ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat Panda Cross 4×4 vs Opel Adam Rocks [test drive]

Fiat Panda 4x4 vs Opel Adam Rocks caroto test drive 2015 (33)

Crossover κατηγορίας… τσέπης. Εξετάζουμε το κατά πόσο έχει ουσία μία τέτοια υποκατηγορία, φέρνοντας ενώπιος ενωπίω τους δύο βασικούς εκπροσώπους της.

Τα τελευταία χρόνια οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών αυτοκινήτων έχουν γίνει αρκετά αχνές. Νέα σχήματα, φιλοσοφίες και υποκατηγορίες αναπτύσσονται συνεχώς, καλύπτοντας καινούριες  ανάγκες που έχουν τεχνητά δημιουργηθεί. Η, απλά, δίνοντας στους υποψήφιους αγοραστές τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα όχημα λίγο πιο ξεχωριστό από αυτά της σειράς…

Κάτι τέτοιο αντανακλά η φιλοσοφία των δύο υπό δοκιμή μοντέλων.  Μόνο που, στην πράξη, οι διαφορές τους είναι περισσότερες από τις ομοιότητες. Από τη μία πλευρά έχουμε το Fiat Panta 4X4, ένα αειθαλές “Pocket size SUV” όπως υποδηλώνει και το αυτοκόλλητο στο καπό του. Με σύστημα τετρακίνησης, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και ντίζελ κινητήρα 1,3 λίτρων. Απέναντι, στέκεται το Opel Adam Rocks. Με turbo κινητήρα 1,0 λίτρου και εκτός δρόμου δυνατότητες που περιορίζονται στις πλαστικές ενισχύσεις των φτερών και των προφυλακτήρων. Άντε και σε 1,5 εκατοστό μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος…

Ως εκ τούτου, για όποιον ψάχνει το μικρότερο σε διαστάσεις πραγματικό SUV, η αναζήτηση μπορεί να τελειώσει εδώ. Για το υπόλοιπο 99% των ενδιαφερόμενων, που σπάνια θα αναζητήσουν την περιπέτεια μακριά από τον πολιτισμό, υπάρχει και συνέχεια… Αμφότερα τα αυτοκίνητα, λόγω διαστάσεων, είναι ιδιαίτερα πρακτικά για όσους μετακινούνται εντός πόλης. Το Panda κερδίζει επιπλέον πόντους, λόγω του υπερυψωμένου του αμαξώματος και των μεγαλύτερων παραθύρων, που βοηθούν στην περιμετρική ορατότητα. Επιπροσθέτως, είναι πεντάθυρο, με ο,τι αυτό συνεπάγεται για όσους σκοπεύουν να μεταφέρουν συχνά επιβάτες.

Το εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως ευρύχωρο. Παρόλα αυτά όμως, ο οδηγός με το συνοδηγό έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους για να μην αισθάνονται στενάχωρα. Ειδικά για τον πρώτο, το κάθισμα του Panda δείχνει ελαφρά πιο άνετο, εκείνο όμως του Adam προσφέρει πολύ καλύτερη πλευρική στήριξη, που στη συνέχεια θα χρειαστεί… Σχεδιαστικά, η κάθε πρόταση έχει τη δική της ξεχωριστή ταυτότητα και το δικό της αέρα. Στο θέμα όμως των χρησιμοποιούμενων υλικών και της αίσθησης πολυτέλειας, το μοντέλο της Opel έχει ξεκάθαρα το πάνω χέρι, με αιχμή του δόρατος τη μεγάλη, έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών. Από την άλλη, τα πλαστικά του μικρού Fiat δείχνουν μεν πιο “heavy duty”, υστερούν όμως σε υφή και ποιότητα.

photos: nmarinopoulos

Διαφορετική προσέγγιση ακολουθείται και στον τομέα των κινητήρων. Η επιλογή της ιταλικής φίρμας είναι ένας πετρελαιοκινητήρας χαμηλού κυβισμού, που δίνει έμφαση στη ροπή, σε όλο το φάσμα των στροφών. Πράγματι, το Panda Cross μπορεί να μετακινείται με άνεση τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου. Οι επιταχύνσεις του δεν είναι ιδιαίτερες, οι κραδασμοί που περνάει και ο θόρυβος που παράγει δεν περνάνε απαρατήρητα, από την άλλη όμως, η κατανάλωσή του μπορεί με άνεση να κινείται ελαφρά πάνω από τα 5 λίτρα/100 χλμ. καθιστώντας το ένα πραγματικά οικονομικό τετρακίνητο.

Με τη σειρά του, το Adam Rocks εφοδιάζεται με ένα σύγχρονο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1,0 λίτρου, συνολικής ισχύος 115 ίππων. Και εδώ υπάρχει αρκετή ισχύς από χαμηλά, όσο όμως ανεβαίνουν οι στροφές, τόσο ο κινητήρας δείχνει πρόθυμος να παρασύρει τον οδηγό σε ένα ρυθμό γρηγορότερο από τον κανονικό. Το ίδιο ισχύει και για το κιβώτιο των 6 σχέσεων, που είναι πιο σαφές και ευχάριστο σε αίσθηση. Σε ο,τι αφορά την οδική συμπεριφορά, το Panda Cross κάνει όλα όσα υπόσχεται, πιθανά και κάτι παραπάνω. Εντός πόλης δεν διαφέρει σε πολλά από τα συμβατικά αδερφάκια του, όντας ένα ικανότατο και πολύ πρακτικό μικρό. Από την άλλη, εξίσου άνετο είναι και στη φύση, εκεί που θα σταματήσει η άσφαλτος. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η τετρακίνηση και τα υψηλού προφίλ on/off ελαστικά που φοράει, θα κάνουν όλους όσους αναζητούν την περιπέτεια να το αγαπήσουν.

Το μόνο που θα το κάνει να αισθανθεί κάπως άβολα είναι οι στροφές, εάν ο οδηγός αρχίσει να το παρακάνει. Οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα είναι αισθητές και χτυπάνε γρήγορα καμπανάκι ότι δεν είναι αυτή η αποστολή του αυτοκινήτου, χωρίς βεβαίως να το καθιστούν επικίνδυνο, σε καμία περίπτωση. Εκεί ακριβώς είναι που περνάει μπροστά το Adam Rocks. Στημένο θαρρείς για κλειστά ορεινά κομμάτια, με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά σε ζάντες 18 ιντσών και σφιχτές αναστήσεις, ακολουθεί περισσότερο τη λογική ενός σπορ αυτοκινήτου, παρά ενός crossover. Στα συν αξίζει να αναφερθεί το αμεσότατο και πολύ ακριβές τιμόνι, όπως επίσης και τα φρένα. Καλύτερες επιταχύνσεις, καλύτερη ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες αλλά και έντονο “διάβασμα” των ανωμαλιών του οδοστρώματος, που σε μεγάλο βαθμό περνάνε αφιλτράριστες στο εσωτερικό.

Με αυτά και με αυτά, ερχόμαστε στο συμπέρασμα. Fiat και Opel αποφάσισαν να εισέλθουν στη μικρότερη συνομοταξία των crossover, προσεγγίζοντάς την όμως από δύο εντελώς διαφορετικές οπτικές γωνίες. Αν είσαστε αθλητικός τύπος, που του αρέσει η επαφή με τη φύση, το βουνό το χειμώνα και οι απόμερες παραλίες το καλοκαίρι, το Panda Cross αποτελεί μονόδρομο  και ταυτόχρονα ένα αυτοκίνητο που πραγματικά θα αγαπήσετε. Αν πάλι είσαστε παιδί της πόλης, είστε διατεθειμένος να βάλετε λίγο πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη (μιλάμε για προσθιοκίνητο), αφήνετε σπάνια την άσφαλτο και συνειδητοποιημένα θέλετε ένα πιο σπορ σε καρδιά και εμφάνιση μοντέλο, τότε το Adam Rocks σας κλείνει το μάτι. Τόσο απλά…

Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα FIAT
Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα OPEL

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Fiat Panda Cross 4X4
Opel Adam Rocks 1.0T
Κυβισμός 1.248 cc 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 69,6×82,0 mm 74,0×77,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 59 kW (80 PS) / 4.000 rpm 85 kW (115 PS) / 5.200 rpm
Ροπή 190 Nm (19,3 kgm) / 1.500 rpm 170 Nm (17,3 kgm) / 1.800-4.500 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας,
υπερτροφοδότηση
Αμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,3 sec 9,9 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h 196 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km 7,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,0 / 4,7 / 4,6 lt/100 km 6,3 / 5,1 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 35 lt 35 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 636 km 460 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5 Euro 6
Εκπομπή CO2 125 g/km 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Vector4 Seasons M+S, 185/65 R15 Continental SportContact, 225/35 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.705×1.662×1.657 mm 3.747×1.720×1.493 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.403/1.406 mm 1.472/1.464 mm
Μεταξόνιο 2.300 mm 2.311 mm
Χώρος αποσκευών 225 lt 170-663 lt
Απόβαρο 1.230 kg 1.156 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 18.850€

(15.990 με την έκπτωση)

από 18.500€

(17.540 με την έκπτωση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button