ΔΟΚΙΜΕΣ

Νέο Opel Corsa [first drive]

Opel Corsa 2014 caroto test drive (10)

Ταξιδεύουμε μέχρι την Φρανκφούρτη για να οδηγήσουμε το νέο Opel Corsa και να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις…

Με 32 χρόνια παρουσίας στους δρόμους και 12,4 εκ. συνολικές πωλήσεις,  η Opel στοχεύει στην συνέχιση της πετυχημένης πορείας του Corsa, με τα πρώτα σημάδια είναι ενθαρρυντικά για την γερμανική εταιρία. Η οποία έως το 2018 σκοπεύει να έχει περάσει στην παραγωγή 17 νέους κινητήρες και από του χρόνου να ρίξει στην αγορά ένα αρκετά φτηνότερο αυτοκίνητο πόλης, το Opel Karl, στο μέγεθος του Adam.

Τώρα, εξωτερικά το νέο Corsa ακολουθεί το μοτίβο που χάραξε το μικρότερο Adam με την προσοχή να επικεντρώνεται στη μάσκα με τα «κοφτά» φωτιστικά σώματα με LED ημέρας (τα τελευταία ανάλογα με την έκδοση), την μεγάλη εισαγωγή του αέρα και το καπό με τις κυρτωμένες επιφάνειες. Το αμάξωμα είναι ελάχιστα μακρύτερο (+5 mm, συνολικό μήκος 4.021 mm) με το πίσω μέρος να ξεχωρίζει από τους πίσω προβολείς που προεξέχουν ελαφρώς προσδίδοντας μία κομψότητα.

Με μία γρήγορη ματιά το Corsa καταφέρνει να δείχνει σύγχρονο και δυναμικό (κάτι που είναι ακόμη πιο έντονο στην τρίθυρη έκδοση), δίχως να αποστασιοποιείται από το γενικό καλούπι του προηγούμενου μοντέλου, κάτι που διαπιστώνεις ειδικά αν παρατηρήσεις τα αμάξωμα από το πλάι. Περνώντας στο εσωτερικό, άμεσα γίνεται αντιληπτή η καλύτερη ποιότητα των πλαστικών, τουλάχιστον στις πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού που είχαμε στην διάθεσή μας με το σύστημα IntelliLink που συνδυάζει πολυλειτουργική οθόνη αφής 7 ιντσών.

Ο πίνακας οργάνων είναι εντελώς νέος, συνδυάζοντας τα αναλογικά όργανα με ψηφιακές ενδείξεις για το καύσιμο και την θερμοκρασία, ενώ υπάρχουν διάφοροι συνδυασμοί εξατομίκευσης συμπλέοντας με την τάση της εποχής. Πλούσιος είναι και ο τεχνολογικός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας με συστήματα από μεγαλύτερα μοντέλα (π.χ. σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αλλαγής λωρίδας κ.α.). Οι χώροι κυμαίνονται πάνω-κάτω στα ίδια καλά επίπεδα με του απερχόμενου Corsa και παραμένουν από τους πιο βολικούς της κατηγορίας με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 285 lt.

Η Opel δίνει μεγάλη βαρύτητα στο νέο σασί του Corsa, έστω και αν οι απαντήσεις των ειδικών μας άφησαν κάποιες υποψίες πως δεν πρόκειται για μία εντελώς νέα πλατφόρμα, αλλά για μια αναβαθμισμένη εκδοχή της. Όπως και να έχει, το θέμα είναι πως το νέο Corsa έχει πολύ καλή αίσθηση στην κύλιση του με ποιοτικότερο πάτημα. Εύλογα, αυτή η πρώτη εντύπωση να αποδίδεται στη νέα ρύθμιση της εμπρός ανάρτησης (με νέο υποπλαίσιο) και στον πίσω ημιάκαμπτο που τα καταφέρνει αρκετά καλά, σε ότι αφορά στον τομέα της άνεσης.

Στα θετικά τάσσεται το ακριβέστερο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι, ενώ πολύ καλός σε αίσθηση είναι ο επιλογέας ταχυτήτων στην περίπτωση του νέου εξατάχυτου κιβωτίου (με διπλά συγχρονιζέ), με τον οποίο συνεργάζεται ο νέος τούρμπο τρικύλινδρος 1.000άρης κινητήρας. Στην διάθεσή μας είχαμε την ισχυρότερη εκδοχή του (με τους 115 PS, από 15.100€) και έχουμε να πούμε μόνο κολακευτικά σχόλια. Η γραμμική του λειτουργία εντυπωσιάζει, με έναν επιπλέον άξονα να αντισταθμίζει τους κραδασμούς και ουσιαστικά να τους …εξαφανίζει! Ναι, τόσο στρωτή είναι η λειτουργία του μοτέρ που είναι αρκετά ψυχωμένο ώστε το Corsa να μπορεί να ανταγωνιστεί τις αντίστοιχες τρικύλινδρες εκδόσεις των Ford Fiesta και Renault Clio.

Από εκεί και έπειτα, την γκάμα των κινητήρων συμπληρώνει η βασική έκδοση βενζίνης 1.2 (με 70 PS και μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων) που κοστίζει από 11.600€, ενώ η αμέσως επόμενη 1.4 (με 90 PS και επίσης 5άρι σαζμάν) από 12.400€ (υπάρχει και αυτόματη από 13.200€). Η μικρότερη τούρμπο έκδοση με τα 90 άλογα και εξάρι κιβώτιο κοστίζει από 13.900€. Από πλευράς ντίζελ, υπάρχει η έκδοση 1.3 DTE με το νέο 1.300άρη πετρελαιοκινητήρα (η οποία αναμένεται να είναι και η δημοφιλέστερη στην εγχώρια αγορά), με απόδοση με 95 PS και μηχανικό 5άρι κιβώτιο και με κόστος κτήσης από 14.900€. Όλες οι τιμές πώλησης είναι δίχως απόσυρση και προσφορά, αφορούν σε εκδόσεις με τρίθυρο αμάξωμα ενώ οι αντίστοιχες για το πεντάθυρο επιβαρύνονται με διαφορά από 400€. Εδώ μπορείτε να δείτε τις τιμές πώλησης για το νέο Opel Corsa ενώ σύντομα θα ακολουθήσει αναλυτική δοκιμή επί ελληνικού εδάφους!

Μείνετε δικτυωμένοι στο caroto.gr το οποίο την επόμενη εβδομάδα θα ταξιδέψει έως την Λισσαβόνα για να βρεθεί πίσω από το τιμόνι του νέου Skoda Fabia!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button