Opel Corsa 1.0 ECOTEC 115 PS [test drive]

Opel Corsa Ecotec Turbo 115PS caroto test drive 2014 (2)

Ομορφότερο, καλύτερο, αποδοτικότερο. Εάν το απερχόμενο Corsa παρέμεινε μέχρι τέλους στην κορυφή των προτιμήσεων, η νέα, πέμπτη γενιά δεν μπορεί παρά να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο.

Τις προϋποθέσεις, τουλάχιστον, δείχνει να τις έχει, αφού το νέο Corsa είναι βελτιωμένο σε όλα τα σημεία. Αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση, είναι σαφώς πιο μοντέρνα και νεανική, με «χυτές» γραμμές που συνθέτουν ένα κομψό αμάξωμα, σύμφωνο με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας. Ακόμα μεγαλύτερη πρόοδος έχει συντελεστεί στο εσωτερικό, που είναι εντελώς νέο. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι συνολικά καλύτερα, αποπνέοντας ένα πιο premium χαρακτήρα. Ο πίνακας των οργάνων, με τη σειρά του, είναι πιο ηλεκτρονικός και ευανάγνωστος, με περισσότερες πληροφορίες. Όσο για το ταμπλό, στο κέντρο του δεσπόζει μία έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος IntelliLink, στάνταρ για τη συγκεκριμένη  έκδοση.

Ακολουθώντας μία σπονδυλωτή λογική, η εν λόγω οθόνη μπορεί να εμφανίσει βασικές πληροφορίες για το ηχοσύστημα και διάφορα υποσυστήματα του αυτοκινήτου, οι λειτουργίες της όμως δεν περιορίζονται εκεί. Με 120 ευρώ επιπλέον μπορεί κανείς να εγκαταστήσει την κάμερα οπισθοπορείας, ενώ με επιπλέον 50 ευρώ θα έχει και σύστημα πλοήγησης. Το τελευταίο δεν έρχεται να εγκατασταθεί στο αυτοκίνητο αλλά ουσιαστικά λειτουργεί μέσω του smartphone του οδηγού. Συμβατό με κάθε τύπο iPhone και Android τηλεφώνου, το IntelliLink συνδέεται με αυτά και τραβάει δεδομένα από το πρόγραμμα πλοήγησης BringGo, εμφανίζοντάς τα στον οθόνη του.

Με την ίδια λογική, μπορεί κανείς να δέχεται SMS και emails στο αυτοκίνητο ή, μέσω αυτού, να χρησιμοποιεί τις φωνητικές εντολές του SIRI. Ομολογουμένως δυνατό σαν gadget αλλά με ορισμένα μειονεκτήματα στον τομέα της ευχρηστίας, καθώς δεν διαθέτει φυσικά κουμπιά και για αρκετές από τις λειτουργίες θα απαιτήσει την πλήρη προσοχή του οδηγού. Ευτυχώς, αυτό δεν αφορά τις βασικές λειτουργίες, που βρίσκονται όλες στα χειριστήρια του, όμορφου σχεδιαστικά, τιμονιού.

Αναφορικά με τις μεταφορικές δυνατότητες του αυτοκινήτου, δεν διαφοροποιούνται αισθητά από αυτές της απερχόμενης γενιάς. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική για τα μέτρα του θέση οδήγησης, χάρη στο πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι και στο άνετο κάθισμα. Αντίστοιχα ευχάριστα θα νοιώσει και ο συνοδηγός, ενώ οι πίσω επιβάτες, τηρουμένων των αναλογιών, δεν θα ταλαιπωρηθούν κατά τη μετακίνηση. Με 285 λίτρα χωρητικότητα και πλήρως αξιοποιήσιμο σχεδιασμό, το διαμέρισμα αποσκευών θα ικανοποιήσει απόλυτα όσους αποφασίσουν να ταξιδέψουν με αποσκευές. Μόνο μελανό σημείο η έλλειψη πρακτικών χώρων για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, κάτι που δυστυχώς δεν διορθώθηκε στη νέα γενιά του αυτοκινήτου.

photos: gkaragiorgakis

Περνώντας στον κινητήρα, η πρώτη αίσθηση που είχαμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στην Φρανκφούρτη, δείχνει να επιβεβαιώνεται με την παρούσα δοκιμή, επί ελληνικού εδάφους, στη Σαντορίνη. Το νέο, τρικύλινδρο μοτέρ του ενός λίτρου, στην ισχυρότερη εκδοχή των 115 ίππων διαθέτει όλο το μπρίο που θα αποζητήσει κανείς σε μία πρόταση της κατηγορίας. Σβέλτο και ζωντανό από τις πολύ χαμηλές στροφές, χάρη στην ύπαρξη ενός light turbo και ενός συστήματος άμεσου ψεκασμού, προσφέρει μία γραμμικότητα στη λειτουργία του και δεν κρεμάει ψηλά. Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι απόλυτα ικανοποιητικές, ενώ η κατανάλωσή του μικρότερη από άλλες, άμεσα συγκρίσιμες προτάσεις του ανταγωνισμού. Όσο για την ηχητική υπογραφή και τους κραδασμούς, δεν έχουν αποσβεσθεί πλήρως, είναι όμως τόσο περιορισμένοι που δεν πρόκειται να ενοχλήσουν κανένα.

Καλό σε κλιμάκωση, με σαφείς διαδρομές και κούμπωμα είναι και το κιβώτιο των 6 σχέσεων, που βοηθά με τη σειρά του τόσο στην πόλη, όσο και στην εθνική. Αυτό πάλι που εκπλήσσει ευχάριστα είναι το σύστημα διεύθυνσης. Όχι μόνο είναι άμεσο και ακριβές, αλλά μεταφέρει και πολλή περισσότερη πληροφόρηση, απ’ ότι στο παρελθόν. Η ανάδραση στα χέρια του οδηγού κάθε άλλο παρά δείχνει τεχνητή και σίγουρα είναι από τις καλύτερες, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας.

Παρόλα αυτά, η οδική συμπεριφορά του νέου Corsa κλίνει ελαφρά προς την πλευρά της άνεσης. Οι νέες αναρτήσεις, σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο, δείχνουν να διαχειρίζονται καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα και δεν θα αγχώσουν τον οδηγό ενώ και τα φρένα, με τέσσερα πλέον δισκόφρενα, θα κάνουν αποτελεσματικά τη δουλειά τους.

Κλείνοντας, το νέο Opel Corsa διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορικά πορεία της απερχόμενης, τέταρτης γενιάς του. Δεν είναι μόνο βελτιωμένο σε όλα τα σημεία αλλά παράλληλα μπορεί και βλέπει στα μάτια τον αυξημένο ανταγωνισμό της κατηγορίας. Με τιμή περίπου 14.500 ευρώ (με απόσυρση) για την ισχυρότερη έκδοση των 115 ίππων, με πλήρες πακέτο εξοπλισμού, Color Edition (που περιλαμβάνει και το IntelliLink) αποτελεί σίγουρα μία πρόταση που δεν περνά απαρατήρητη.

Opel Corsa 1.0 ECOTEC 115 PS  5-door – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,0 x 77,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι τρικύλινδρος
Ισχύς 85 kW (115 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 170 Nm (17,3 kgm) / 1.800-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,0 / 4,9 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 608 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 115 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental EcoContact 5 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4021x1746x1481 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1472/1472 mm
Μεταξόνιο 2510 mm
Χώρος αποσκευών 285-1.090 lt
Απόβαρο 1199 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.500€ (14.571€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close