NEA

Κυψέλες καυσίμου για το BMW i5

bmw-i5-electric-rendering

Με πρωτεργάτες τις Honda, Hyundai και Toyota ξεκινά ο δεύτερος και μεγαλύτερος γύρος για τα οχήματα τεχνολογίας κυψελών καυσίμου…

Ο κύκλος για τα ηλεκτρικά μπαταριοκίνητα οχήματα σταδιακά μοιάζει σα να στενεύει καθώς οι ειδικοί διαπιστώνουν πως η βελτίωση πρακτικών προβλημάτων (περιορισμένη αυτονομία, χρόνος φόρτισης) δεν θα έρθει τόσο σύντομα όσο πίστευαν. Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές στο caroto.gr, οι εταιρίες θα αρχίσουν η μία μετά την άλλη να μεταστρέφουν την προσοχή τους προς τα οχήματα τεχνολογίας fuel cell. Ήδη, η Toyota με το Mirai και η Honda με το FCV έχουν ταράξει τα νερά.

Αλλά και η Ευρώπη δεν θα κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια. Πρόσφατα, το βρετανικό περιοδικό Autocar αποκάλυψε πως η BMW ετοιμάζει το i5 για να υποδεχτεί διάταξη από κυψέλες υδρογόνου με τις ευλογίες της Toyota (θυμηθείτε το μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στις δύο εταιρίες). Μέχρι το 2017 θα έχουν λανσαριστεί αρκετά fuel cell μοντέλα ευρείας παραγωγής, από την B-Class με καύσιμο υδρογόνο έως την Audi, η οποία την επόμενη εβδομάδα αναμένεται στο Λος Άντζελες να παρουσιάσει ένα πρωτότυπο με κυψέλες με σχετικές ανακοινώσεις για επένδυση της εταιρίας στις κυψέλες καυσίμου. Φυσικά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την Hyundai που εξελίσσει εδώ και καιρό την εν λόγω τεχνολογία με αποκορύφωμα την σχετική εκδοχή του ix35.

Από την άλλη μεριά, εταιρίες όπως η Tesla βλέπουν πως τα δίκτυα ταχυφόρτισης θα λύσουν το ζήτημα της φόρτισης μειώνοντας τον χρόνο κάτω από τα 30 min. Βέβαια, αυτός θα παραμένει μεγάλος αλλά πιο εύκολα μπορεί να στηθεί ένα αναβαθμισμένο ηλεκτρικό δίκτυο παρά ένας ιστός ανεφοδιασμού με υδρογονάδικα (φυσικά, κάτι τέτοιο θα αργήσει να έρθει και όπως έχουμε πει .

Αυτή την φορά, πάντως, το θέμα σοβαρεύει και η υδρογονοκίνηση προφανώς θα αντιμετωπιστεί με μεγαλύτερη ωριμότητα σε σχέση με την «αρπαχτή» που είχε γίνει με την κυβέρνηση Μπους στις αρχές του αιώνα. Το σίγουρο είναι πως μέχρι και την επόμενη δεκαετία θα έχουμε να δούμε πολλά και ενδιαφέροντα να δούμε. Έστω και αν τα συμβατικά καύσιμα θα επικρατήσουν για πολύ ακόμη, το τοπίο θα έχει ξεκαθαρίσει για τους ειδικούς και η πλάστιγγα θα αρχίσει να γέρνει προς την επικρατέστερη μορφή ηλεκτροκίνησης: θα είναι τα αμιγώς μπαταριοκίνητα ή τα έμμεσα με κυψέλες καυσίμου; Εσείς τι λέτε;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Το υδρογονο μπορει να ειναι το πιο αυθονο στοιχειο στο συμπαν,αλλα δεν ηπαρχει πουθενα ελευθερο. οι κυριοτερες μεθοδοι συλλογης του:
    ηλεκτρολυση του νερου η θερμανση φυσικου αεριου. Ολες οι μεθοδοι ειναι ενεργοβορες κ με τεραστιο τιμημα για το περιβαλλον λογω αποβολης αεριων θερμοκηπιου.το περιβαλλον πρεπει να ειναι το νο 1 μελημα για νεες τεχλνολογιες οχι τα αλογα.Ηπαρχει βεβαια κ η επιλογη της χρησης πραγματικα καθαρων ενεργειων για την αποσπαση υδρογονου,αιολικη-ηλιακη, αλλα δεν προτιμουνται.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!