BMW 316i vs Mercedes-Benz C180 [test drive]

BMW 316i vs Mercedes C180 caroto test drive 2015 (5)

Ισως μία από τις πιο διαχρονικές κόντρες. Ενώπιος ενωπίω με τα δύο καλύτερα μεσαία σεντάν, στις βασικές -αλλά κάθε άλλο παρά ανεπαρκείς- εκδόσεις τους.

Θέλετε λόγω ανάγκης, θέλετε λόγω πρακτικότητας, η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων που πωλούνται αυτή τη στιγμή ανήκει στις μικρότερες κατηγορίες. Λες και κάποιος τράβηξε μία διαχωριστική γραμμή, εκεί κάπου στα τέσσερα μέτρα, απαγορεύοντας στους πολλούς να κοιτάξουν παραπέρα. Και όμως, χωρίς πολύ ψάξιμο, υπάρχουν και άλλες προτάσεις που με λίγα παραπάνω χρήματα μπορούν να αναβαθμίσουν αισθητά την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα του ιδιοκτήτη τους. Μοντέλα που πολλοί κατά καιρούς ζήλεψαν και που -ευτυχώς- οι μικρότερες εκδόσεις τους σταμάτησαν να αποτελούν το «φτωχό συγγενή» της γκάμας.

Ο λόγος για δύο κλασικές Γερμανικές μπερλίνες, από διαφορετικές σχολές, που στο τέλος της μέρας, όμως, δείχνουν να έχουν περισσότερα κοινά από όσα αρχικά φαίνονται. Από τη μία η 316 και από την άλλη η C180. Σχεδιαστικά στο μόνο που συμφωνούν, πέρα από τις διαστάσεις, είναι η τάση να δανείζονται στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κάθε εταιρίας, κερδίζοντας έτσι σε εντυπώσεις. Για μεν τη Σειρά 3 -και ειδικότερα το μοντέλο της δοκιμής μας που φορά το πακέτο Μ- ο δυναμισμός αποτελεί το κύριο γνώρισμα. Από την άλλη, η C Class, ποντάρει στο κύρος και στην πολυτέλεια που αναδύει ο σχεδιασμός της.

Κάτι ανάλογο ισχύει και στα ενδότερα. Ποιοτικά, δύσκολα θα πεις ποιο είναι καλύτερο, αφού και στα 2 έχει γίνει πολύ καλή δουλειά. Το τριάκτινο τιμόνι της 316, με τα σπορτίφ όργανα και την ασύμμετρα στραμμένη προς τον οδηγό κεντρική κονσόλα, αναδύει μία πιο οδηγοκεντρική φιλοσοφία. Η C180, από την άλλη, ελαφρά πιο πολυτελής σε σχεδιασμό και χειριστήρια, θα εντυπωσιάσει ευκολότερα τους φίλους των gadgets.

Σε κάθε περίπτωση, το κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού δεν είναι άλλο από τα ολοκληρωμένα συστήματα πληροφοριών και ψυχαγωγίας που διαθέτουν. Αμφότερα με μεγάλες, ευκρινείς οθόνες, navigation, bluetooth και διάφορα άλλα καλούδια. Αυτό της BMW, αν και πλήρες από άποψης λειτουργιών, δεν φτάνει σε ανάλυση και παραμετροποίηση εκείνο της Mercedes. Στον αντίποδα, ο οδηγός της C Class θα πρέπει να έχει σπουδάσει… πληροφορική για να τα φέρει όλα στα μέτρα του, αφού τόσο τα χειριστήρια, όσο και η φιλοσοφία του το καθιστούν πιο δύσχρηστο.

Προχωρώντας με τα έξτρα, η λίστα της Mercedes είναι ελαφρά μεγαλύτερη, πράγμα αναμενόμενο, αφού σαν μοντέλο κυκλοφόρησε μόλις πέρυσι. Από αυτά θα ξεχωρίσουμε το HUD (Head Up Display), το οποίο προβάλλει στοιχεία του αυτοκινήτου απευθείας επάνω στο παρμπρίζ και αποτελεί μία προχωρημένη, πολύ καλή υλοποίηση. Η 316 πάλι έρχεται οριακά μπροστά σε πρακτικότητα, αφού οι χώροι για μικροαντικείμενα που έχει είναι ελαφρά πιο εργονομικοί.

Σε ο,τι αφορά στους χώρους και τα δύο μοντέλα μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση έως και πέντε ενήλικες. Ειδικά για τον οδηγό, το κάθισμα της C180 δείχνει πιο άνετο, αν και αυτό της 316 προσφέρει καλύτερη πλευρική στήριξη. Όσο για τα διαμερίσματα των αποσκευών, είναι ίδια σε διαστάσεις, με αυτό της 316 να έχει ελαφρά μικρότερο άνοιγμα αλλά καλύτερο χωροταξικό σχεδιασμό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτών των μοντέλων στο παρελθόν είχε κατά κανόνα να κάνει με τους αναιμικούς κινητήρες. Όχι πια όμως, αφού η χρήση συστημάτων τροφοδοσίας άμεσου ψεκασμού και, κυρίως, turbo, έχει αλλάξει τα δεδομένα. Χρησιμοποιώντας ένα σύνολο 1,6 λίτρων, η 316 αποδίδει 136 ίππους με 220 Nm ροπής. Στα ίδια κυβικά, η C180 έχει σαφώς προβάδισμα, αφού η ισχύς της ανέρχεται στους 156 ίππους και η ροπή στα 250 Nm.

photos: nmarinopoulos

Και οι δύο κινητήρες δείχνουν ιδιαίτερα πολιτισμένοι, με γραμμική λειτουργία και πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και κραδασμών. Η ροπή δεν λείπει από χαμηλά, πράγμα που θα εκτιμηθεί δεόντως στην καθημερινή χρήση. Αντίστοιχα και οι επιταχύνσεις είναι αξιοπρεπείς, με τη C180 να υπερτερεί εμφανώς, λόγω αυξημένης ισχύος. Αρωγοί, σε κάθε περίπτωση, είναι και τα καλά αυτόματα κιβώτια των BMW και Mercedes. Στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για ένα 8άρι, με καλή κλιμάκωση, γρήγορες αλλαγές και διάφορα προγράμματα λειτουργίας, ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού. Στην περίπτωση της C Class, το κιβώτιο είναι 7 σχέσεων, με αντίστοιχες λειτουργίες και επιπλέον paddles πίσω από το τιμόνι, που ευνοούν στις σειριακές αλλαγές των σχέσεων.

Στο δρόμο τώρα, θα έλεγε κανείς ότι τα δύο αυτοκίνητα δεν παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές. Καταρχήν, ο οδηγός διατηρεί ανά πάσα στιγμή το δικαίωμα αλλαγής του προφίλ οδικής συμπεριφοράς, χάρη στα ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία εφοδιάζονται (οι επιλογές για την 316 είναι οι Eco Pro, Comfort, Sport και Sport Plus, ενώ για τη C180 οι Eco, Comfort, Sport και Sport Plus). Μετά, μιλάμε για δύο πολύ άκαμπτα πλαίσια, με αρκετά καλοδουλεμένες αναρτήσεις.

Με διαφορά στήθους η Mercedes προσφέρει καλύτερη ποιότητα κύλισης. Η BMW πάλι έχει οριακά καλύτερο σε αίσθηση τιμόνι. Θα μπορούσε επίσης να είναι και ελαφρά πιο σπορτίφ σαν σύνολο, με 20 ίππους όμως διαφορά από τη C180, κάτι τέτοιο, πρακτικά, δεν ισχύει. Και τα δύο αυτοκίνητα είναι ουδέτερα στις αντιδράσεις τους, σταθερά σε υψηλές ταχύτητες και μπορούν να κινηθούν σβέλτα, χωρίς να αγχώνουν αυτόν που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Αντίστοιχα και τα φρένα τους είναι πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση, κάτι στο οποίο βοηθάνε και τα φαρδιά ελαστικά.

Εν τέλει, αν θα έπρεπε αυτή η άτυπη κόντρα να καταλήξει σε νικητή, αυτός θα ήταν η Mercedes C180, με επικράτηση στα σημεία. Ο πιο πλούσιος ηλεκτρονικός εξοπλισμός (στη λίστα των έξτρα) και ο ισχυρότερος κινητήρας μπορούν να κάνουν τη -μικρή- διαφορά, στα μάτια των υποψηφίων αγοραστών. Διαφορά όμως που μεγαλώνει πολύ, αν αναλογιστεί κανείς τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας.

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ BMW 316i Auto Mercedes-Benz C180 Auto
Κυβισμός 1.598 cc 1.595 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0×85,8 mm 83,0×73,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 4.350 rpm 115 kW (156 PS) / 5.300 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.350 rpm 250 Nm (25,5 kgm) / 1.400 rpm
Τροφοδοσία ‘Αμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση ‘Αμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2 sec 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h 223 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,5 / 5,8 / 4,8 lt/100 km 6,8 / 5,4 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 769 km 539 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 134 g/km 126-135 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων Αυτόματο 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με 4 συνδέσμους / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza S001, 225/45 R18 – 255/40 R18 Michelin Primacy 3, 225/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.624×1.811×1.429 mm 4.686×1.810×1.442 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.531/1.572 mm 1.588/1.570 mm
Μεταξόνιο 2.810 mm 2.840 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt 480 lt
Απόβαρο 1.480 kg 1.395 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 28.270€
(30.692€ το αυτόματο)
από 32.070€
(34.992€ το αυτόματο)
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Σχόλια

  1. Γιατι η συγκριση να γινεται με το μοτερ των 136 ιππων και οχι με αυτο που θα επρεπε δηλαδη των 170 ιππων που ειναι και πιο κοντα σε αποδωση και εχουν και παραπλησια τιμη ροπης…..Αλλα εκει η διαφορα υπερ της BMW ισως να ηταν μεγαλη….

    1. Το σκεπτικό της συγκεκριμένης δοκιμής ήταν να συγκρίνουμε τις βασικές εκδόσεις των δύο μοντέλων. Η έκδοση των 170 ίππων της Σειράς 3 πιθανά να έγερνε τη ζυγαριά υπέρ της, στον τομέα των επιδόσεων, αντιλαμβάνεστε όμως ότι δεν υπάρχουν όλες οι εκδόσεις διαθέσιμες για δοκιμή. Το τελικό αποτέλεσμα, πάντως, δεν κρίθηκε μόνο εκεί. Η C180 αποτελεί ένα, συνολικά, καλύτερο αυτοκίνητο. Και δεν κρύβεται κάποια υστεροβουλία στην κρίση μας.

    2. Το άρθρο συγκρίνει τις βασικές εκδόσεις των δύ μοντέλων. Δεν ειπναι δίκαιο να συγκρίνεις δυο αυτοκίνητα με διαφορετικό κινητήρα, μόνο γιατί η απόδοσή τους (ιπποδύναμη) είναι πιο ταιριαστή. Έτσι θα ξεκινούσε ήδη με μειονέκτημα η bmw πριν ακόμα ξεκινήσει το τεστ. Και στα συγκεκριμένα δύο μοντέλα, όποιο ζευγάρι αντίστοιχων κινητήρων και να επιλέξεις, η mercedes έχει τουλάχιστον 20ps παραπάνω…

      1. 316 και 320 έχουν τον ίδιο κινητήρα των 1600 cc. Την ίδια στιγμή η τιμή της c ξεκινά απο εκεί που η ΒΜW δίνει την 320…. Άρα ο απευθείας ανταγωνιστής της C180, ειναι η 320… Αυτό φαντάζομαι πως λέει ο φίλος παραπάνω…

      2. Φαντάζομαι πως μετά την ανακοίνωση της C160, η αναφορά στα “τουλάχιστον 20ps παραπάνω” είναι μάλλον ανακριβής…. Τώρα, πλέον, όλοι ξέρουμε τον αντίπαλο της 316. Λέγεται C160. Την C180 τη συγκρίνουμε με την 320. Δεν ξέρω ποιο απο τα δυο είναι αντικειμενικά καλύτερο, ξερω ποια είναι τα σωστά ζευγάρια για το συγκριτικό…..

        1. Αγαπητέ Spiros,
          1. Η C160 ανακοινώθηκε χτες όταν η δοκιμή έγινε μεσα Φεβρουαριου. Δεν γίνεται κάθε φορά που υπάρχει κάτι νέο να αλλάζουμε τα παλιά κείμενα, οποτε το περι ανακριβής που λες απλά δεν ισχύουν
          2. Οπως γράψαμε στο κείμενο αυτά τα μοντελα δοκιμής ήταν διαθέσιμα, αυτα δοκιμάσαμε. Τωρα θα μπορουσαμε να γραψουμε εντυπωσεις απο την μεγαλυτερη BMW που έχουμε οδηγήσει παλιότερα, αλλα πιστευουμε πως το σωστο ειναι αυτα που τεσταρουμε, να τα φωτογραφιζουμε μαζί, ωστε να πιστοποιουμε πως προκειται για πραγματικη δοκιμη.
          Ν.

          https://www.caroto.gr/2015/04/06/%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b9%ce%bf%cf%8d%ce%bd%ce%b9%ce%bf-%ce%b7-mercedes-benz-%ce%b8%ce%b1-%ce%bb%ce%b1%ce%bd%cf%83%ce%ac%cf%81%ce%b5%ce%b9-%cf%84%ce%b7-%ce%bd%ce%ad%ce%b1-%ce%b2/

          1. 1. Το ανακριβές αναφέρεται σε σχόλιο άλλου αναγνώστη και όχι στο ίδιο το κείμενο.
            2. Προς θεού δεν ζήτω να αναθεωρήσετε το άρθρο σας. Απλά αναφέρω πως την απάντηση σχετικά με το ποια C είναι ανταγωνιστής της 316, την έδωσε η ίδια η …Mercedes. Στο χρόνο που γράφτηκε το κείμενο, δεν γνωρίζαμε την έλευση της c160. Γνωρίζαμε, όμως, πως η 316 ήταν 4000€ φτηνότερη απο την c180 που -με την σειρά της- κόστιζε οσο η 320…. Τονίζω δε, πως μπορεί να κάνετε συγκριτικό 316-c160 και να βρείτε πως και πάλι η τελευταία υπερτερεί. Τα σχόλια μου δεν αμφισβητούν την κρίση σας: απλά έχω μία ένσταση για το συγκεκριμένο “ζεύγος” που δόκιμασατε εδώ. Σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας.

            1. Ευχαριστούμε Spiro για τις επισημανσεις και όταν με το καλό έρθει η C160 φυσικά και και φροντίσουμε να επανέλθουμε με ένα συγκριτικό με την 316, ίσως να συμπεριλαβούμε και το S60 (δεδομενου πως το Α4 αλλάζει το φθινόπωρο σε νέα γενιά). Να ΄σαι καλά και Καλή Ανάσταση!

              1. Ανυπομονώ να το διαβάσω! Σίγουρα ο ανταγωνισμός θα ενταθεί στην συγκεκριμένη κατηγορία με τον ερχομό του Α4. Καλή ανάσταση και σε σας!

    3. Το σκεπτικό της συγκεκριμένης δοκιμής, πράγματι, ήταν να συγκρίνουμε τις βασικές εκδόσεις των δύο μοντέλων. Η έκδοση των 170 ίππων της Σειράς 3 πιθανά να έγερνε τη ζυγαριά υπέρ της, στον τομέα των επιδόσεων, δεν ήταν όμως διαθέσιμη για δοκιμή. Το τελικό αποτέλεσμα, πάντως, δεν κρίθηκε μόνο εκεί. Η C180 αποτελεί ένα, συνολικά, καλύτερο αυτοκίνητο και σε αυτό δεν κρύβεται κάποια υστεροβουλία στην κρίση μας.

      1. Απο πλευράς εξοπλισμού,όμως, δεν είναι κανένα απο τα δύο “βασική” έκδοση…. Το λέω, έχοντας οδηγήσει και τα δυο και κατέχοντας το ενα εξ αυτών….Στις πραγματικά βασικές εκδόσεις, η bmw είναι πιο “σπορτίφ” (όσο επιτρέπουν οι 16αρες ζάντες με τα ελαστικά υψηλού προφίλ) και η Mercedes αισθητά πιο άνετη και με καλύτερη ποιότητα κύλισης. Τα runflat που “φορά” η βασική 3αρα “τσαλακώνουν” τη λειτουργία της εξαιρετικής κατα τα αλλα ανάρτησης…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close