ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Κοινόχρηστα αυτοκίνητα, το εναλλακτικό μέλλον

google_self_driving

Αυτή η ιδέα δεν προέκυψε από κάποιον τυχαίο αλλά από ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Google και, από μία άποψη, δεν είναι τελείως αβάσιμη σαν σκεπτικό…

Φανταστείτε να γυρνάτε από το γραφείο το απόγευμα και να αφήνετε τα κλειδιά επάνω στο αυτοκίνητο. Ένας γείτονας να το παίρνει λίγο αργότερα για βόλτα και την επόμενη μέρα το πρωί να φεύγετε με ένα άλλο αυτοκίνητο που απλά έτυχε να είναι πιο κοντά παρκαρισμένο. Εντάξει, ακόμα και για τους πιο απελευθερωμένους, αυτό αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Μήπως όμως θα το δούμε και αυτό, κάποια μέρα;

Μιλώντας σε ένα ετήσιο συνέδριο στο χώρο του αυτοκινήτου, ο Ray Kurzweil, στέλεχος της Google, ανέφερε ορισμένες προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια. Πέρα από την αυτόνομη μετακίνηση και τη μείωση των ατυχημάτων, από τη στιγμή που πολλά πράγματα δεν θα αφήνονται στις ικανότητες του οδηγού, έθεσε και το συγκεκριμένο θέμα.

Κάποιος αγοράζει το αυτοκίνητό του και τελικά πόσο το χρησιμοποιεί; Πηγαίνει κάθε μέρα στη δουλειά και φεύγει το απόγευμα. Ίσως και μερικές διαδρομές ακόμα, δύσκολα όμως θα το κινήσει πάνω από 4 ώρες καθημερινά, ενώ τις άλλες ώρες θα κάθεται. Εάν εκείνες τις ώρες, σαν ένα πλήρως αυτόνομο όχημα, εξυπηρετούσε κάποιον άλλο, δεν θα ήταν καλό στη μείωση της κυκλοφορίας; Θα άφηνε σίγουρα περισσότερες θέσεις για παρκινγκ και πιθανά ένα κέρδος στον ιδιοκτήτη του.

Η συγκεκριμένη λογική έχει αρκετές προεκτάσεις και σίγουρα θα μπορούσε να αποτελέσει ένα καλό θέμα συζήτησης μεταξύ φίλων. Παρόλα αυτά, επειδή τα αυτοκίνητα θα αργήσουν να πάρουν τη θέση των λευκών συσκευών, τουλάχιστον στο μυαλό όσων δεν τα βλέπουν απλά σαν μέσα μετακίνησης, τέτοιου είδους σενάρια θα αργήσουν να γίνουν πραγματικότητα…

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button