ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i20 [first drive]

Hyundai-i20_2015_1000 (1)

Σε συνεργασία με το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ/NewsAuto.gr οδηγήσαμε στην Ισπανία το νέο Hyundai i20. Στην Ελλάδα από τέλη Μαρτίου…

Από κοντά το νέο i20 δείχνει ακόμη πιο κομψό με ένα πιο επιβλητικό παρουσιαστικό χάρη και στις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις, καθώς το μήκος φτάνει τα 4.035 mm (+40), ενώ το αμάξωμα είναι φαρδύτερο και ελαφρώς χαμηλότερο με καλύτερη αεροδυναμική. Στο μεταξόνιο έχουν προστεθεί 45 mm (συνολικό 2.570) και όπως είναι φυσικό οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγαλύτεροι και πιο άνετοι. Ειδικά στα πίσω καθίσματα οι επιβάτες θα βολευτούν πολύ πιο άνετα –σε σχέση με το απερχόμενο i20-, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές έχει αυξηθεί στα 320 lt.

Το νέο ταμπλό διακρίνεται από την πολύ καλή ποιότητα και το προσεγμένο φινίρισμα των πλαστικών. Μπορεί να μην είναι από τα πιο εντυπωσιακά αλλά η προσεγμένη εργονομία και η ευταξία της κεντρικής κονσόλας σε κάνει να ξεχνάς τη νέα μόδα με τις μεγάλες οθόνες αφής. Πρακτικές θήκες υπάρχουν σε βολικά σημεία, ενώ γενικότερα ο διάκοσμος του i20 είναι ευρύχωρη και πρακτική για να σου κάνει την ζωή ευκολότερη, δίχως φανφαρονισμούς και τυμπανοκρουσίες.

Αρχικά την γκάμα του νέου i20 θα πλαισιώσουν τρεις βενζινοκινητήρες της σειράς Kappa και δύο ντίζελ της σειράς U-II. Πρόκειται για αναβαθμισμένες εκδοχές Euro 6 των προηγούμενων κινητήρων με τους βενζίνης να περιλαμβάνουν την 1,25 lt (με 75 ή 84 PS) και την ισχυρότερη 1,4 lt (με 100 PS), ενώ από τα τέλη του έτους θα λανσαριστεί και turbo τρικύλινδρη έκδοση 1.000 cc με 120 PS (πιθανότατα να υπάρξει και μικρότερη οικονομικότερη εκδοχή ισχύος). Από πλευράς ντίζελ υπάρχουν οι αξιόλογες εκδόσεις των 1,1 και 1,4 lt με 75 και 90 PS αντίστοιχα, με εκπομπή CO2 στα 86 και 97 g/km (κάτι που απαλλάσσει από τέλη κυκλοφορίας).

Στους ισπανικούς δρόμους το νέο i20 μας εντυπωσίασε με το «πάτημά» του και την καλορυθμισμένη ανάρτηση που είναι εμφανώς προσανατολισμένη στην άνεση, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι τόσο καλή που παραπέμπει σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ακρίβεια και η αίσθηση από το τιμόνι και τον επιλογέα (με 6άρι μηχανικό οι ισχυρότερες εκδόσεις) δεν μας προβλημάτισε ιδιαίτερα και συνάδει με το σχετικά μαλακό set-up.

Στην διάθεσή μας είχαμε την βενζινοκίνητη έκδοση, αλλά εκείνη που μας εντυπωσίασε ήταν η ντίζελ των 1,4 lt με την περίσσεια ροπής από τις χαμηλές στροφές. Η αναβαθμισμένη λειτουργία του σε συνδυασμό με την καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας περιορίζουν κατά πολύ την χροιά του ντίζελ, ενώ τα 90 άλογα κινούν αγόγγυστα το απόβαρο του i20. Ο μικρότερος ντίζελ των 1,1 lt τα καταφέρνει εξίσου περίφημα με την μικρότερη ισχύ του να γίνεται αντιληπτή κυρίως στις μεγάλες ταχύτητες.

Συνοψίζοντας το νέο i20 είναι ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από το απερχόμενο και έχει όλα τα φόντα για να αποτελέσει έναν βασικό παίχτη στην κατηγορία του. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των supermini εντείνεται καθώς στις επόμενες μέρες αναμένεται να ξεκινήσει και η διάθεση του νέου i20 (οι τιμές πώλησης θα κυμανθούν περίπου στα ίδια επίπεδα με των τωρινών εκδόσεων).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button