ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τα νεότερα μοντέλα της Audi [first drive]

audi_q3_1

Η Audi σηματοδοτεί την έλευση του ανανεωμένου Q3 με μία παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους, δίνοντας bonus το Α7 3.0 TDI Ultra, το νέο Α3 E-Tron και τα σπορ S1 και S3.

audi_q3_2Το δημοφιλές SUV της εταιρίας, το Q3, προχώρησε πρόσφατα σε μία σειρά βελτιώσεων και είναι πλέον έτοιμο να ανεβάσει τα στάνταρ στην κατηγορία που κινείται. Αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση, δείχνει πιο δυναμική, χάρη στα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα (τεχνολογίας Xenon Plus εμπρός) και στην πιο επιθετική, τραπεζοειδή μάσκα. Αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό, κυρίως στο σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας.

audi_q3_3Κάτω από το καπό της βασικής έκδοσης παραμένει το σύνολο των 1.4 λίτρων, με ισχύ 150 ίππων, το οποίο φέρει πλέον και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (CoD, Cylinder on Demand) ώστε να περιορίζει την κατανάλωση, αφού σε χαμηλές ταχύτητες και φορτία ο κινητήρας λειτουργεί μόνο με 2 από τους 4 κυλίνδρους. Αυτό συνδυάζεται τόσο με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, όσο και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, S-Tronic.

audi_q3_4Στην πράξη, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου δείχνει ελαφρά διαφοροποιημένη, προς το καλύτερο. Η ισχύς δεν λείπει πουθενά, ενώ η ποιότητα κύλισης και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό θα κάνουν τη μετακίνηση μία ευχάριστη διαδικασία. Σταθερό, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, θα μεταφέρει με άνεση έως 5 επιβάτες με τις αποσκευές τους. Το κόστος κτήσης του Q3 ξεκινάει από τα 28.300 ευρώ.

Audi_A3_E-Tron_1Ένα ακόμα νέο μοντέλο –ή καλύτερα έκδοση- που είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε, είναι το A3 E-Tron. Το πρώτο plug-in υβριδικό στη γκάμα της Audi συνδυάζει τα οφέλη ενός καλού βενζινοκινητήρα με έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα. Ο χρόνος φόρτισης του συσσωρευτή κυμαίνεται από 2,5 έως 4 περίπου ώρες, ανάλογα με την παροχή που χρησιμοποιείται. Φορτισμένο πλήρως μπορεί να διανύσει μέχρι και 50 χλμ. σε αμιγώς ηλεκτρική διαμόρφωση, φτάνοντας σε ταχύτητα έως και τα 130 χλμ./ώρα.

Audi_A3_E-Tron_2Βάζοντας στην εξίσωση και τον 1.4 TFSI των 150 ίππων, το σύνολο αποδίδει τελικά 204 ίππους, με μέση κατανάλωση 1,5 λίτρο καυσίμου /100 χλμ, εκπομπές CO2 35 γρ./χλμ και αυτονομία άνω των 900 χλμ. Στην πράξη πρόκειται για ένα ευχάριστο οδηγικά όχημα, με ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο συνυπάρχει ιδιαίτερα αρμονικά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ειδικά για το συσσωρευτή, η Audi δίνει εγγύηση 8 ετών. Όσο για την τιμή του αυτοκινήτου, ορίζεται στα 41.500 ευρώ.

audi_a7_sportbackΕπόμενος σταθμός το ανανεωμένο Α7 Sportback. Αλλαγές υπάρχουν στη μάσκα, στα στάνταρ πλέον φώτα LED, στους προφυλακτήρες και σε άλλα σημεία, εντός και εκτός. Στην έκδοση 3.0 TDI Ultra S Tronic των 218 ίππων, το συγκεκριμένο διατείνεται ότι είναι το οικονομικότερο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον -με εκπομπές C02 μόλις 122 γραμμάρια- στην κατηγορία του. Ευχάριστο οδηγικά, διαθέτει πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο και άνετους χώρους τόσο για τους εμπρός, όσο και για τους πίσω επιβάτες. Προς το Σεπτέμβριο, μάλιστα, αναμένεται και μία νέα βασική έκδοση βενζίνης, με νέο κινητήρα 1.8 TFSI 190 ίππων και 320 Nm. Μέχρι τότε, η έκδοση 3.0 TDI Ultra S Tronic θα παραμένει η οικονομικότερη, με 82.000 ευρώ.

audi_s1Σαν κερασάκι στην παρουσίαση αυτή, η Audi φρόντισε να φέρει τα S1 και S3 τα οποία, παρότι ήδη κυκλοφορούν, δεν παύουν να έχουν ένα ενδιαφέρον για τους λάτρεις του αυτοκινήτου. Το S1 αξίζει να αναφερθεί ότι για να δεχτεί το σύστημα Quattro άλλαξε όλο το πίσω σύστημα, φορώντας ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στη θέση του ημιάκαμπτου. Με 231 ίππους από ένα δίλιτρο TFSI οι επιδόσεις και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου είναι κάτι παραπάνω από απολαυστικός. Η ισχύς είναι άφθονη σε όλο το φάσμα των στροφών, ο ήχος του κινητήρα είναι αρκούντως προκλητικός, ενώ την εικόνα ολοκληρώνει η πολύ καλή αίσθηση του επιλογέα από το εξάρι, μηχανικό κιβώτιο.

aud_s3Και αν το S1 πλησιάζει περισσότερο στη λογική του fun to drive, το S3 είναι σαφώς πιο “πολεμικό”. Εδώ η ισχύς ανεβαίνει στους 300 ίππους, με τις αλλαγές γίνονται αυτόματα ή μέσω paddles, πίσω από το τιμόνι. Το σύστημα τετρακίνησης Quattro δίνει τον καλύτερο του εαυτό, σε θέματα πρόσφυσης . Ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, τιμόνι πολύ ακριβές στους χειρισμούς και όλα τα γνωστά διαθέσιμα ηλεκτρονικά, στην υπηρεσία -ή όχι- του οδηγού. Αν και η οδηγική μας επαφή ήταν πολύ μικρή, θα λέγαμε ότι είναι τόσο καλό, όσο δείχνει.

Εν κατακλείδι, η γκάμα της Audi μεγαλώνει. Πολλά ενδιαφέροντα μοντέλα προστίθενται και άλλα ακόμα ακολουθούν. Τον επόμενο μήνα αναμένετε τα A6 και TT, ενώ μετά το καλοκαίρι ακολουθεί και το νέο Α4, μεταξύ άλλων.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Αγαπάτε το Caroto όσο και εμείς;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο ποιοτικό περιεχόμενο που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη στο έργο μας θα ήταν να απενεργοποιήσετε για το συγκεκριμένο ιστότοπο το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Η ομάδα του Caroto