ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Yaris Hybrid [test drive]

Toyota Yaris HSD Hybrid caroto test drive 2014 (3)

Με ένα νέο, δυναμικό παρουσιαστικό, βελτιώσεις στις αναρτήσεις, πιο πλούσιο εξοπλισμό και ποιοτικότερα υλικά, το ανανεωμένο Yaris ανεβάζει τον πήχη της κατηγορίας των supermini.

Για το best seller της Toyota δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Παραδοσιακά στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των αγοραστών, αποτελεί ένα από τα καλύτερα και πλέον ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας του. Παρόλα αυτά, μη επαναπαυόμενη στις δάφνες της η Toyota προχώρησε σε μία ανανέωση της υπάρχουσας, τρίτης γενιάς, βελτιώνοντάς τη στα σημεία.

Οι πρώτες αλλαγές που μπορεί να εντοπίσει κανείς έχουν να κάνουν με την εξωτερική του εμφάνιση. Ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας, στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου η μάσκα με τον προφυλακτήρα δημιουργούν ένα τεράστιο “X”, που είδαμε αρχικά στο Aygo. Αλλαγές υπάρχουν και στα φωτιστικά σώματα, όπως και σε άλλα σημεία του αμαξώματος, αλλά αυτές είναι επουσιώδεις. Αντίστοιχα βελτιωμένο είναι και το εσωτερικό του Yaris. Αρχής γενομένης από τα χρησιμοποιούμενα υλικά, αρκετά από αυτά έχουν αλλάξει με νέα, καλύτερης ποιότητας και αισθητικής.

Πέρα από το ταμπλό, καλύτερες επενδύσεις έχουν και τα καθίσματα, τα οποία μάλιστα έχουν κερδίσει κάτι και σε πλευρική στήριξη. Ορισμένες μικροαλλαγές στο ταμπλό βελτιώνουν ελαφρά την -ήδη καλή- εργονομία. Με τη σειρά του ο πίνακας οργάνων διαθέτει πλέον πιο ευανάγνωστες ενδείξεις, αν και θα θέλαμε να υπάρχει κάποιο στροφόμετρο, όπως και ένας δείκτης θερμοκρασίας. Κερασάκι αποτελεί το σύστημα infotainment Toyota Touch 2, που πλέον διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη αφής 7 ιντσών, με πρακτικό μενού και φυσικά χειριστήρια για τις βασικές λειτουργίες, που το κάνουν ιδιαίτερα φιλικό στη χρήση.

Από άποψης χώρων, όπως είναι αναμενόμενο, δεν υπάρχουν αλλαγές. Το Yaris παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα και εργονομικά σχεδιασμένα μοντέλα της κατηγορίας του, επιτρέποντας σε 4 ενήλικες να ταξιδέψουν άνετα, με έναν πέμπτο να μην δυσκολεύει πολύ τα πράγματα πίσω. Πλεονέκτημα, στην προκειμένη περίπτωση αποτελεί και ο πλήρως αξιοποιήσιμος χώρος αποσκευών, των 286 λίτρων, όπου ακόμα και στην εν λόγω υβριδική έκδοση της δοκιμής, δεν περιορίζεται από τους συσσωρευτές, μιας που αυτοί είναι έξυπνα τοποθετημένοι κάτω από τα πίσω καθίσματα.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στα του κινητήρα, το ανανεωμένο υβριδικό Yaris δεν έχει να παρουσιάσει κάτι καινούριο. Κάτω από το καπό του παραμένει ο εσωτερικής καύσης 1.500άρης με το αντίστοιχο ηλεκτρικό μοτέρ, συνολικής απόδοσης 100 ίππων. Όσο για την κίνηση, μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω του e-CVT κιβωτίου. Σε χαμηλές ταχύτητες και μικρά φορτία, το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται και αμιγώς ηλεκτρικά, περιορίζοντας έτσι αισθητά την κατανάλωση. Στον ανοικτό δρόμο πάλι, χάνει το όποιο του πλεονέκτημα, αφού κινείται πρωτίστως με το βενζινοκινητήρα.

Η λειτουργία του όλου συστήματος είναι αρκετά ομαλή και κάνει ξεκάθαρο ότι στοχεύει στην άνεση και όχι στις επιδόσεις. Η ροπή είναι άφθονη παντού, χάρη στον ηλεκτροκινητήρα. Όσο για την ηχητική υπογραφή, είναι περιορισμένη, εκτός και αν αποφασίσει κανείς να εξαντλήσει τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ. Ευπρόσδεκτη θα ήταν η δυνατότητα σειριακών αλλαγών μέσω paddles, κάτι τέτοιο όμως δεν έχει προβλεφθεί, αφού πρωταρχικός σκοπός και του κιβωτίου είναι η μείωση της κατανάλωσης.

Σε, ο,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά, οι μηχανικοί της Toyota προχώρησαν σε αρκετές αλλαγές στις αναρτήσεις και στο σύστημα διεύθυνσης, ενώ ενίσχυσαν τη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου. Όλα αυτά οδήγησαν στη βελτίωση της άνεσης και της ποιότητας κύλισης. Πλέον, ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας δείχνει να διαχειρίζεται καλύτερα τις εγκάρσιες ανωμαλίες. Γενικότερα έχουν περιοριστεί οι κραδασμοί και οι τροχοί ακολουθούν καλύτερα το ανάγλυφο του δρόμου, απορροφώντας καλύτερα τις όποιες ανωμαλίες.

Οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν, όπως όμως και η γενικότερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, δεν πρόκειται να ανησυχήσουν τον οδηγό. Το τιμόνι διατηρεί την αμεσότητα που είχε, προσφέροντας πλέον περισσότερη αίσθηση. Όσο για τα φρένα διατηρούνται αποτελεσματικά, αν και με μέτρια αίσθηση, λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Εν τέλει, το υβριδικό Yaris δείχνει να ισχυροποιεί τη θέση του στην κατηγορία, με κύριο αντίπαλο το… ίδιο, βάσει της ιδιαιτερότητας του συστήματος πρόωσης που χρησιμοποιεί. Αν ζητάτε ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο για τις αστικές σας μετακινήσεις, με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και έμφαση στην άνεση, σίγουρα το συγκεκριμένο αποτελεί μία ενδιαφέρουσα επιλογή.

Toyota Yaris Hybrid – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.497 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 55 kW (75 PS) / 4.800 rpm
Ροπή 111 Nm (11,3 kgm) / 3.800-4.400 rpm
Τροφοδοσία Βενζινοκινητήρας σε λειτουργία κύκλου Atkinson
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη
Μπαταρίες Νικελίου-μετάλλου υδριδίου
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μεικτή διάταξη 74 kW (100 PS)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 165 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 3,1 / 3,3 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 36 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 667 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 75 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τύπου CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Ecopia EP25, 195/50 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3950x1695x1510 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1470/1460 mm
Μεταξόνιο 2510 mm
Χώρος αποσκευών 286 lt
Απόβαρο 1160 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.660€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button