Nissan Pulsar 1.5 D [test drive]

Nissan Pulsar dCi caroto test drive 2014 (28)

Το Pulsar εμφανίστηκε στην γκάμα της Nissan με αρκετή καθυστέρηση, αλλά όλα δείχνουν ότι ήρθε για να μείνει και -γιατί όχι- να πρωταγωνιστήσει!

Πώς ήταν δυνατό εδώ και τόσα χρόνια κυριαρχίας του Qashqai (αλλά και του Juke πιο πρόσφατα), η Nissan να μην έχει ένα αξιόλογο «συμβατικό» μικρομεσαίο; Μετά το… «αειθαλές» Almera, οι Ιάπωνες παρουσίασαν το… «φυλλοβόλο» Tiida, το οποίο ήταν ακόμη μια πρωτοβουλία του CEO Κάρλος Γκον να εξυπηρετήσει το κάτω μέρος της κατηγορίας. Όμως επιτέλους οι άνθρωποι της Nissan κατάλαβαν ότι εκτός από τους μοντέρνους και προοδευτικούς που θα επιλέξουν το Qashqai ή το Juke υπάρχουν και οι πιο «παραδοσιακοί» που θέλουν ένα μικρομεσαίο με συμβατικό σχήμα και χαρακτηριστικά. Και γεννήθηκε το Pulsar!

Σχεδιαστικά το νέο μοντέλο έχει στοιχεία από το Qashqai, αλλά σε μια λιγότερο τολμηρή εκδοχή (κυρίως λόγω αμαξώματος). Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Pulsar είναι οι χώροι του. Ενδεικτικά, στο πίσω κάθισμα μπορούν να κάτσουν με άνεση τρεις ψηλοί ενήλικοι, ή δύο σε στάση… σταυροπόδι! Και ξέρετε γιατί το Pulsar έχει τη μεγαλύτερη καμπίνα επιβατών της κατηγορίας του; Επειδή έχει το μεγαλύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία του (2,7 m)! Μάλιστα, οι χώροι για τους επιβάτες δεν στερούν όγκο από το χώρο αποσκευών (385 lt).

Το δεύτερο μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Pulsar είναι η άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του. Περνάει με υποδειγματική ποιότητα κύλισης επάνω από οδόστρωμα καλής ποιότητας και η ανάρτηση φιλτράρει εξαιρετικά τις ανωμαλίες του κακού οδοστρώματος. Κι αυτά συμβαίνουν χωρίς να έχει επηρεαστεί αρνητικά το κράτημα και εν γένει η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Εντάξει, δεν έχει την αίσθηση ενός Ford Focus ή ενός Seat Leon, ούτε προκαλεί ενθουσιασμό όπως ένα Alfa Romeo ή ένα Volvo V40, αλλά μπορεί να σου χαρίσει σε δρόμο με στροφές 2-3 χαμόγελα. Μικρά… 🙂

photos: nmarinopoulos

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένα παλιός γνώριμος από άλλα μοντέλα της Nissan και της Renault: ο ντίζελ κινητήρας 1.500 cc που αποδίδει 110 PS κι έχει 260 Nm ροπής από τις 1750 rpm. Το σύνολο αυτό επιταχύνει ικανοποιητικά το ιαπωνικό μοντέλο από τις χαμηλές στροφές και χαρίζει αρκετά καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 11,5 sec. Τελική ταχύτητα 190 km/h).

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου μοτέρ περιλαμβάνονται η χαμηλή κατανάλωση (5,8 lt/100 km έδειξε η δοκιμή μας), οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων (94 g/km, που συνεπάγεται και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας) και η αθόρυβη και χωρίς πολλούς κραδασμούς (για diesel) λειτουργία. Φυσικά θα προτιμούσαμε το Pulsar να φορούσε το τεχνολογικό θαύμα 1.6 diesel που αγαπήσαμε στο Qashqai, αλλά προφανώς αυτή είναι μια επιλογή που θα ανέβαζε την τιμή.

Στη δοκιμή μας ξεχωρίσαμε (για άλλη μια φορά) το σύστημα πολυμέσων Nissan Connect, το οποίο είναι μακράν το πιο απλό κι εύχρηστο στην αγορά. Επίσης, το Start/Stop λειτουργεί εξαιρετικά και γρήγορα και το προαιρετικό πακέτο συστημάτων ασφάλειας Safety Shield ανεβάζει το επίπεδο προστασίας σε υψηλό επίπεδο.

Εν ολίγοις, το Pulsar δεν είναι ένα μοντέλο που ταράζει τα νερά της αυτοκίνησης, αλλά με τους κορυφαίους χώρους, την άνεση, την πρακτικότητα και την τεχνολογία του έχει ό,τι χρειάζεται για να γίνει best seller στην κατηγορία του! Η τιμή του (€18.690) δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλή, αλλά για την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του Pulsar, όπως και για τον πλούσιο εξοπλισμό του δεν μπορείς να την πεις και φουσκωμένη. «Like» από εμάς, λοιπόν!

Nissan Pulsar 1.5 Diesel – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail, VNT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,1 / 3,6 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 46 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 793 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 94 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 5, 195/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4387x1768x1520 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1540/1540 mm
Μεταξόνιο 2700 mm
Χώρος αποσκευών 385-1385 lt
Απόβαρο 1307 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 18.690€ (με απόσυρση από 17.290€)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close