ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Octavia G-TEC [test drive]

Skoda Octavia G-TEC caroto test drive 2015 (2)

Αν το ζητούμενο για εσάς είναι οι άνετοι χώροι σε συνδυασμό με την οικονομία, τότε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας αποτελεί ένα από τα καλύτερα «deals» της ελληνικής αγοράς!

Υπάρχουν φθηνότερα και μεγαλύτερα αυτοκίνητα, αλλά ελάχιστα συνδυάζουν τόσο καλά την άνεση, την καλή ποιότητα κατασκευής, τους χώρους και την οικονομία καυσίμου με τιμή αγοράς κάτω από 20.000 ευρώ (με απόσυρση). Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα Octavia, το G-Tec της δοκιμής μας έχει κινητήρα 1,4 TSI ο οποίος δέχεται δύο τύπους καυσίμου (βενζίνη και φυσικό αέριο CNG). Πρόκειται για το ίδιο μοτέρ που φορούν και τα Audi A3 G-Tron και Seat Leon TGI. Η απόδοσή του φθάνει τους 110 PS και η μέγιστη ροπή τα 200 Nm. Η χαμηλές εκπομπές ρύπων (97 g/km) προσφέρουν ένα ακόμη πλεονέκτημα, την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Όταν τίθεται σε λειτουργία ο κινητήρας του G-Tec, το πρώτο καύσιμο που φθάνει στο θάλαμο καύσης είναι η βενζίνη, έως ότου ζεσταθεί λίγο το σύστημα. Κατόπιν, χωρίς ο οδηγός να καταλάβει το παραμικρό, το σύστημα περνάει στο κυρίως «πιάτο», που είναι το φυσικό αέριο. Το καθαρό αυτό καύσιμο αποθηκεύεται πεπιεσμένο σε δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 15 kg, οι οποίες είναι τοποθετημένες κάτω από το χώρο αποσκευών και είναι πολύ ανθεκτικές κι ελαφριές. Όταν εξαντληθεί το φυσικό αέριο από τις δεξαμενές, το σύστημα επιστρέφει και πάλι στη βενζίνη (και πάλι χωρίς οι επιβαίνοντες να καταλάβουν την αλλαγή).

Η κατανάλωση φυσικού αερίου που ανακοινώνει η Skoda δεν ξεπερνά τα 3,5 kg ανά 100 km. Με δεδομένο ότι η τιμή αυτού του καυσίμου διατηρείται ακόμη κάτω από το ένα ευρώ το κιλό, συνεπάγεται ότι το κόστος κίνησης γι’ αυτό το μοντέλο είναι κάτω από 3,5 ευρώ για κάθε 100 km! Αν μη τι άλλο, αυτό είναι το μεγαλύτερο προσόν του Octavia G-Tec. Και για να προλάβουμε την ερώτηση που μόλις σας ήρθε στο μυαλό, η αυτονομία των δεξαμενών φυσικού αερίου φθάνει τα 429 km. Αν σε αυτά προσθέσετε την αυτονομία του ρεζερβουάρ βενζίνης, τότε η συνολική αυτονομία υπερβαίνει τα 1.250 km.

photos: nmarinopoulos

Και για να απαντήσουμε και στην επόμενη απορία που μόλις σας δημιουργήθηκε :-) το φυσικό αέριο μπορείτε να το βρείτε ακόμη σε τέσσερα μόλις σημεία (τρία στην Αθήνα κι ένα στη Θεσσαλονίκη), όμως από τον Ιούνιο του 2015 θα είναι έτοιμα άλλα 14 σημεία ανεφοδιασμού! Είναι προφανές ότι το γεγονός αυτό αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού και δίνει στο Octavia G-Tec και όλα τα αυτοκίνητα που δέχονται ως καύσιμο το CNG αυξημένο ενδιαφέρον.

Στην πράξη, ο κινητήρας του Octavia G-Tec έχει όλα τα χαρακτηριστικά που κάνουν τους TSI να εντυπωσιάζουν. Με εξαίρεση τις πολύ χαμηλές στροφές, το μοτέρ είναι πολύ πρόθυμο και προοδευτικό και χαρίζει καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,9 sec. Τελική ταχύτητα 195 km/h). Η καλορυθμισμένη ανάρτηση προσφέρει επαρκή άνεση, το τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων σωστή αίσθηση και γενικά η εμπειρία οδήγησης δε διαφέρει σε τίποτα από την γνώριμη αίσθηση που έχεις οδηγώντας ένα Octavia.

Στο εσωτερικό οι χώροι είναι αναμενόμενα μεγάλοι και μόνο ο χώρος αποσκευών έχει μικρότερο κατά 130 lt όγκο, επειδή κάτω απ’ αυτόν βρίσκονται οι φιάλες φυσικού αερίου. Όμως τα 460 lt που απομένουν μόνο λίγα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν. Στον πίνακα οργάνων οι μοναδικές διαφορές είναι η ένδειξη για το υπολειπόμενο φυσικό αέριο και οι αντίστοιχες ενδείξεις στον υπολογιστή ταξιδιού.

Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε τον πλούσιο εξοπλισμό με τον οποίο διατίθεται το Octavia G-Tec από τη βασική του έκδοση, τότε η τιμή του (19.310 ευρώ με απόσυρση) είναι εξαιρετικά καλή!

Skoda Octavia 1.4 G-TEC – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 81 kW (110 PS) / 4.800-6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 195 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής CNG: 3,5 kg/100 km, Βενζίνη: 5,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,5 / 3,5 / 2,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ CNG: 15 kg, βενζίνης: 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) CNG+Βενζίνη: 1.276 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 97 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop Sport Maxx ST, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4659x1814x1461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1543/1514mm
Μεταξόνιο 2686 mm
Χώρος αποσκευών 460 lt
Απόβαρο 1390 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 18.710€ (με οφελος αποσυρσης + προωθητική ενέργεια)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!