ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Corsa vs Renault Clio [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Opel Corsa vs Renault Clio diesel caroto test drive 2015 (20)

Δύο προτάσεις με διαφορετικές προσωπικότητες, άλλο χαρακτήρα αλλά και ένα κοινό γνώρισμα, τους καλύτερους, πιθανά, πετρελαιοκινητήρες στα 1.300 και 1.500 cc.

Από τη μία είναι το νεότατο Corsa, ένα αυτοκίνητο που αποτελεί παραδοσιακά best seller στην ελληνική αγορά και στην 5η του πλέον γενιά δείχνει πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Από την άλλη πάλι, το Clio, ίσως η πρόταση με το περισσότερο σχεδιαστικό μπρίο στην κατηγορία των σούπερμίνι και, αντίστοιχα, ένα από τα καλύτερα μοντέλα της αγοράς. Το ποιο μπορεί να επικρατήσει του άλλου, αντικειμενικά, μπορεί να κριθεί μόνο στις λεπτομέρειες.

Ξεκινώντας, λοιπόν, το πρώτο κριτήριο έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση. Αυστηρότητα και συγκρατημένος δυναμισμός ή ρευστές γραμμές και μοντέρνος χαρακτήρας; Καμία επιλογή δεν είναι λάθος, αφού εδώ μιλάμε για γούστα. Το Corsa καταφέρνει να περάσει ένα πιο premium παρουσιαστικό, τη στιγμή που το Clio δείχνει πιο εμπνευσμένο σχεδιαστικά. Ας μην επεκταθούμε περαιτέρω εδώ και ας περάσουμε στο εσωτερικό. Οπτικά, από την πρώτη κιόλας ματιά φαίνεται ότι και εντός η φιλοσοφία παραμένει ίδια. Αμφότερα δείχνουν δουλεμένα, με ποιοτικά υλικά και καλή συναρμογή. Είναι όμως ξεκάθαρο ότι το σαλόνι του μικρομεσαίου Opel ακολουθεί ένα πιο αυστηρό μοτίβο, ενώ αυτό του Clio δείχνει πιο φρέσκο και νεανικό.

Ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας δεν λείπει από κανένα, εκεί όμως που υπάρχει ουσιαστική διαφορά είναι στην εργονομία προς όφελος του γαλλικού μοντέλου. Στην κεντρική κονσόλα του Corsa δεσπόζει μία μεγάλη, έγχρωμη οθόνη αφής, η οποία παρουσιάζει πληροφορίες από το ηχοσύστημα, το Bluetooth κ.λπ. Το θέμα είναι ότι είναι τοποθετημένη τόσο χαμηλά που αναγκάζει τον οδηγό να πάρει τελείως τα μάτια του από το δρόμο για να ελέγξει το οτιδήποτε. Αυτό επιβαρύνεται και από την έλλειψη φυσικών κουμπιών, τουλάχιστον για τις βασικές λειτουργίες. Πολλά, βέβαια, μπορεί να τα χειριστεί κανείς από τα αντίστοιχα μπουτόν στο τιμόνι. Και πάλι όμως, δεν είναι το ίδιο.

Με τη σειρά του και το Clio διαθέτει μία εξίσου μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής, με παρόμοιες λειτουργίες και εγκατεστημένο σύστημα πλοήγησης (κάτι που υποστηρίζει και το Corsa, ο οδηγός του όμως θα πρέπει να το έχει προεγκατεστημένο στο κινητό του τηλέφωνο για να τραβήξει την πληροφορία. Ποιο οικονομικό αλλά και ελαφρά πιο δύσχρηστο). Στο θέμα της άνεσης, το Clio προσφέρει πιο ανατομικά καθίσματα για τους μπροστινούς επιβάτες, το Corsa όμως προσφέρει ελαφρά μεγαλύτερους χώρους για τους πίσω. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών και πάλι περνάει ελαφρά μπροστά το Clio, όχι μόνο σε απόλυτα νούμερα (300 έναντι 285 λίτρων) αλλά και στη χωροταξική σχεδίαση, που είναι πιο φιλική για τη μεταφορά πραγμάτων.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στα της οδικής συμπεριφοράς, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα γίνεται εμφανής μία ελαφρά υπεροχή του Clio στην καθημερινή χρήση. Και εδώ δεν αναφερόμαστε στο θέμα των αναρτήσεων και της ποιότητας κύλισης, όπου αμφότερα δείχνουν αρκετά δουλεμένα, αλλά σε αυτό του κινητήρα. Ο ανανεωμένος 1.3 του Opel έχει βελτιωθεί μεν σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, δεν παύει όμως να μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό και ταυτόχρονα να έχει εντονότερη ηχητική υπογραφή. Από την άλλη, βέβαια, είναι ιδιαίτερα σβέλτος και ζωντανός από χαμηλά, ενώ παραμένει και πιο οικονομικός σε καύσιμα, με μία σημαντική διαφορά της τάξης των 0,5 λίτρων/100 χλμ. σε σχέση με το σύνολο του Clio.

Το Renault, με τη σειρά του, αποτελεί ένα πραγματικά ήρεμο και απροβλημάτιστο σύνολο. Μπορεί να μην είναι ισχυρότερο -είναι ελαφρά πιο αδύναμο, σε σχέση με τον 1.3 του Corsa- διαθέτει όμως περισσότερη ροπή και αντίστοιχα δείχνει πρόθυμο και ζωντανό σε όλο το φάσμα των στροφών. Ανάλογα και το κιβώτιό του είναι καλύτερο σε αίσθηση, με σωστή κλιμάκωση που εκμεταλλεύεται στο έπακρο την απόδοση του εξαιρετικού μοτέρ (που χρησιμοποιεί η Nissan και η Mercedes-Benz σε διάφορα μοντέλα της).

Αφήνοντας κατά μέρος κινητήρες και επιδόσεις (που είναι παραπλήσιες με την πλάστιγγα να γέρνει υπέρ του ελαφρύτερου Clio), αμφότερα τα αυτοκίνητα μπορούν να υποστηρίζουν ότι βρίσκονται στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας, από άποψης ποιότητας κύλισης. Το Corsa δείχνει πολύ δεμένο αυτοκίνητο, με καλορυθμισμένες αναρτήσεις που απορροφούν το σύνολο σχεδόν των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Ακόμη πιο σταθερό και ευθύβολο είναι και το Clio, που θυμίζει σε αίσθηση και πάτημα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε ο,τι αφορά τα συστήματα διεύθυνσης, προσφέρουν άμεση απόκριση, με ικανοποιητική πληροφόρηση. Πέραν κριτικής είναι και τα φρένα, σε αίσθηση και απόδοση. Ένα κλικ μπροστά βρίσκεται ίσως το Corsa, με πίσω δισκόφρενα έναντι ταμπούρων του Clio, χωρίς όμως αυτό να κάνει κάποια αισθητή διαφορά.

Στο δια ταύτα, πρόκειται για δύο μοντέλα που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της απαιτητικής κατηγορίας των supermini. Σταθμίζοντας τα επιμέρους σημεία, το Clio δείχνει ελαφρά πιο ολοκληρωμένο ως όχημα και σίγουρα πιο εμπνευσμένο οπτικά. Από τη στιγμή όμως που κανένα δεν υστερεί ουσιαστικά έναντι του άλλου, η τελική επιλογή θα μπορούσε να είναι, απλά, θέμα γούστου.

Περισσότερες δοκιμές από μοντέλα Renault
Περισσότερες δοκιμές από μοντέλα Opel

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Opel Corsa 1.3 DTE Renault Clio 1.5 dCi
Κυβισμός 1.248 cc 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 69,6×82,0 mm 76,0×80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 3.750 rpm 66 kW (90 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 190 Nm (19,3 kgm) / 1.500-3.500 rpm 220 Nm (22,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec 11,7 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h 178 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,2 lt/100 km 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 3,7 / 3,3 / 3,0 lt/100 km 4,0 / 3,5 / 3,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 865 km 818 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 5
Εκπομπή CO2 87 g/km 90 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact, 195/55 R16 Continental ContiEcoContact, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.021×1.746×1.481 mm 4.063×1.732×1.448 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.472/1.472 mm 1.509/1.513 mm
Μεταξόνιο 2.510 mm 2.589 mm
Χώρος αποσκευών 285-1.090 lt 300-1.146 lt
Απόβαρο 1.259 kg 1.146 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 15.300€
(14.383€ με απόσυρση)
από 16.100€
(14.940€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Σχόλια

    1. Από πού το συμπαιρένεις αυτό φίλε μου; Κάτι συγκεκριμένο έχεις να πεις; Το έχω κάνει test drive και μπορώ να πω οτι για την κατηγορία του, μόνο για γέλια δεν είναι

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button