Volkswagen Sportsvan 1.2 DSG [test drive]

VW Sportsvan TSI 110PS DSG caroto test drive 2014 (2)

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνηθίζουν να χρησιμοποιούν τη λέξη «Sport» (ή κάποια άλλη παρόμοια) στα μοντέλα στα οποία θέλουν να πουν ότι δεν είναι τόσο βαρετά όσο μοιάζουν. Το Golf Sportsvan (και σπορ και van!) είναι ένα από αυτά!

Ο προκάτοχός του ήταν το Gold Plus, το οποίο ήταν καλό αυτοκίνητο, αλλά δεν είχε την πορεία που περίμεναν οι Γερμανοί. Ο λόγος ήταν κυρίως δομικός και χωροταξικός, όπως διαπίστωσαν οι άνθρωποι της VW. Το μοντέλο αυτό βασιζόταν σε μια πλατφόρμα που δεν τους άφηνε πολλά περιθώρια τροποποίησης κι έτσι αυτοί αναγκάστηκαν να αυξήσουν το ύψος περισσότερο απ’ όσο ήθελαν (και έπρεπε). Το Golf Sportsvan όμως βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MQB, η οποία είναι πολύ πιο ευέλικτη και επέτρεψε στους Γερμανούς να σχεδιάσουν ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο που συμπεριφέρεται σαν Golf και μοιάζει με Golf!

Εξωτερικά είναι πολύ πιο κομψό από το Golf Plus κι έχει σχήμα που το… χωνεύεις πιο εύκολα. Το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό όπου η σχεδίαση και η ποιότητα θυμίζουν έντονα αυτές του Golf hatchback. Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά του πάντως είναι οι άφθονοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (500-590 lt, ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος). Φυσικά η βάση γι’ αυτήν την ευρυχωρία είναι το μεγαλύτερο κατά 50 mm (σε σχέση με το απλό Golf) μεταξόνιο. Τα καθίσματα αναδιπλώνονται και σε όλη την καμπίνα επιβατών υπάρχουν θήκες για μικρά αντικείμενα, όπως είναι απαραίτητο σε ένα μοντέρνο οικογενειακό (θα μπορούσαμε να το πούμε MPV, αλλά δεν είναι ακριβώς αυτό).

photos: gkaragiorgakis

Κάτω από το καπό κρύβεται ο γνωστός μας 1,2 TSI, σε μια ανανεωμένη του έκδοση με 110 PS και 175 Nm ροπής. Πρόκειται για έναν μηχανικό μαχητή, ο οποίος τα καταφέρνει περίφημα απέναντι στα 1345 κιλά του αμαξώματος (συν το βάρος των επιβατών) και χαρίζει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,7 sec. Τελική ταχύτητα 192 km/h). Συμμετοχή στην επίτευξη των παραπάνω έχει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, για το οποίο παλιότερα είχαμε γράψει ότι δεν συνδυάζεται ιδανικά με τον 1.2 TSI… Αλλά πλέον το ζευγάρι παρουσιάζεται βελτιωμένο και το αποτέλεσμα ικανοποιεί πλήρως!

Στον δρόμο το Sportsvan συμπεριφέρεται σαν… Golf, παρά το γεγονός ότι η πίσω ανάρτησή του αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα (προφανώς για εξοικονόμηση χώρου). Η ποιότητα κύλισης είναι σχεδόν άψογη, η άνεση ιδανική για τον οικογενειακό προσανατολισμό του, οι κλίσεις στις στροφές ελάχιστες και το κράτημα εξαιρετικό. Αλλά κι αν σε κάποια στροφή ξεχαστείς και στρίψεις με περισσότερα χιλιόμετρα απ’ όσα θα έπρεπε, τα στάνταρ συστήματα ESP και XDS (ηλεκτρονικό «μπλοκέ διαφορικό») θα κρατήσουν την αδρεναλίνη σου στο φυσιολογικό όριο. Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν κοντά στα 8,0 lt/100 km, δηλαδή ιδιαίτερα χαμηλή για ένα αυτοκίνητο με τέτοιες διαστάσεις και επιδόσεις.

Το Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο που ικανοποιεί σε όλους τους τομείς και δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα για το οποίο μπορείς να το κατηγορήσεις! Ακόμη και η τιμή του (22.900 ευρώ) κρίνεται λογική για όσα προσφέρει το συγκεκριμένο μοντέλο και για τον πλούσιο εξοπλισμό του. Συνεπώς… plus (+) από εμάς στο Sportsvan!

Για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιήθηκε ντίζελ έκδοση με μηχανικό κιβώτιο

Volkswagen Sportsvan 1.2 DSG BMT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.197 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 75,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 4.600-5.600 rpm
Ροπή 175 Nm (17,8 kgm) / 1.400-4.000 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7 sec
Τελική ταχύτητα 192 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,6 / 5,3 / 6,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 617 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 122 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στον εμπρόσθιο άξονα
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin X Green Energy Saver, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4338x1807x1578 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1543/1514 mm
Μεταξόνιο 2685 mm
Χώρος αποσκευών 500-1520 lt
Απόβαρο 1.345 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.900€ (21.940€ με απόσυρση, από 19.990€ με μηχανικό κιβώτιο )
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close