Peugeot 108 1.2 [test drive]

Peugeot 108 caroto test drive 2015 (9)

Παντρεύοντας τη φινέτσα με την ευχρηστία, το νέο μικρό της Peugeot θέτει σοβαρή υποψηφιότητα για τις πρώτες θέσεις της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.

Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η συνεργασία που ξεκίνησε πριν από αρκετά χρόνια η Peugeot με τις Citroen και Toyota, με στόχο την κοινή παραγωγή μικρών αυτοκινήτων, στέφθηκε με επιτυχία. Αυτήν ακριβώς τη συνταγή αποφάσισαν να επαναλάβουν με τη δεύτερη γενιά των οχημάτων τους, μέλος της οποίας είναι και το 108. Άμεσος αντικαταστάτης του 107, διατηρεί ορισμένους δεσμούς με το παρελθόν, προτιμά όμως να βαδίσει σε μία νέα λογική, που το θέλει πιο trendy και δυναμικό. Αυτό γίνεται εμφανές με την πρώτη ματιά. Σε σχέση με τα αδερφά Aygo και C1, το παρουσιαστικό του 108 δείχνει πιο premium και αποπνέει έναν ιδιαίτερο ευρωπαϊκό αέρα, ένα μίγμα κομψότητας και νεανικής εμφάνισης που θα ζήλευαν πολλές ανταγωνιστικές προτάσεις.

Ο ίδιος αέρας κυριαρχεί και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το ταμπλό είναι μεν ίδιο σχεδιαστικά και για τα τρία μοντέλα (όπως και στην πρώτη γενιά), αλλαγές όμως στα χρησιμοποιούμενα υλικά αναδύουν μία επιπλέον αίσθηση πολυτέλειας. Με αιχμή του δόρατος την ευμεγέθη οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών, 7 ιντσών, το 108 θα ικανοποιήσει με το προσφερόμενο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει όλα όσα θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από μία πρόταση της κατηγορίας. Παρά τις περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, ο έξυπνος χωροταξικός σχεδιασμός δίνει τη δυνατότητα φιλοξενίας 4 ενηλίκων, χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις ως προς την άνεση.

Παράλληλα, το διαμέρισμα αποσκευών διαθέτει ικανοποιητική χωρητικότητα 180 λίτρων και τετραγωνισμένο, πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα. Περνώντας στον οδηγό, δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση οδήγησης. Καθισμένος άνετα σε ένα αναπαυτικό κάθισμα, θα κρίνει θετικά την καλή περιμετρική ορατότητα αλλά και την εργονομία. Παράλληλα, θα αποκομίσει ικανοποιητική αίσθηση από το τιμόνι -που είναι ταυτόχρονα άμεσο στις αντιδράσεις του- καθώς επίσης από τη διαδρομή και το κούμπωμα του επιλογέα των ταχυτήτων

photos: nmarinopoulos

Οι αναρτήσεις, όπως και το πλαίσιο, δεν είναι νέες, προέρχονται από το 107, υιοθετώντας όμως αρκετές ενισχύσεις και βελτιώσεις, με αποτέλεσμα η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου να είναι σαφώς αναβαθμισμένη. Δίνοντας έμφαση στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης, το 108 δεν δείχνει να πτοείται από τις κακοτεχνίες των δρόμων, μιας που οι περισσότερες ανωμαλίες απορροφώνται επιτυχώς. Τα φρένα, με τη σειρά τους, δείχνουν καλά σε αίσθηση και απόδοση. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές παραμένουν, χωρίς όμως να τρομάζουν τον οδηγό. Όσο για το ESC, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, θα επέμβει -κάπως απότομα- σε περίπτωση που ο τελευταίος το παρακάνει.

Η συγκεκριμένη έκδοση των 1.2 λίτρων είναι και η ισχυρότερη της γκάμας, με ισχύ 82 ίππων και ροπή 116 Nm, που αποδίδεται από χαμηλά. Στην πράξη το μοτέρ δείχνει ιδιαίτερα εύστροφο, με δυνατό τράβηγμα από χαμηλά και απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις. Σε αυτό, ωστόσο, βοηθάει και η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου. Ο θόρυβος που παράγει δεν περνάει απαρατήρητος, ούτε όμως φτάνει να γίνεται και ενοχλητικός. Πιο έντονοι είναι οι κραδασμοί του τρικύλινδρου μοτέρ, που γίνονται εύκολα αντιληπτοί, ιδιαίτερα από στάση. Τέλος, η κατανάλωση δεν είναι κακή, αν και με ελαφρά βαρύτερο πόδι στο δεξί πεντάλ ανεβαίνει εύκολα σε επίπεδα που παραπέμπουν σε οχήματα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Συνοψίζοντας, το 108 έχει αρκετά θετικά στοιχεία, που θα εκτιμήσει κανείς τόσο άμεσα, όσο και με την πάροδο του χρόνου. Τα δύο τελευταία δυνατά του χαρτιά είναι η επίσημη εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών και το άτοκο πρόγραμμα χρηματοδότησης με το οποίο διατίθεται. Αν λοιπόν αναζητάτε ένα κομψό, πρακτικό και άνετο τρόπο μετακίνησης στην πόλη, αξίζει να του ρίξετε μια ματιά.

Peugeot 108 1.2 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 60 kW (82 PS) / 5.750 rpm
Ροπή 116 Nm (11,8 kgm) / 2.750 rpm
Τροφοδοσία Ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 3,7 / 5,4 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 593 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 165/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.475×1.615×1.460 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.425/1.420 mm
Μεταξόνιο 2.340 mm
Χώρος αποσκευών 180-780 lt
Απόβαρο 865 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 12.150€ (τιμή με άτοκο πρόγραμμα από 11.270€)
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close