ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Fiesta 1.0 Ecoboost vs Opel Corsa 1.0 Turbo [test drive]

Ford Fiesta vs Opel Corsa caroto test drive 2015 (54)

Κάποιες συγκριτικές δοκιμές είναι ξεκάθαρες και ο νικητής ξεχωρίζει σε αρκετά σημεία από την ηττημένο. Η συγκριτική δοκιμή του νέου Corsa με το Fiesta ΔΕΝ είναι μία απ’ αυτές!

Πριν προχωρήσουμε σε λεπτομέρειες, οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε 2-3 πράγματα: Και τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας έχουν κινητήρα turbo 1,0 λίτρου, όμως η ιπποδύναμή τους είναι διαφορετική. Ιδανικά θα θέλαμε να συγκρίνουμε το Corsa των 90 PS (που κοστίζει €14.300) με το Fiesta των 100 PS, ή το Fiesta των 125 PS (που έχει τιμή €15.125) με το Corsa των 115 PS. Στις δύο αυτές περιπτώσεις η διαφορά ιπποδύναμης θα ήταν 10 PS υπέρ του Fiesta κι όχι 15 PS υπέρ του Corsa, όπως συνέβη στη δοκιμή που τελικά διεξήχθη. Όμως οι ελληνικές αντιπροσωπείες είχαν διαθέσιμες για δοκιμή μόνο τις δύο εκδόσεις τους συγκριτικού μας! Κατά συνέπεια, εν γνώση μας αδικούμε λίγο το Fiesta, αλλά όπως θα διαβάσετε παρακάτω οι ισορροπίες αποκαθίστανται από τα ίδια τα αυτοκίνητα…

Έχοντας πίσω τους πλούσια ιστορία πολυετούς επιτυχημένης πορείας, τα Opel Corsa και Ford Fiesta παρουσιάζονται πιο ώριμα από ποτέ. Σχεδιαστικά έχουν περάσει και τα δύο «σε άλλο επίπεδο» και δύσκολα θα βρεθεί κάποιος να αμφισβητήσει την μοντέρνα αισθητική τους. Στο εσωτερικό το νέο Corsa έχει προχωρήσει μισό βήμα πιο μπροστά, τόσο σε αισθητική, όσο και σε χώρους και ποιότητα κατασκευής. Σε αυτούς το τομείς το Corsa είναι οριακά καλύτερο από το ήδη καλό, για τα δεδομένα της κατηγορίας, Fiesta. Εξαίρεση αποτελεί η αισθητά καλύτερη εργονομία του Corsa (τα αμέτρητα μικρά κουμπάκια στην κεντρική κονσόλα του Fiesta δεν βοηθούν τον οδηγό) και ο μοντέρνος τρόπος χειρισμού του συστήματος πολυμέσων μέσω της μεγάλης οθόνης επτά ιντσών, που δίνει πόντους στο Opel.

photos: nmarinopoulos

Και τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας φορούσαν 3κύλινδρους κινητήρες 1,0 lt. Το αξιοσημείωτο είναι ότι και στις δύο περιπτώσεις ο τραχύς θόρυβος και οι κραδασμοί που έχουμε συνηθίσει σε 3κύλινδρα σύνολα απουσιάζουν! Επίσης και τα δύο σύνολα έχουν προοδευτική και γραμμική λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών τους. Όπως είναι λογικό, ο νέος κινητήρας της Opel με τους 115 PS προηγείται σε επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,3 sec, έναντι 11,2 sec στο Fiesta), όμως όπως βλέπετε η διαφορά δεν είναι μεγάλη. Το ίδιο ισχύει και στις επιταχύνσεις εν κινήσει, όπου από το Fiesta λείπει μόνο η εκρηκτικότητα που έχει το Corsa. Η ροπή είναι ακριβώς ίδια και στους δύο κινητήρες (170 Nm), αλλά η διαφορά της «εκρηκτικότητας» που περιγράψαμε παραπάνω οφείλεται στην επιλογή του κιβωτίου ταχυτήτων. Το Corsa έχει νέο κιβώτιο έξι σφιχτά κλιμακωμένων σχέσεων, ενώ οι πέντε σχέσεις του Fiesta είναι πιο αραιές.

Με βάση όλα τα παραπάνω, είναι λογικό το Ford να έχει λίγο χαμηλότερη κατανάλωση (4,5 lt/100 km, έναντι 5,0 lt/100 km) σε μικτές συνθήκες. Το ίδιο ισχύει και για τις εκπομπές ρύπων, που στην περίπτωση του Fiesta είναι κάτω των 100 g/km και συνεπάγονται απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας. Μια ακόμη διαφορά είναι ότι το Opel έχει δισκόφρενα στους πίσω τροχούς, ενώ το Fiesta έχει ταμπούρα.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, οι σημαντικές βελτιώσεις που έχει υποστεί η νέα γενιά του Corsa δεν είναι αρκετές ώστε να ρίξουν από την κορυφή τον πρωταγωνιστή της κατηγορίας, το Fiesta. Το μοντέλο της Ford εξακολουθεί να έχει καλύτερο πλαίσιο, καλύτερα ζυγισμένη ανάρτηση, καλύτερο κιβώτιο ταχυτήτων και πολύ καλύτερο τιμόνι! Είναι ένα αυτοκίνητο που το «φοράς» και φεύγεις για τον δρόμο της οδηγικής απόλαυσης. Από την άλλη πλευρά, το Corsa είναι απόλυτα ασφαλές σε δρόμο με στροφές, άνετο και γενικά φιλικό κι ευέλικτο. Εντός πόλης ο μέσος οδηγός δεν θα καταλάβει τη διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα (θα αντιληφθεί ωστόσο ότι το Corsa έχει υποδεέστερη αίσθηση στο τιμόνι). Όμως όταν οι συνθήκες δυσκολεύουν ή/και οι ταχύτητες αυξάνονται, το Fiesta εξακολουθεί να είναι κορυφαίο στην κατηγορία του.

Και τα δύο μοντέλα προσφέρουν πλήρη εξοπλισμό κι έχουν καλό value for money. Το Corsa είναι αρκετά ακριβότερο μεταξύ των δύο της δοκιμής μας και λίγο ακριβότερο αν συγκρίνουμε τις μικρές εκδόσεις με τις μικρές και τις μεγάλες με τις μεγάλες (όπως το διευκρινίσαμε στην αρχή του κειμένου). Αν θα έπρεπε να επιλέξουμε έναν νικητή, αυτός είναι το Fiesta! Θα θέλαμε να έχει την απλότητα στον σχεδιασμό του εσωτερικού και το σύστημα πολυμέσων του Corsa, όμως η χαρά που μας προσέφερε η οδηγική του αίσθηση κάθε πρωί που πηγαίναμε στη δουλειά, δεν μπορεί να μας αφήσει ασυγκίνητους…

Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα Ford
Περισσότερες δοκιμές για μοντέλα Opel

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Ford Fiesta 1.0 (100 PS) Opel Corsa 1.0 (115 PS)
Κυβισμός 999 cc 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9×82,0 mm 74,0×77,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 74 W (100 PS) / 6.000 rpm 85 kW (115 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 170 Nm (17,3 kgm) / 1.400-4.000 rpm 170 Nm (17,3 kgm) / 1.800-4.500 rpm
Τροφοδοσία ‘Αμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση ‘Αμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,5 / 3,7 lt/100 km 6,1 / 5,0 / 4,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 600 km 625 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5 Euro 6
Εκπομπή CO2 99 g/km 115 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus S1 Evo,
195/55 R15
Continental ContiEcoContact, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.969×1.722×1.495 mm 4.021×1.746×1.481 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.473/1.460 mm 1.472/1.464 mm
Μεταξόνιο 2.489 mm 2.510 mm
Χώρος αποσκευών 276 lt 285 lt
Απόβαρο 1.101 kg 1.199 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 13.065€
(12.248€ με απόσυρση)
από 15.500€
(14.571€ με απόσυρση)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button