ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Fabia 2015 [first drive]

Skoda Fabia test drive caroto lisboa 2014 (12)

To νέο Skoda Fabia αναμένεται να κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά τον Ιανουάριο με τιμές πώλησης που θα συμπλέουν με την γνωστή ανταγωνιστική πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας…

Το νέο Fabia δεν είναι ένα απλό μοντέλο, αλλά αυτό που ουσιαστικά σηματοδότησε το 1999 τη νέα εποχή της Skoda που συνεχίζεται με την 3η γενιά και με περισσότερες από 3,5 εκ. πωλήσεις σε όλο τον κόσμο. Αυτή την φορά, ορισμένα από τα προσκόμματα του συγγενούς και ταυτόχρονα αντίπαλου στρατόπεδού της VW έχουν ξεπεραστεί, καθώς το νέο Fabia βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB και υποδέχεται όπως θα δούμε παρακάτω τα τελευταίας γενιάς υπερτροφοδοτούμενα σύνολα.

Από κοντά, το νέο Fabia δείχνει πιο δυναμικό σε όψη αποσπώντας κολακευτικά σχόλια λόγω της ελκυστικής μάσκας που συνδυάζει το κομψό με το σπορ στοιχείο. Προς τα πίσω, επικρατεί μία πιο συγκρατημένη άποψη που παραπέμπει στο Rapid SB, αλλά γενικότερα το σύνολο του αμαξώματος δείχνει αρμονικό, δίχως σχεδιαστικές ακρότητες και σε ρεαλιστικούς τόνους, όπως μας έχει συνηθίσει η Skoda. Στο εσωτερικό υπάρχει ανάλογα σύγχρονη άποψη με το εντελώς νέο ταμπλό (εδώ θα μπορούσαν να υπάρχουν μαλακά πλαστικά), το τιμόνι με τα χειριστήρια (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού) και τον πίνακα οργάνων να ακολουθούν την απέριττη αλλά άκρως λειτουργική λογική της εταιρίας.

Αναβαθμισμένος είναι και ο τεχνολογικός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας καθώς τα Fabia είναι το το πρώτο μοντέλο που υποδέχεται την πλατφόρμα πολυμέσων MirrorLink (επιτρέπει την εύκολη διασύνδεση και αναπαραγωγή εφαρμογών από smartphones, μέσω Bluetooth ή με σύνδεση USB). Επίσης, το νέο Fabia διαθέτει την λειτουργία SmartGate, που επιτρέπει την αναπαραγωγή, την αποθήκευση και την χρήση συγκεκριμένων δεδομένων του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, η εφαρμογή Drive της SKODA, δείχνει στον οδηγό πόσο οικονομικό είναι το στιλ οδήγησης του ανά διαδρομή, ενώ η εφαρμογή MFA Pro επιτρέπει την απεικόνιση των πληροφοριών του υπολογιστή ταξιδίου και πολλαπλών λειτουργιών (MFA) στις συσκευές smartphones.

Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό μήκος της καμπίνας έχει αυξηθεί κατά 8 mm -φτάνοντας τα 1674 mm-, παρόλο που το αμάξωμα του νέου Fabia είναι κοντύτερο κατά 8 mm (και φαρδύτερο κατά 90 mm, χαμηλότερο κατά 31 mm). Ποιο το αποτέλεσμα; Αρκετά μεγαλύτεροι χώροι. Αυξημένοι είναι και οι χώροι για τα γόνατα (κατά 21 mm), ενώ η Skoda ισχυρίζεται πως το νέο της μοντέλο διαθέτει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (330 lt) στην κατηγορία του, με την πρακτικότητα να εκτοξεύεται στα 1.150 lt όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν.

Στην γκάμα του νέου Skoda Fabia θα υπάρχουν τέσσερις βενζινοκίνητες εκδόσεις και τρεις ντίζελ. Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση είναι η 3κύλινδρη άμεσου ψεκασμού 1.0 MPI (με 60 PS ή 75 PS) την οποία πλαισιώνει η 1.2 TSI (με 90 PS ή 110 PS). Από πλευράς ντίζελ, το μονοπώλιο θα έχει ο επίσης 3κύλινδρος 1.4 TDI με ισχύ 75, 90 ή 105 PS, στις τρεις εκδοχές του. Αξίζει να σημειωθεί πως σε σχέση με την 2η γενιά, το νέο Fabia είναι έως 65 kg ελαφρύτερο (ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό) και στην έκδοση με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 MPI έχει απόβαρο μόλις από 980 kg (δίχως τον οδηγό).

Skoda Fabia test drive caroto lisboa 2014 (36)Στην Λισσαβόνα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις εκδόσεις 1.2 TSI (με DSG-7) και 1.4 TDI (90 PS με μηχανικό 5άρι). Οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικότατες και κατά την άποψη μας οι ειδικοί της Skoda κατάφεραν να κατασκευάσουν, όχι απλά ένα καλύτερο αυτοκίνητο, αλλά ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας. Καταρχήν, το νέο πλαίσιο είναι όλα τα λεφτά και σε συνδυασμό με την καλοσχεδιασμένη ανάρτηση η προσφερόμενη άνεση, καθώς και η ποιότητα κύλισης, παραπέμπουν σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σημαντικό ρόλο έχουν διαδραματίσει και τα αυξημένα μετατρόχια εμπρός/πίσω, ενώ γενικότερα ο τρόπος που κινείται το νέο Fabia θα λέγαμε πως θυμίζει περισσότερο ένα ακριβότερο και μεγαλύτερο αυτοκίνητο, παρά ένα supermini.

Πολύ καλό σε αίσθηση το τιμόνι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, με την βενζινοκίνητη έκδοση να ξεχωρίζει από πλευράς επιδόσεων. Στην ντίζελ έκδοση, η ακρίβεια του επιλογέα είναι υποδειγματική, η λειτουργία του αρκετά στρωτή και φυσικά ροπάτη ακόμη και στην μικρή εκδοχή του τρικύλινδου μοτέρ με τα 90 άλογα. Η μικρότερη ντίζελ έκδοση με τους 75 PS θα λανσαριστεί ένα χρόνο αργότερα και θα έχει φουλ πακέτο Greenline (σύστημα start/stop, ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης, ανάκτηση ενέργειας κ.α.). Η Greenline έκδοση θα έχει μέση τυποποιημένη κατανάλωση 3,1 lt/100 km με εκπομπή CO2 στα 82 g/km. Τέλη 2015 ενδεχομένως να δούμε και την τρικύλινδρη TSI έκδοση, ενώ θα υπάρχουν εκδόσεις και με DSG κιβώτιο, καθώς και μία CNG (όπως το Citigo G-TEC ή η Octavia G-TEC).

Το νέο Fabia διαθέτει και ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού (EDS) με στάνταρ XDS+ που βελτιώνουν την πρόσφυση και συνδυάζονται με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC). Είναι δύο ενεργά συστήματα που επενεργούν στους εμπρός κινητήριους τροχούς και βελτιώνουν την πρόσφυση στις στροφές. Στις χαμηλές ταχύτητες και στην διάρκεια στροφής, τα συστήματα θα ενεργοποιηθούν όταν η εγκάρσια επιτάχυνση ξεπεράσει τα μόλις 0,15 G (στο 2ης γενιάς Fabia RS, το σύστημα λειτουργούσε από τα 0,6 G). Όταν το σύστημα ενεργοποιηθεί, υπάρχει επιβράδυνση του εμπρός εσωτερικού τροχού όταν είναι απαραίτητο, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ροπής στον εξωτερικό τροχό. Στις στροφές, ο εσωτερικός τροχός δεν επιβραδύνεται μόνο κατά την επιτάχυνση αλλά και κατά το φρενάρισμα βελτιώνοντας την πρόσφυση για μέγιστη ασφάλεια.

Ολοκληρώνοντας, να πούμε πως στους επόμενους μήνες, το κλίμα στην δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς -όπως την έχουν διαμορφώσει τα δεδομένα τα τελευταία χρόνια- αναμένεται να ζεσταθεί για τα καλά. Πριν από μερικές μέρες σας μεταφέραμε τις πρώτες μας οδηγικές εντυπώσεις από το νέο Opel Corsa, ενώ προς τα τέλη Νοεμβρίου το caroto.gr θα οδηγήσει ένα ακόμη ανταγωνιστικό supermini, το νέο Hyundai i20.

Μέσα Νοεμβρίου το caroto.gr θα ταξιδέψει μέχρι την Μάλαγα απ΄ όπου θα σας μεταφέρει από πρώτο χέρι τις πρώτες εντυπώσεις από τα νέα smart fortwo & forfour!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!