ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Με ρυθμούς χελώνας αναπτύσσεται το δίκτυο αεριοκίνησης στην Ελλάδα

skoda-octavia-g-tec-cng-3-1

Αρχές 2015 και ακόμη τα σημεία ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο κίνησης μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού…

Seat Leon TGI caroto test drive 2014 (3)Με την πετρελαιοκίνηση να βρίσκεται σε κατάσταση limit-up και την τιμή του λίτρου να έχει πέσει εδώ και εβδομάδες προς το ένα ευρώ, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων ντίζελ (προσοχή στην ακινησία!) έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται ανακουφισμένοι. Ακόμη και η αμόλυβδη έχει μειωθεί σε λογικά επίπεδα για τους λόγους που έχουμε εξηγήσει σε σχετικό άρθρο. Ακόμη και η υγραεριοκίνηση έχει πάρει τον δρόμο της και όσοι την έχουν επιλέξει έχουν βρει έναν εναλλακτικό φτηνότερο τρόπο μετακίνησης (έστω και αν υπάρχουν μεμονωμένα περιστατικά δυσλειτουργιών).

Skoda Citigo CNG GreentechΗ αγορά ακολούθησε την τάση και πλέον πολλά πρατήρια υγρών καυσίμων διαθέτουν ανεφοδιασμό με υγραέριο καλύπτοντας όχι μόνο το λεκανοπέδιο της Αττικής, αλλά και την επικράτεια (μέχρι και σε νησιά). Η αεριοκίνηση, δυστυχώς, δεν δείχνει να ακολουθεί με τον ίδιο ρυθμό την τάση της αγοράς (όπως είχαμε γράψει και εμείς σε σχετικό αφιέρωμα πριν καιρό) με τις εταιρίες αυτοκινήτων να δηλώνουν πανέτοιμες και να εισάγουν αντίστοιχες εκδόσεις CNG. Οι οποίες είναι εξαιρετικές από κάθε άποψη, όπως και έχουμε διαπιστώσει σε σχετικές δοκιμές μας. Έτσι, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη, το τωρινό δίκτυο ανεφοδιασμού περιορίζει τον ρυθμό ανάπτυξης της αεριοκίνησης, αφού ακόμη και σήμερα τα σημεία που μπορεί κανείς να γεμίσει με CNG δεν ξεπερνούν τα δάχτυλα του ενός χεριού σε όλη την Ελλάδα.

volkswagen-passat-ecofuel-01Έτσι και αλλιώς, η αεριοκίνηση εξαρτάται από το κομβικό δίκτυο στον άξονα και ουσιαστικά υφίστανται μόλις σε τρία(!) σημεία στην Αττική και ένα(!) σημείο ανεφοδιασμού στην Θεσσαλονίκη, όταν οι αρχικές προβλέψεις ήταν να έχουν τεθεί σε λειτουργία μέχρι σήμερα τουλάχιστον διπλάσια σε αριθμό. Υπό αυτές τις συνθήκες, οποιαδήποτε αναφορά για την αεριοκίνηση στην χώρα μας, πρακτικά δεν έχει ενδιαφέρον. Και μέχρι το δίκτυο ανεφοδιασμού να διευρυνθεί σε ικανοποιητικό βαθμό (οι πληροφορίες μας λένε πως μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν τεθεί σε λειτουργία συνολικά 14 νέα πρατήρια, για να δούμε…), το μεγαλύτερο ποσοστό νέων αυτοκινήτων θα κινούνται από ντίζελ και τα υπάρχοντα ανασκευασμένα με LPG. Ποιος ξέρει, η ανάπτυξη της αεριοκίνησης στην Ελλάδα, μπορεί να έρθει και από …Ιταλία μεριά!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button