ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i10 1.0 Eco [test drive]

Hyundai i10 Eco caroto test drive 2015 (7)

Εάν με την πρώτη γενιά του i10 η Hyundai έδειξε τα δόντια της στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, με τη δεύτερη γενιά του εξαπολύει επίθεση με στόχο να… κατασπαράξει τα καθιερωμένα μοντέλα της κατηγορίας!

Βελτιωμένο σχεδόν σε όλους τους τομείς, απαντά καταφατικά σε όλες τις απαιτήσεις που έχει ένας αγοραστής στην κατηγορία των μίνι. Αλλά ας ξεκινήσουμε με την σχεδίαση: αυτό που βλέπεις είναι ένα μοντέρνο «ευρωπαϊκό» αυτοκίνητο με σωστές αναλογίες. Για να επιτευχθεί αυτό οι Κορεάτες αφενός άφησαν το design σε γερμανικά χέρια κι αφετέρου τροποποίησαν τις διαστάσεις ώστε το σχήμα να θυμίζει περισσότερο hatchback και λιγότερο… κουτί (μικρότερο ύψος κατά 40 mm, μεγαλύτερο μήκος κατά 80 mm και αυξημένο πλάτος κατά 65 mm).

Οι νέες διαστάσεις είχαν θετικό αντίκτυπο όχι μόνο στη σχεδίαση, αλλά και στους χώρους, οι οποίοι είναι αισθητά βελτιωμένοι για επιβάτες και αποσκευές (252 lt). Μπαίνοντας στην καμπίνα επιβατών παρατηρήσαμε επίσης την σημαντικά καλύτερη (επειδή είναι πιο χαμηλή) θέση οδήγησης, καθώς και τις πρακτικές θήκες για μικρά αντικείμενα. Όσο για την ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, για άλλη μια φορά η Hyundai μας εξέπληξε ευχάριστα.

Όσον αφορά τις επιδόσεις, οι αριθμοί για τις επιταχύνσεις από στάση (0-100 km/h σε 14,9 sec) αδικούν το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Κι αυτό γιατί ο 3κίλυνδρος χιλιάρης κινητήρας με τους 66 PS και τα 95 Nm ροπής είναι πολύ πρόθυμος κι ελαστικός στις χαμηλές στροφές. Η αίσθηση που σου δίνει είναι αρκετά καλύτερη απ’ αυτό που αποτυπώνεται στον παρακάτω πίνακα. Ουσιαστικά μπορείς να κινείσαι σβέλτα εντός πόλης με αίσθηση 1400άρη κινητήρα.

photos: nmarinopoulos

Η κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου είναι αρκετά μακριά κι αυτό μπορεί να μην ευνοεί τις επιδόσεις, όμως συμβάλει στην επίτευξη πολύ χαμηλής κατανάλωσης (κοντά στα 6,0 lt/100 km χωρίς προσπάθεια) και μειωμένων εκπομπών ρύπων (98 g/km), που συνεπάγονται απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. Φυσικά, εδώ το ρόλο τους παίζουν οι 13άρηδες(!) τροχοί με στενά και ψηλοπρόφιλα ελαστικά διάστασης 155/70 για μειωμένη αντίσταση κύλισης.

Η ποιότητα κύλισης είναι ένας ακόμη τομέας στον οποίο το i10 παρουσιάζεται βελτιωμένο. Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε την ομαλή λειτουργία (χωρίς κραδασμούς και θορύβους) του 3κύλινδρου κινητήρα και τα μειωμένα έως και κατά 6 dB (!) επίπεδα θορύβου, καταλαβαίνετε πόσο πιο «premium» έχει γίνει η εμπειρία οδήγησης. Μοναδική εξαίρεση-παραφωνία αποτελεί η αίσθηση του τιμονιού, το οποίο είναι υπερβολικά ελαφρύ και χαλάει κάπως τη «διασύνδεση» οδηγού και αυτοκινήτου.

Το i10 της δοκιμής μας δεν είναι (ούτε υποστηρίζει ότι είναι) σπορ μοντέλο. Αν ωστόσο το οδηγήσεις λίγο πιο σβέλτα θα διαπιστώσεις ότι συμπεριφέρεται με αξιόλογο κι ασφαλή τρόπο, χωρίς μάλιστα να έχει ιδιαίτερα σφιχτή ανάρτηση. Σε πιο οριακές καταστάσεις το standard σύστημα ευστάθειας σε επαναφέρει στη σωστή πορεία.

Με τιμή κάτω από €10.000 (με απόσυρση), πλούσιο βασικό εξοπλισμό και 5ετή εργοστασιακή εγγύηση, το Hyundai i10 προσφέρει καλό value for money και είναι μία από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία του.

Hyundai i10 1.0 Eco – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 78,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 49 kW (66 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 95 Nm (9,7 kgm) / 3.500 rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,9 sec
Τελική ταχύτητα 155 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,1 / 4,3 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 645 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 98 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Kinergy, 155/70 R13
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3665x1660x1500 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1467/1480 mm
Μεταξόνιο 2385 mm
Χώρος αποσκευών 252-1046 lt
Απόβαρο 1008 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 9.490€ (τιμή με απόσυρση + έκπτωση εταιρίας)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!