MINI Countryman Cooper S ALL4 Auto [test drive]

MINI Countryman S caroto test drive 2015 (11)

H Crossover εκδοχή του Mini ανανέωσε το παρουσιαστικό της, αύξησε την ισχύ -μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση- και ζητά εκ νέου ψήφο εμπιστοσύνης από το αγοραστικό κοινό.

Υπάρχουν, πιθανά, τρεις λόγοι για να επιλέξει κανείς το Countryman, έναντι του κλασικού Mini. Να χρειάζεται αυξημένους χώρους, να επιθυμεί εκτός δρόμου δυνατότητες ή να του αρέσει το “ντοπαρισμένο” του αμάξωμα. Όπως και να έχει, εμείς καθίσαμε πίσω από το τιμόνι της ισχυρότερης έκδοσης Cooper S, με το σύστημα τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο, από όπου και σας μεταφέρουμε τα εξής.

Καταρχήν, η ανανέωση στο Cοuntryman δεν ήταν εκτεταμένη. Δεν υπάρχουν τρομερές αλλαγές, αν και είναι γεγονός πως οτιδήποτε άλλαξε, ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση. Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, η ανανεωμένη μάσκα, αλλά και ορισμένες ακόμα λεπτομέρειες, το έφεραν πιο κοντά στη φιλοσοφία του νέου Mini, 3ης γενιάς. Νέες είναι επίσης οι ζάντες αλλά και το συγκεκριμένο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής, που προστέθηκε μαζί με άλλα δύο στην παλέτα του μοντέλου.

Στο εσωτερικό, πάλι, συναντάμε νέες επενδύσεις και ταπετσαρίες, καθώς και βελτιώσεις στο θέμα της ηχομόνωσης της καμπίνας. Μικρές βελτιωτικές πινελιές σε έναν, ομολογουμένως, όμορφο καμβά. Το DNA της φίρμας δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις. Εδώ τα πάντα μυρίζουν Mini. Το “αεροπορικό” design, οι διακόπτες, τα χρησιμοποιούμενα υλικά και φυσικά το κεντρικά τοποθετημένο ταχύμετρο, που κρύβει μέσα του το σύστημα πλοήγησης και ο,τι άλλο προβάλλεται στην ευκρινή, έγχρωμη οθόνη. Το μόνο που δεν είναι mini είναι οι προσφερόμενοι χώροι. Το μεγάλο εσωτερικό ύψος και αντίστοιχα η απόσταση των δύο σειρών καθισμάτων θα κάνουν όλους τους άνω του 1.90 μ. να χαμογελάσουν. Όπως επίσης και όσους σκοπεύουν να κυκλοφορούν συχνά με 3-4 φίλους παρέα.

photos: nmarinopoulos

Αρκετά όμως με αυτά. Η πιο μεγάλη, ίσως, αλλαγή έχει να κάνει με τον κινητήρα, ο οποίος απέκτησε 6 επιπλέον ίππους, φτάνοντας αισίως στους 190. Την ίδια στιγμή, χάρη στις φροντίδες των μηχανικών της εταιρίας, έγινε λίγο πιο οικονομικός από άποψης κατανάλωσης. Στην πράξη η διαφορά είναι μικρή, γίνεται όμως αισθητή. Με μπόλικη ροπή από χαμηλά και πολιτισμένη, γραμμική συμπεριφορά, που δεν κρεμά στα ψηλά, το μοτέρ του Countryman Cooper S είναι αυτό που θα περίμενε κανείς σε ένα τέτοιο μοντέλο. Θετική είναι επίσης η συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Καλό σε κλιμάκωση, με πολύ ομαλές αλλαγές, που βελτιώνονται αισθητά σε ταχύτητα στο πρόγραμμα sport και, φυσικά, με δυνατότητα σειριακών αλλαγών, μέσω του επιλογέα αλλά και των paddles, πίσω από το τιμόνι.

Είπαμε για τον κινητήρα, το κιβώτιο, το μόνο που μένει είναι το τελευταίο μέρος της μετάδοσης, που στην προκειμένη περίπτωση είναι το ALL4, σύστημα τετρακίνησης της εταιρίας. Χωρίς αλλαγές εδώ, διατηρείται ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης που ανά πάσα στιγμή είναι έτοιμος να εμπλέξει τον πίσω άξονα σε ποσοστό 50% ή ακόμα και 100%, όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν. Χάρη σε αυτόν περιορίζονται πολύ τα χαζά σπινιαρίσματα και η ισχύς του κινητήρα δείχνει να περνάει, σε κάθε περίπτωση, ομαλά στο δρόμο.

Στο τελευταίο βοηθάνε και οι αναρτήσεις, που είναι αρκετά δουλεμένες. Οι κλίσεις στις στροφές είναι σαφές περιορισμένες, για on-off μοντέλο. Αυτό το σφιχτό setup όμως δεν κουράζει σε καθημερινή χρήση, ενώ είναι έτοιμο να χαρίσει αρκετές συγκινήσεις σε όποιον καθίσει πίσω από το τιμόνι. Το τελευταίο είναι ακριβές και αμεσότατο στις εντολές του οδηγού.

Συνολικά η αίσθηση που αφήνει είναι καλύτερη από το προ facelift μοντέλο, αν και δεν φτάνει αυτή του κλασικού Mini Cooper S. Fun to drive φιλοσοφία, που δεν απαιτεί ιδιαίτερες οδηγικές γνώσεις και δείχνει έτοιμη να συγχωρήσει αρκετά λάθη. Το μόνο που πιθανά δεν θα συγχωρήσει είναι η έντονη εκτός δρόμου χρήση, αφού τα χαμηλού προφίλ ελαστικά και η σχετικά περιορισμένη απόσταση από το έδαφος δεν ενδείκνυνται για υπερβολές.

MINI Countryman Cooper S ALL4 Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 135 kW (184 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.700-4.500 rpm
Τροφοδοσία  Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,5 / 7,1 / 5,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 479 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 157 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Dueler, 225/25 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.110 x 1.789 x 1.547 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.525/1.551 mm
Μεταξόνιο 2.596 mm
Χώρος αποσκευών 350-1.170 lt
Απόβαρο 1.410 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 31.950€ (29.297€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close