Όμορφο εμφανισιακά, με άνετο εσωτερικό, ολοκληρωμένο χαρακτήρα και αρκετές δυνατότητες προσαρμογής, το νέο Vito Tourer αποτελεί έναν ικανότατο μεταφορέα ατόμων.
Το συγκεκριμένο, φυσικά, δεν ανήκει σε κάποια υποκατηγορία πολυμορφικών οχημάτων, όπως -εν μέρει- συμβαίνει με την πολυτελέστατη V-Class. Αποτελεί ένα επαγγελματικό όχημα για μεταφορά προσωπικού, που όμως θα μπορούσε να καλύψει και με το παραπάνω τις εξορμήσεις μίας μεγάλης παρέας. Οι εναλλακτικές που προσφέρει αφορούν 3 διαφορετικά μεγέθη αμαξώματος (στην προκειμένη περίπτωση αναφερόμαστε στο Large), με ισάριθμα επίπεδα εξοπλισμού και εσωτερικές διαμορφώσεις 7, 8 και 9 θέσεων.
Οπτικά ο όγκος και η αποστολή του αυτοκινήτου δεν επιτρέπουν σχεδιαστικές υπερπαραγωγές και αποκλίσεις από το κλασικό, τετραγωνισμένο σχήμα των προτάσεων της κατηγορίας. Στο μέτρο του δυνατού, όμως, διαθέτει ένα μοντέρνο παρουσιαστικό, το οποίο συνεχίζεται και μέσα, στην καμπίνα των επιβατών.
Ο οδηγός απολαμβάνει μία πολύ άνετη θέση οδήγησης, με καλή περιμετρική ορατότητα και ακόμα καλύτερη εργονομία. Τα πάντα βρίσκονται τοποθετημένα εκεί που πρέπει ενώ, επιπροσθέτως, οι άφθονες θέσεις για μικροαντικείμενα θα κάνουν ακόμα ευκολότερη την καθημερινή επαφή. Παράπονο δεν πρόκειται να έχουν ούτε οι υπόλοιποι επιβαίνοντες αφού στην παρούσα, οκταθέσια διαμόρφωση, ακόμα και η τρίτη σειρά θέσεων προσφέρει παραπάνω από επαρκή χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Αυτό μάλιστα χωρίς να βαίνει σε βάρος του διαμερίσματος των αποσκευών.
photos: nmarinopoulos
Αντίστοιχα θετική είναι και η εικόνα που αφήνει η οδική συμπεριφορά. Το αυτοκίνητο είναι εύκολα ελεγχόμενο για τον όγκο του, με αναρτήσεις που κάνουν καλή δουλειά στην απορρόφηση των κραδασμών, ενώ παραμένει σταθερό ακόμα και με φορτίο, σε σχετικά υψηλές ταχύτητες. Αντίστοιχα τα φρένα του είναι πολύ καλά σε αίσθηση και απόδοση, πλησιάζοντας αρκετά στα επίπεδα των συμβατικών αυτοκινήτων.
Ένα ακόμα πλεονέκτημα αφορά στον κινητήρα. Παρά τα μόλις 1.6 λίτρα του, το ντίζελ σύνολο της Mercedes έχει αρκετή ισχύ για να κινήσει ικανοποιητικά το Vito Tourer. Προσφέρει αρκετή ροπή από χαμηλά και μπορεί να διατηρήσει αγόγγυστα ένα καλό ρυθμό ταξιδιού στην εθνική. Όποιος βέβαια αναζητάει εύκολες προσπεράσεις (βλέπε επιταχύνσεις) πιθανά δεν θα ικανοποιηθεί. Έτσι, θα πρέπει να στραφεί σε κάποια έκδοση με ισχυρότερο κινητήρα. Ο θόρυβος και οι κραδασμοί του συνόλου, διατηρούνται σε λογικά επίπεδα. Το ίδιο και η κατανάλωση, που είναι παραπάνω από καλή για ένα όχημα με το βάρος και την αεροδυναμική αντίσταση του συγκεκριμένου. Στο τελευταίο βοηθάει και το εξάρι, μηχανικό κιβώτιο, με την καλή κλιμάκωση.
Με τα πολλά, το Vito Tourer αποτελεί ένα σύγχρονο και πρακτικό όχημα μεταφοράς προσωπικού. Η τιμή στην οποία διατίθεται, λίγο πάνω από 30.000 ευρώ, είναι λογική για τα όσα προσφέρει. Και μπορεί να ανεβαίνει αρκετά μεν, φορτώνοντας έξτρα από το μακρύ κατάλογο της Mercedes, ενισχύει όμως την πολυτέλεια και τις παροχές προς τον οδηγό και τους επιβάτες, σε επίπεδα που δύσκολα θα ακολουθήσει ο ανταγωνισμός.
Mercedes-Benz Vito Tourer 111 – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 80,0 x79,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 84 kW (114 PS) / 3.800 rpm | |||
Ροπή | 270 Nm (27,5 kgm) / 1.500-2.500 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail και υπερτροφοδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | – sec | |||
Τελική ταχύτητα | – km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 7,9 / 6,4 / 5,6 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 57 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 670 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 169 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό, 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Agilis 51, 195/65 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 5.140×1.928×1.890 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | – | |||
Μεταξόνιο | 3.200 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 990 lt | |||
Απόβαρο (μεικτό) | 1976 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: Από 32.281€ (30.851€ με την έκπτωση) |