ΔΟΚΙΜΕΣ

Smart ForTwo & ForFour [first drive]

smart fortwo & smart forfour PTD – Barcelona

Οδηγούμε στην Βαρκελώνη τα νέα Smart και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας. Στην Ελλάδα διαθέσιμα από τέλη του μήνα, από 12.427 ευρώ.

Τα νέα Smart είναι από τις περιπτώσεις των μοντέλων που δείχνουν πολύ πιο όμορφα από κοντά, σε σχέση με τις φωτογραφίες. Η σχεδίαση έχει ένα πιο παιχνιδιάρικο στιλ με αρκετά σχεδιαστικά τρικ (την φολιδωτή μάσκα εμπρός, τους προβολείς κ.α.) που αναδεικνύουν ένα σύγχρονο, ξεχωριστό και αναμφίβολα χαριτωμένο αυτοκίνητο που ξεχωρίζει στους δρόμους της πόλης. Η πρώτη μας επαφή με τα νέα ForTwo & ForFour έγινε στην Βαρκελώνη αφήνοντας θετικές εντυπώσεις.

Καταρχήν, τα δύο Smart έχουν ακριβώς το ίδιο πλάτος (1.663 mm, +100 mm) με αποτέλεσμα να έχουν ένα πιο έντονο παρουσιαστικό με το μήκος του ForTwo να παραμένει στα 2.690 mm (μία αύξηση θα εξανέμιζε το πλεονέκτημα του εν λόγω μοντέλου), με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί στα 1.873 mm (+80 mm). Η αύξηση των παραπάνω διαστάσεων (μετατρόχια+ μεταξόνιο) συμβάλλουν σε ένα αισθητά καλύτερο αυτοκίνητο που προσφέρει καλύτερη άνεση και ποιότητα κύλισης.

Μπορεί να ακουστεί υπερβολικό αλλά το νέο ForTwo δίνει την αίσθηση πως οδηγείς ένα μεγαλύτερο κανονικό supermini και λιγότερο εκείνη την κλασική του προηγούμενου με το χαρακτηριστικό «κόμπιασμα» στις αλλαγές σχέσεων του «ρομποτικού» κιβωτίου. Κάτι που δεν υφίσταται πλέον στο νέο ForTwo μιας και οι δύο εκδόσεις που θα διατίθεται στην ελληνική αγορά έχουν μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Αργότερα αναμένεται και μια αυτόματη έκδοση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη -που προέρχεται από την Renault μιας και τα νέα Smart αποτελούν συμπαραγωγή με το Twingo- με 6 σχέσεις.

Η συνταγή παραμένει ίδια (κινητήρας/μετάδοση στον πίσω άξονα), βασισμένη στο κλωβό Tridion. Αυτή τη φορά όμως οι ιθύνοντες της εταιρίας έχουν καταφέρει να βελτιώσουν σχεδόν κάθε μειονέκτημα της προηγούμενης γενιάς (ειδικά όπως είπαμε στον τομέα της ανάρτησης και της μετάδοσης). Οδηγήσαμε την 3-κύλινδρη τούρμπο έκδοση με τους 90 PS (από 12.427€ , τιμές με απόσυρση) με το στρωτό σε λειτουργία μοτέρ να προσφέρει καλές επιδόσεις και ξαναθυμηθήκαμε την απίστευτη ευελιξία του ForTwo με κύκλο στροφής μόλις 6,95 μέτρα (οι εμπρός τροχοί στρίβουν μέχρι και 45 μοίρες).

Θετικά μας εξέπληξε ο μικρότερος 1.000άρης -επίσης 3-κύλινδρος, αναβαθμισμένη εκδοχή του προηγούμενου από τη Mitsubishi- που μπορεί να είναι πιο αδύναμος κατά 19 άλογα (71 PS, από 11.450€) αλλά αποδίδει καλύτερα στις χαμηλές rpm την ροπή (στον τούρμπο υπάρχει ένα μικρό lag). Γενικότερα, το νέο ForTwo είναι ένα πιο ώριμο διθέσιο αντιδρώντας λιγότερο νευρικά όταν πιεστεί στο όριο και με λιγότερη ξερή αντίδραση του πίσω άξονα στα σαμαράκια.

Το εσωτερικό είναι αρκετά «smart» και στις πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού εντυπωσιάζει με την οθόνη αφής όσο και με τα υψηλής ανάλυσης γραφικά της οθόνης στον πίνακα οργάνων. Στο ForTwo το ανεξάρτητα τοποθετημένο στροφόμετρο, στα αριστερά του ταμπλό, δίνει ένα πιο παιχνιδιάρικο τόνο, με τους εμπρός επιβάτες να βολεύονται άνετα και να υπάρχουν 260 lt για τις αποσκευές και με την κλασική διαιρούμενη πόρτα (το κρύσταλλο ανοίγει ξεχωριστά). Στο ForFour, υπάρχει χώρος για δύο επιβάτες με καλό χώρο όταν το συγκρίνουμε με μοντέλα αντίστοιχου μήκους αμαξώματος (3.495 mm) με επαρκή χώρο αποσκευών στα 160 lt. Φυσικά, συμβαδίζοντας με την τάση των καιρών υπάρχουν διάφοροι συνδυασμοί εξατομίκευσης κα καταβάλλοντας το ανάλογο αντίτιμο δημιουργείται ανάλογα premium διάκοσμος.

Το ForFour βασίζεται ακριβώς στην διάταξη με την βασική διαφορά να εντοπίζεται στο τετράθυρο αμάξωμα και στις δύο επιπλέον θέσεις. Στην ελληνική αγορά θα διατίθεται αρχικά με τον ατμοσφαιρικό 1.000άρη με τους 71 PS (από 12.087€) και πάντα με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Και σε αυτή την περίπτωση το μοτέρ ευνοείται από την καλή κλιμάκωση του κιβωτίου (αλλά και του χαμηλού απόβαρου 975kg, 880 kg για τo ForTwo) και κινεί με αξιοπρέπεια το ForTwo. Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα προστεθεί και η τούρμπο έκδοση με τα 90 άλογα, καθώς και οι βασικές ατμοσφαιρικές εκδοχές του 1.000αρη με τα 60 άλογα.

Την επόμενη εβδομάδα το caroto.gr θα ταξιδέψει μέχρι την Μάλαγα από όπου θα σας μεταφέρει τις πρώτες οδηγικές εντυπώσεις από το νέο Hyundai i20!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!