ΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo XC90 [first drive]

Volvo XC90 2015 caroto test drive (6)

Σε συνεργασία με το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ/NewsAuto.gr οδηγήσαμε στην Ισπανία το νέο Volvo XC90. Στην Ελλάδα από τον Μαίο…

Αναμφίβολα, το ολοκαίνουριο XC90 είναι ένα από τα πιο hi-tech, πολυτελή και ασφαλέστερα μεγάλα SUV που μπορεί να αποκτήσει κανείς, ενω πρόκειται για το φόβο και τον τρόμο των Γερμανών αντιπάλων του, που μέχρι σήμερα κυριαρχούν στην κατηγορία. Βλέπετε, για τους Σουηδούς της Volvo, το XC90 δεν είναι απλώς ένα νέο μοντέλο, αλλά η αρχή μιας νέας εποχής, αν θέλετε το μεγάλο στοίχημα απέναντι -πρωτίστως- στον γερμανικό ανταγωνισμό. Κρίνοντας, μάλιστα από την πρώτη μας επαφή, η αποστολή… εξετελέσθη επιτυχώς, μια και το κορυφαίο SUV της Volvo -το οποίο κατασκευάζεται στην Τορσλάντα, όπως και τα κινητήρια συστήματα κοντά στο Γκέτεμποργκ- δεν υστερεί σε κανέναν τομέα. Καταρχάς, το αμάξωμα είναι από κοντά εμβληματικό, όσο και ξεχωριστό, ώστε τα 4,95 m του εμφατικού όγκου να μην περνούν σε καμία περίπτωση απαρατήρητα.

Ανάλογα αχανής είναι και η καμπίνα των επιβατών, με πραγματικά τεράστιους πενταθέσιους ή επταθέσιους χώρους, τόσο μεγάλους που μπορούν να εκθέσουν τα περισσότερα από τα μεγάλα MPV. Με καθαρές και μινιμάλ γραμμές, το ταμπλό εντυπωσιάζει με την κομψή και hi-tech άποψη και φυσικά με το πλήθος τεχνολογιών άνεσης και ασφάλειας. Αυτή τη φορά οι διακόπτες της κεντρικής κονσόλας μετριούνται στα δάχτυλα των δύο χεριών και ο λόγος βρίσκεται στην πολύ καλή σε ανταπόκριση οθόνη σε στυλ tablet, με τον χειρισμό της να χρειάζεται χρόνο για πλήρη εξοικείωση λόγω της πληθώρας ρυθμίσεων και παραμετροποιήσεων.

Αξιοσημείωτο είναι ότι όλες οι εκδόσεις του XC90 εξοπλίζονται με τετρακύλινδρα μηχανικά σύνολα και τετρακίνηση (εκτός της D4). Από τον Μάιο, στην Ελλάδα θα είναι διαθέσιμες οι εκδόσεις D5 (με 225 PS) από 64.150 ευρώ και T6 (με 320 PS) από επίσης 64.150 ευρώ (τιμές με απόσυρση). Στη διάρκεια του καλοκαιριού θα έρθει και η Τ5 (με 254 PS), με τις τιμές να φτάνουν έως τα 79.097 ευρώ στην περίπτωση της κορυφαίας T8 (με 400 PS), με τους μπροστινούς τροχούς να κινεί βενζινοκινητήρας και τους πίσω ηλεκτροκινητήρας (με καθαρή ηλεκτροκίνηση για έως περίπου 40 km). Η βασική έκδοση D4 (με 190 PS, από 60.450 ευρώ) θα είναι διαθέσιμη από τον Οκτώβριο, ενώ σε κάθε περίπτωση η τρίτη σειρά καθισμάτων κοστίζει επιπλέον 1.600 ευρώ.

Στη διάθεσή μας είχαμε την έκδοση Τ6, με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και την τετρακίνηση (με συμπλέκτη Haldex και πλήρη ηλεκτρονικό έλεγχο). Αυτό που μας εντύπωση από την επαφή με το νέο XC90 στην ισπανική άσφαλτο είναι το πόσο καλοστημένο είναι το όλο σασί, συνδυάζοντας άριστα το δυναμικό με το στοιχείο της άνεσης. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, από το σουηδικό SUV αποκομίζεις μια απαλή, γλυκιά και large αίσθηση σχεδόν στα πάντα, με την ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση να κυμαίνονται σε ζενίθ επίπεδα.

Λογικά, ως πιο εμπορικές εκδόσεις θα αποδειχθούν οι D4 & D5. Εν τούτοις, αυτό που με εντυπωσίασε περισσότερο ήταν το υβριδικό Τ8 όπου στον εμπρός άξονα υπάρχει δίλιτρος Drive-E κινητήρας με διπλή υπερτροφοδότηση (καυσαερίων + κομπρέσορα) με 318 PS. Την κίνηση των πίσω αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας και η συνδυασμένη ισχύς φτάνει στα 400 PS με τη μετάδοση να αναλαμβάνει ένα shift-by-wire κιβώτιο με 8 σχέσεις. Το 0-100 πετυχαίνεται σε 5,9 sec με την εκπομπή CO2  να είναι στα 59 g/km!

Εδώ να πούμε πως όλες οι εκδόσεις που οδηγήσαμε είχαν αερανάρτηση (εδώ οι αρχικές τιμές πώλησης), οπότε δεν είχαμε την ευκαιρία να έχουμε μια εμπειρία από τη νέα πίσω ανάρτηση που συνδυάζει εγκάρσιο στοιχείο με φύλλα σούστας από φάιμπεργκλας. Περισσότερα θα έχουμε να πούμε το καλοκαίρι από την σχετική μας δοκιμή, μείνετε δικτυωμένοι στο πιο αγαπημένο σας… καρότο!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!