NEA

Koenigsegg, υπό εξέλιξη κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους

kOENIGSEGG_REGERA

Όπως φαίνεται, η Σουηδική εταιρία δεν καταφέρνει να μας εκπλήξει μόνο με τη σχεδίαση και την απόδοση των μοντέλων της αλλά και με τις βλέψεις της σε μηχανολογικά θέματα.

“Οπως το βλέπω, αν ο κινητήρας είναι ένα πιάνο και οι βαλβίδες τα πλήκτρα, τότε με τους εκκεντροφόρους θα ήταν σαν να παίζουμε το πιάνο με σκουπόξυλο”. Αυτή τη δήλωση έκανε ο Christian von Koenigsegg στα πλαίσια συνεντεύξεων που έδωσε στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης. Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφέρει ότι φλερτάρει με μια τέτοια ιδέα εδώ και τουλάχιστον 14 χρόνια, ενώ πλέον η εταιρία του δεν βρίσκεται παρά μερικά χρόνια μακριά από το να παρουσιάσει κάτι τέτοιο, έναν κινητήρα χωρίς εκκεντροφόρους.

Όσο για τα οφέλη ενός τέτοιου εγχειρήματος, είναι τεράστια. Καταρχήν, σε χαμηλές στροφές θα μπορούσαν να λειτουργούν μόνο δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο και όχι τέσσερις, βελτιώνοντας έτσι τη ροή του αέρα και το στροβιλισμό στο θάλαμο καύσης. Κατόπιν, θα μπορούσε να αντικαταστήσει τις συμβατικές πεταλούδες γκαζιού, επεμβαίνοντας άμεσα στο άνοιγμα των βαλβίδων, πράγμα που θα βελτίωνε και την απόκριση. Φυσικά, θα μιλάγαμε για δυνατότητα απενεργοποίησης κυλίνδρων, ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα. Όχι απαραίτητα δύο, όπως στα μοτέρ της Audi αλλά όσων εκείνη τη στιγμή κρινόταν απαραίτητο. Τέλος, η απομάκρυνση των εκκεντροφόρων από τον κινητήρα θα συνεπάγονταν πρακτικά άπειρους συνδυασμούς χρονισμού των βαλβίδων, χωρίς περιορισμούς.

Αυτά όλα ακούγονται σίγουρα ενδιαφέροντα. Ο Koenigsegg, βέβαια, δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες για το πως ακριβώς θα λειτουργεί το σύστημα που εξελίσσουν ή σε τι βάση βρίσκονται, αφού ξεκίνησε όμως να το «διαφημίζει» λογικά δεν θα αργήσουμε να μάθουμε νεότερα.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button