Peugeot 208 GTi [test drive]

Peugeot 208 GTI caroto test drive 2014 (24)

Πιστό στο δρόμο που τράβηξαν οι τελευταίες γενιές των γαλλικών GTI, το ομώνυμο 208 παραμένει ευκολοδήγητο και γρήγορο, για όλους όσους ωρίμασαν αλλά κάτι ακόμα καίει μέσα τους.

Και εξηγούμαστε για να μην παρεξηγούμαστε. Σε όσους ορκίζονται ακόμα στα 205 GTI και αναπολούν την αγωνιστική ιστορία της εταιρίας, χαζεύοντας στο youtube το Vatanen να ξακρίζει το “θηρίο” στις πλαγιές του pikes peak, το 208 GTI πιθανά να μην ταιριάζει στα γούστα τους. Όχι πως οδηγικά είναι χλιαρό, σίγουρα όμως απέχει από το να χαρακτηριστεί απόλυτο. Και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αν σκεφτεί κανείς ότι η πλειοψηφία των οδηγών θα το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση.

Ορμώμενοι από αυτό, η πρώτη μας παρατήρηση έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση που, όπως και να έχει, σε προδιαθέτει θετικά. Παρότι δεν προκαλεί οπτικά, δίνει αμέσως το στίγμα ότι δεν πρόκειται για ένα συμβατικό 208. Η καλοδουλεμένη μάσκα, οι μεταλλικοί καθρέφτες, οι τραπεζοειδείς απολήξεις της εξάτμισης πίσω και, φυσικά, τα λογότυπα στο πλάι, κάνουν τη διαφορά.

Αντίστοιχες δόσεις δυναμισμού, προς τέρψη του οδηγού -πρωτίστως- και των επιβατών, κατ επέκταση, προσφέρει και το εσωτερικό. Αρχής γενομένης από τα μπάκετ καθίσματα, εξασφαλίζουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, χωρίς να στερούνται άνεσης. Με τη σειρά τους, τα αλουμινένια πεντάλ και οι κόκκινες πινελιές σε διάφορα σημεία των επενδύσεων και του ταμπλό δημιουργούν σίγουρα ένα πιο «πολεμικό» σκηνικό. Και, τέλος, το τιμόνι. Ίσως το πιο μικρό σε διάμετρο σε ολόκληρη την κατηγορία, με flat bottom σχεδιασμό και πιάσιμο που δύσκολα θα βρει κανείς καλύτερο.

Το μόνο που μένει είναι να γυρίσει κανείς το κλειδί και να βάλει μπροστά τον κινητήρα. Ο 1.6 THP που κρύβεται κάτω από το καπό, βρίσκεται εδώ στην ισχυρότερη εκδοχή των 200 ίππων και 275 Nm, που αποδίδονται μόλις από τις 1.700 σ.α.λ. Πολύ χαμηλά υπάρχει μία ελαφρά υστέρηση, η οποία όμως είναι ανάξια λόγου. Το μοτέρ παραμένει γραμμικό σε όλο το εύρος των στροφών, με έναν ουδέτερο χαρακτήρα που δεν προκαλεί ηχητικά, ούτε και πείθει απαραίτητα για την ισχύ του. Εκτός και αν κοιτάξει κανείς το ταχύμετρο.

photos: nmarinopoulos

Η γλώσσα των αριθμών μπορεί να είναι ψυχρή, δεν αφήνει όμως περιθώρια για παρανοήσεις. Και στην προκειμένη περίπτωση αναφέρει ένα ρωμαλέο 6,8 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, με την τελική του οχήματος να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Ο άμεσος ψεκασμός με το twin scroll turbo δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους, όπως αντίστοιχα και το σχετικά μακρύ κιβώτιο, που κόβει ίσως λίγο το ξέσπασμα αλλά βοηθά στη διατήρηση μίας λογικής τιμής κατανάλωσης, γύρω στα 8,3 λίτρα/ 100 χλμ. Η τελευταία, πάντως, με κάθε επιφύλαξη, αφού δύσκολα θα συγκρατηθεί κανείς πίσω από το τιμόνι του να οδηγεί σαν σε γύρο οικονομίας.

Είπαμε, φιμωμένο ίσως με βάση το απόλυτο στήσιμο των 205 GTI, αυτό όμως δεν παύει να το φέρνει πολύ πιο ψηλά στη “διατροφική αλυσίδα” αφού μπορεί να κινηθεί σαφώς ταχύτερα από τους προκατόχους του -και άλλους, σύγχρονους ανταγωνιστές- χωρίς να απαιτεί τεράστια χέρια και χωρίς να προβληματίζει με ξαφνικές αποφορτίσεις της ουράς, που κάποτε ήταν της μόδας… Το τιμόνι των 2,8 στροφών είναι ακριβές όσο χρειάζεται, αν και δεν προσφέρει όλη την αίσθηση που θα περίμενε κανείς. Με τη σειρά του, ο επιλογέας των έξι σχέσεων είναι σαφής και βοηθάει στις γρήγορες αλλαγές.

Περνώντας στις αναρτήσεις, εντύπωση προκαλεί η άνεση όπως και η ποιότητα κύλισης που προσφέρουν, σε βαθμό που οδηγώντας σε καθημερινή χρήση δεν καταλαβαίνει κανείς μεγάλες διαφορές από ένα απλό 208. Παρόλα αυτά, όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν, φροντίζουν να διατηρούν φυσιολογικές κλίσεις στο αμάξωμα και να εκμεταλλεύονται το σύνολο της πρόσφυσης των σχετικά μικρών σε πέλμα (μόλις 205/45 R17) τροχών. Όσο για τα φρένα, παρόντα, όποτε και αν τα χρειαστείς.

Ευθύβολο και σταθερό στις ευθείες, με ουδέτερη συμπεριφορά στα κλειστά κομμάτια και μια προοδευτικότητα που σε αφήνει να παίξεις μαζί του, το 208 GTI είναι πράγματι ένα μοντέλο για όσους ωρίμασαν και δεν θέλουν να κοπανιούνται σε “πολεμικές” κατασκευές, διατηρούν όμως ακόμα κάτι από εκείνη τη σπίθα.

Peugeot 208 GTi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 147 kW (200 PS) / 5.800 rpm
Ροπή 275 Nm (28,0 kgm) / 1.700 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,8 sec
Τελική ταχύτητα 230 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,2 / 5,9 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 602 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 139 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Pilot Exalto, 205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3962x1739x1460 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1480/1487 mm
Μεταξόνιο 2538 mm
Χώρος αποσκευών 285 lt
Απόβαρο 975 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.500€ (22.070€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close