ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Focus 1.5 TDCi [test drive]

Ford Focus Diesel TDCi 120 PS caroto test drive 2014 (5)

Ένα από τα δημοφιλέστερα μικρομεσαία επανέρχεται με φρεσκαρισμένη παρουσιαστικό και έναν ολοκαίνουργιο ντίζελ…

Συστάσεις για το Ford Focus, προφανώς και δεν χρειάζονται. Άλλωστε, στην τελευταία του γενιά κυκλοφορεί στους δρόμους εδώ και περίπου τρία χρόνια, ενώ για την Ford αποτελεί ένα παγκόσμιο best seller που έχει να επιδείξει 12 εκ. πωλήσεις σε 140 αγορές, με ετήσιες ταξινομήσεις στα 1,5 εκ. μοντέλα. Αν τα νούμερα σας αφήνουν …αδιάφορους, ίσως να μην ισχύει το ίδιο και για το μοντέρνο παρουσιαστικό του αμαξώματος, με την πλήρως ανανεωμένη μάσκα και την μεγάλη εισαγωγή αέρα (αν σας θυμίζει λίγο Aston Martin δεν έχετε άδικο) που πλαισιώνεται από το νέο καπό και τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Στο πίσω μέρος τα νέα στοιχεία είναι λιγότερο έντονα.

Εις τα ενδότερα, υπάρχουν αλλαγές στα σημεία με ποιοτικότερο διάκοσμο και πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Αισθητή είναι ο σημαντικά μικρότερος αριθμός των διακοπτών (έφταναν έως τους 40!) της κεντρικής κονσόλας, διευκολύνοντας την ζωή του οδηγού. Συγκεκριμένα, η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, εκτός της βασικής Trend) του συστήματος πολυμέσων προσφέρει φουλ διασύνδεση με smartphone και φωνητικές εντολές (σε πλατφόρμα SYNC 2). Από πλευράς χώρων δεν υπάρχει καμία απολύτως αλλαγή, με τους πίσω επιβάτες να κάθονται ικανοποιητικά με την απόσταση για τα γόνατα να βρίσκεται στο μέσο όρο και το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 363 lt (στη πεντάθυρη έκδοση της δοκιμής μας, δίχως να ξεχνάμε τα σεντάν και βάγκον).

photos: gkaragiorgakis

Πέρα από τον αισθητικό τομέα, τα σημαντικά νέα στο ανανεωμένο Focus συνεχίζονται κάτω από το καπό. Ξέχωρα από τον ολοκαίνουργιο 1.5 Ecoboost (με 150 ή 180 PS, δίχως να ξεχνάμε τον εξαιρετικό 1.000άρη), το ενδιαφέρον στρέφεται στο νέο 8-βάλβιδο αλουμινένιο ντίζελ 1.5 TDCi με 95 ή 120 PS (με τούρμπο VNT της Honeywell, common rail στα 1.700 bar, επικάλυψη DLC στους κυλίνδρους/έμβολα, με νέο φίλτρο NOx κ.α.). Το μοντέλο που δοκιμάσαμε στο πλαίσιο της πανελλαδικής παρουσίασης ήταν της ισχυρότερης εκδοχής του ντίζελ και έχουμε να πούμε μόνο καλά λόγια γύρω από την ήσυχη λειτουργία του και τα αποδοτικά χαρακτηριστικά του.

Συγκεκριμένα, η απόδοση της ισχύος είναι στρωτή, δίχως ξεσπάσματα, με τα 270 Nm της ροπής να δηλώνουν παρόν από χαμηλά και με όσο το δυνατόν -για ντίζελ- γραμμική απόδοση. Ένα από τα δυνατά χαρτιά του TDCi είναι η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση (περίπου στα 5,5-6 lt/100 km), και φυσικά η εκπομπή των 98 g CO2/km που απαλλάσσει από τέλη κυκλοφορίας. Η μικρότερη έκδοση με τους 95 PS έχει ίδια χαρακτηριστικά με την διαφορά να εντοπίζεται στα 20 Nm λιγότερα.

Και το 120άρι Focus της δοκιμής μας, διαθέτει 6άρι μηχανικό κιβώτιο (όπως όλα τα Focus με εξαίρεση το 1.000άρη με τα 100 άλογα) με πολύ καλή αίσθηση και ακρίβεια (το αυτόματο κιβώτιο Powershift με 6 σχέσεις αναμένεται από το νέο έτος). Θετικά είναι τα σχόλια και για το τιμόνι, με την σχετικά ελαφριά αίσθησή του να μην μετριάζει την ακρίβεια που προσφέρει. Η ανάρτηση (με νέα ελαστικά παρεμβύσματα, τα γνωστά silent block) βρίσκει την χρυσή τομή ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα, ενώ πολύ καλή και αναβαθμισμένη είναι και η ποιότητα κύλισης (αν και αρχικά ο θόρυβος μας ξένισε …αυτό πριν ελέγξουμε τα λάστιχα που στο ολοκαίνουργιο Focus που είχαμε η πίεση ήταν στο …50!). Εξαιρετική η λειτουργία του συστήματος start/stop.

Όπως και προηγουμένως, το ισχυρό χαρτί του Focus απέναντι στον ανταγωνισμό έχει να κάνει με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά και τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Είναι ένα hatch που χαίρεσαι να το οδηγείς, στην ευθεία είναι απόλυτα σταθερό, ενώ στις στροφές εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη, με προοδευτικές και προβλέψιμες αντιδράσεις κοντά στο όριο. Εδώ θα πρέπει να υπογραμμίσουμε και τη νέα, πιο έξυπνη, διαχείριση του ESP, ενώ αυτό που θα θέλαμε είναι λίγο καλύτερη αίσθηση από το πεντάλ των φρένων. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν διάφορες βελτιώσεις όσον αφορά στην μείωση του θορύβου με καλύτερη μόνωση στα παράθυρα, στο πλαίσιο και τους θόλους των τροχών κ.α.

Ολοκληρώνοντας, η ανανέωση του Focus συμπίπτει ιδανικά με την προσθήκη της νέας ντίζελ έκδοσης και της τεράστιας ζήτησης που έχει στην χώρα μας η πετρελαιοκίνηση. Η έκδοση της δοκιμής μας κοστίζει από 18.074€ (τιμές για πεντάθυρο Focus με απόσυρση), αλλά πιστεύουμε πως αξίζει να φτάσει κανείς στα 19.006€ της πλουσιότερης έκδοσης με τον οθόνη αφής. Εναλλακτικά, υπάρχει και η μικρότερη έκδοση με τους 95 PS, η οποία σε κάθε περίπτωση κοστίζει περίπου 932€ λιγότερα…

Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε τον πλήρη τιμοκατάλογο για το ανανεωμένο Ford Focus!

Ford Focus 1.5 TDCi 120 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 73,5 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail, VNT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,3 / 3,8 / 3,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 898 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 98 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGrip, 215/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4358x1823x1484 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1559/1549 mm
Μεταξόνιο 2648 mm
Χώρος αποσκευών 363-1148 lt
Απόβαρο 1343 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.065€ (από 18.074€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button