Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi [test drive]

Ford Tourneo caroto test drive 2015 (3)

Με μεγάλους χώρους, συρόμενες πόρτες και έναν σούπερ οικονομικό ντίζελ κινητήρα τo Tourneo είναι αυτό που θα αποκαλούσε κανείς επαγγελματικό MPV!

Δεν χρειάζεται και πολύ για να αντιληφθείς τον χαρακτήρα της επιβατικής έκδοσης του Tourneo. Καταρχήν, διαφέρει αρκετά από τα πιο επιβατικά C-MAX και S-MAX, τόσο από την σχεδίαση, όσο και από τις διαστάσεις του αμαξώματος. Το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4,2 μέτρα προσφέροντας αστική ευελιξία όταν ταυτόχρονα το ύψος του φτάνει τα 1,72 μέτρα με περίσσεια αέρα πάνω από τα κεφάλια. Ένα χαρακτηριστικό της του πρακτικού χαρακτήρα του αυτοκινήτου είναι οι συρόμενες πίσω πόρτες (με κρύσταλλα που ανοίγουν μερικώς με άγκιστρο), καθώς και η μονοκόμματη πίσω πόρτα του πορτμπαγκάζ (δύο στοιχεία που υπάρχουν στην ελαφρά επαγγελματική έκδοση του Tourneo) με το χαμηλό και βολικό κατώφλι φόρτωσης.

Ως το μικρότερο μέλος της οικογένειας Tourneo (υπάρχουν τα μεγαλύτερα Connect και Custom), το Courier είναι και το φτηνότερο από κάθε άποψη. Προσφέρεται σε μία και μόνο ολοκληρωμένη από πλευράς εξοπλισμού έκδοση (την Titanium) η οποία κοστίζει 17.770 ευρώ (με απόσυρση). Κάτω από το καπό υπάρχει ο 1.6 TDCi πετρελαιοκινητήρας με 95 PS που αποδεικνύεται το λιγότερο επαρκής για την κίνηση του απόβαρου των 1.280 kg και είναι εξαιρετικά οικονομικός με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα περίπου 5,5 lt/100 km με εκπομπή CO2 στα 105 g/km (με επιπλέον 250€ υπάρχει σύστημα start/stop που μειώνει το CO2 και απαλλάσσει από τέλη κυκλοφορίας).

photos: nmarinopoulos

Το μοτέρ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και η ακρίβεια του επιλογέα είναι υποδειγματική, ενώ στα συν τάσσεται η ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία του. Γενικότερα, το Tourneo είναι ένα καλοστημένο MPV που δεν υπολείπεται σε τίποτα από άλλα του ανταγωνισμού και παρά το αυξημένο ύψος, η σφιχτούτσικη ανάρτηση περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές. Η οδική συμπεριφορά του Tourneo είναι απόλυτα ισορροπημένη, τα επίπεδα άνεσης είναι ικανοποιητικά, ενώ στις υψηλές ταχύτητες είναι σταθερό με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους στις μπροστινές κολόνες ελέω της μεγάλης μετωπικής επιφάνειας.

Σχεδιαστικά το ταμπλό βασίζεται στο μοτίβο του Fiesta και χαρακτηρίζεται από τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Στο πάνω μέρος υπάρχει μία πρακτική πτυσσόμενη θήκη για κινητό τηλέφωνο, οι ποτηροθήκες είναι βολικές, υπάρχει θύρα USB και Bluetooth, αυτόματο σύστημα φώτων, αν και θα θέλαμε μία κάπως μεγαλύτερη οθόνη για τις ενδείξεις. Πολύ πρακτικό είναι το ράφι στην περιοχή της πλαφονιέρας, θυμίζοντας τον επαγγελματικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Όπως είπαμε το μεγάλο ατού του Tourneo Courier είναι οι χώροι και στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν με άνεση έως και τρία άτομα με περίσσεια αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Στις πλάτες των καθισμάτων υπάρχουν τραπεζάκια αεροπορικού τύπου, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει από 395 lt έως 705 lt μέχρι την οροφή. Τώρα, αν αναδιπλώσετε τα πίσω καθίσματα (κάτι που γίνεται εύκολα) η πρακτικότητα εκτοξεύεται στα 1.656 lt. Ολοκληρώνοντας πρέπει να πούμε πως το Tourneo μας άρεσε. Είναι πρακτικό, καλοστημένο, με έναν οικονομικό ντίζελ και λογική τιμή πώλησης…

Περισσότερα για το Ford Tourneo Courier

Ford Tourneo Courier 1.6 TDCi – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 3.800 rpm
Ροπή 215 Nm (21,9 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση μεταβλητής γεωμετρίας, common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,0 sec
Τελική ταχύτητα 170 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,4 / 3,8 / 3,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 47 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 854 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 105 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGrip, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4157x1764x1723 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1494/1479 mm
Μεταξόνιο 2489 mm
Χώρος αποσκευών 395-1656 lt
Απόβαρο 1280 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.770€ με απόσυρση
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close