ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Αποκαλυπτήρια για τo Audi A7 Sportback h-tron quattro concept

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα εκθέματα της φετινής έκθεσης του Los Angeles φιλοξενείται στο περίπτερο της Audi και δεν είναι άλλο από το υδρογονοκίνητο Α7.

A7h-tronΠαρότι εμφανισιακά δεν διαφοροποιείται από ένα συμβατικό Α7, το A7 Sportback h-tron quattro concept είναι ουσιαστικά ένα μοντέλο κυψελών καυσίμου με ένα plug-in υβριδικό setup. Κάτω από το καπό του βρίσκεται μία μονάδα κυψελών καυσίμου με 300 ξεχωριστά κελιά, τα οποία διαθέτουν μία πολυμερή μεμβράνη, καλυμμένη στις δύο της πλευρές από έναν καταλύτη με βάση την πλατίνα. Αυτές οι κυψέλες καυσίμου λειτουργούν σε τάση 230 με 360 volt. Το όλο σύστημα διαθέτει επίσης ένα turbo για την αύξηση της ροής του αέρα προς τις κυψέλες, έναν ανεμιστήρα επανακυκλοφορίας του αχρησιμοποίητου υδρογόνου, καθώς και ένα σύστημα ψύξης.

A7h-tron3Χρησιμοποιώντας τις κυψέλες καυσίμου, το αυτοκίνητο καταναλώνει περίπου ένα κιλό υδρογόνου ανά 100 χιλιόμετρα. Οι τέσσερις δεξαμενές υδρογόνου που κρύβει στο πίσω μέρος του μεταφέρουν αρκετό καύσιμο για να προσδώσουν στο A7 Sportback h-tron quattro concept αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων. Όσο για τον ανεφοδιασμό, η όλη διαδικασία δεν ξεπερνά τα τρία λεπτά. Αναφορικά με το συσσωρευτή ιόντων λιθίου 8,8 kWh που διαθέτει, προέρχεται από το A3 Sportback e-tron και εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 50 χλμ. Αυτός επαναφορτίζεται κατά την κίνηση ή μπορεί και να φορτίσει σε οικιακό δίκτυο, απαιτώντας δύο (360 volts) με τέσσερις ώρες (230 volts).

A7h-tron2Οι δύο ηλεκτροκινητήρες που χρησιμοποιεί το πρωτότυπο κινούν αυτόνομα τον εμπρόσθιο και πίσω άξονα. Καθένας από αυτούς εξασφαλίζει 85 kW (114 kW προσωρινά) και 270 Nm ροπής. Έτσι, παρά το συνολικό βάρος των 1.950 κιλών, το αυτοκίνητο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και αγγίζει σε τελική τα 180 χλμ./ώρα. Υπό νορμάλ συνθήκες, για την κίνηση προσφέρουν ενέργεια οι κυψέλες καυσίμου. Όταν πάλι το φορτίο είναι μεγάλο, τότε οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται παράλληλα με ενέργεια από τις κυψέλες και το συσσωρευτή.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button