Από την γερμανική εταιρία προέρχεται το σύστημα υπερτροφοδότησης της νέας γενιάς δίλιτρων μοτέρ που τοποθετείται σχεδόν σε κάθε Volvo…
O δίλιτρος turbo-diesel ισχύος 140 kW (190 PS) με μέγιστη ροπή 400 Nm μας δίνει την ευκαιρία να αναφερθούμε ξανά στα συστήματα υπερτροφοδότησης διπλού σταδίου (2-stage). Ουσιαστικά, πρόκειται για μια διάταξη που χρησιμοποιήθηκε από την BorgWarner και στην προηγούμενη BMW 535d καθώς και στο πρόσφατο δίλιτρο bi-turbo του Opel Insignia. Ουσιαστικά, το κιτ R2S διαθέτει δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους.
Στις χαμηλές rpm την υπερπλήρωση αναλαμβάνει ο μικρότερος υψηλής πίεσης στρόβιλος που «στροφάρει» πιο γρήγορα, ενώ στις μεγαλύτερες στροφές η βαλβίδα wastegate ανοίγει και τα καυσαέρια κινούν τον μεγαλύτερο χαμηλής πίεσης αεριοστρόβιλο. Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα αναλυτικό άρθρο για τα συστήματα υπερτροφοδότησης.
Η νέα γενιά κινητήρων της Volvo φαίνεται να μπαίνει πολύ δυναμικά στο γκρουπ των turbocharged αυτοκινήτων. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να συγκριθούν ως προς efficiency τα μοντέλα των bi-turbo, το triple turbo που χρηςιμοποιεί η BMW M550d (πάλι από την BorgWagner?!), το υβριδικό/ηλεκτρικό turbo της Audi στο concept RS6d, και το πλέον γνωστό και πολυβραβευμένο TFSI supercharger-turbocharger της VW (αλήθεια έχει χρησημοποιηθεί ο συνδυασμός supercharger/turbocharger σε diesel μηχανές; )
Πολυ καλη ιδεα ελπιζω να πετυχει και να περασει γρηγορα και σε βενζινοκινητηρες