που σου δίνει ένα μηχανικό κιβώτιο. Θέλεις άμεση επιτάχυνση, ανεξάρτητα από την ταχύτητα με την οποία κινείσαι και την σχέση του κιβωτίου που έχει επιλεγεί; Την έχεις! Θέλεις χαλαρούς ρυθμούς και οικονομία καυσίμου; Τα έχεις! Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας το trip computer σπάνια έδειχνε τιμές πάνω από τα 7,5 lt/100 km.

Επιπρόσθετα, επειδή η GLA που οδηγήσαμε είχε και σύστημα τετρακίνησης 4Matic, η πρόσφυση ήταν πάντα άψογη σε όλες τις περιπτώσεις. Οφείλουμε πάντως να διευκρινίσουμε ότι η GLA είναι απλά ένα «light SUV», όχι καθαρόαιμο 4×4. Λόγω αυξημένης απόστασης από το έδαφος (18 cm) και συστήματος τετρακίνησης θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο στον κακοτράχαλο χωματόδρομο και την χιονισμένη ανηφόρα, αλλά μέχρι εκεί. Επίσης, η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση και η ποιότητα κύλισης είναι επιπέδου… Mercedes Benz (αρκετά είπαμε).

Και τώρα πάρτε μια βαθιά ανάσα… Η τιμή της GLA 220 CDI 4MATIC 7G-DCT ξεπερνά τα 40.000 ευρώ στη βασική, καλά εξοπλισμένη, έκδοση. Αν θελήσετε να προσθέσετε και κάποια από τα 100άδες gadgetάκια και στοιχεία εξοπλισμού που θα κάνουν τη δική σας GLA να ξεχωρίζει, το σύνολο ανεβαίνει σε ακόμη πιο δύσβατα (για τους περισσότερους) οικονομικά εδάφη… Αλλά αν η τσέπη σας αντέχει αυτό το κόστος, είμαστε σίγουροι ότι δε θα μετανιώσετε που αποκτήσατε αυτό το αυτοκίνητο!

Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC 7G-DCT – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.143 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 99,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 125 kW (170 PS) / 3.400-4.000 rpm
Ροπή 350 Nm (35,7 kgm) / 1.400-3.000 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3 sec
Τελική ταχύτητα 215 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,3 / 4,4 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 714 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 115 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με βραχίονα ελέγχου / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact SSR, 235/50 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.417×1.804×1.494 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.569/1.560 mm
Μεταξόνιο 2.699 mm
Χώρος αποσκευών 421-1.235 lt
Απόβαρο 1.535 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 41.150 €
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close