ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen Scirocco 1.4 TSI [test drive]

VW_Scirocco_125PS_caroto-test-drive-2015 (9)

Τα πράγματα μπορεί να μην είναι ρόδινα όπως πριν από μία εξαετία, αλλά το Scirocco εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο όμορφα και καλοστημένα κουπέ…

Κάτι το όνομα του παρελθόντος, κάτι η καπουλόφαρδη εμφάνιση του αμαξώματος και το Scirocco είχε προκαλέσει ιδιαίτερη αίσθηση την εποχή που πρωτοκυκλοφόρησε στην αγορά. «Η δίλιτρη έκδοση με το DSG είναι η ιδανική επιλογή» μου είχε πει τότε ο Σάββας που τότε έτρεχε το περιοδικό Hi-Tech. Ένα μήνα αργότερα, το είπε και το… αγόρασε! Ωστόσο, σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην και αν πολύ θα θέλαμε να δοκιμάσουμε μία αντίστοιχη έκδοση του facelift Scirocco, η λογική δείχνει την μικρότερη των 125 PS (ο 160άρης δεν υφίσταται πλέον, μόνο η 2.0 TFSI με 220 PS).

Η αλήθεια είναι πως το Scirocco είναι φτιαγμένο για πολύ περισσότερα άλογα, αλλά αν είναι να πουλήσει κάτι στην χώρα μας -και μάλιστα σε κουπέ-, τότε αυτή είναι η έκδοση 1.4 TSI με το αλουμινένιο μοτέρ και την καλή του απόδοση. Η κατανάλωση κυμαίνεται στα περίπου 8,5 lt/100 km (με κλιματισμό) και η εκπομπή CO2 είναι στα 125 g/km, τιμές χαμηλές για τον χαρακτήρα του κουπέ της VW. Αντίστοιχα, συγκρατημένες είναι και οι επιδόσεις, ειδικά όταν θα φτάσεις στο σημείο να ζητάς το κάτι παραπάνω, πέρα από την… υπέρμετρα στρωτή λειτουργία του μοτέρ! Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, αλλά όταν ξέρεις πως το Scirocco μπορεί να σου προσφέρει το κάτι παραπάνω…

photos: nmarinopoulos

Αυτό, το κάτι παραπάνω, μπορείς να το αναζητήσεις μέσα από το εξαιρετικό στήσιμο του σασί, το οποίο στο μοντέλο της δοκιμής μας διαθέτει την ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και τρεις επιλογές (comfort, normal, sport). Οι διαφορές ανάμεσα στα προγράμματα δεν είναι και τόσο αισθητές -περισσότερο θα έλεγα στο “βάρος” του τιμονιού. Η ακρίβεια του τελευταίου είναι πολύ καλή, ο επιλογέας κουμπώνει πρόθυμα, η άνεση της ανάρτησης είναι αποτελεσματική (αν σκεφτείτε τις 18άρες ζάντες με λάστιχο Pirelli και 40άρι προφίλ!), ενώ θα ήθελα λίγο πιο σφιχτό το sport πρόγραμμα. Πάντως, το Scirocco συνεχίζει να είναι απολαυστικό στις στροφές και να πλασάρεται όμορφα και ζυγισμένα, με μία γλυκιά τάση υπερστροφής όταν το επιδιώξεις.

Αξίζει να τονίσουμε την εξαιρετική θέση οδήγησης, ενώ πίσω υπάρχει πολύς περισσότερος χώρος από ότι θα περίμενες (τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές). Από το ποιοτικό διάκοσμο ξεχωρίζει το κοφτό τιμόνι και φυσικά η τριπλέτα οργάνων (δείκτης θερμοκρασίας λαδιού, χρονόμετρο, μπαρόμετρο για το τούρμπο) στο μέσο του ταμπλό που προσδίδει έναν σπορ αέρα.

Κατά τα υπόλοιπα έχουν γίνει αλλαγές στα σημεία με νέους αεραγωγούς, νέο πίνακα οργάνων κ.α. σημεία στο πλαίσιο του facelift μέχρι την επόμενη γενιά (που θα βασίζεται στο πλαίσιο MQB-evo). Εν κατακλείδι, τα 22.820€ δεν είναι καθόλου λίγα αυτή την εποχή αλλά το Scirocco είναι ένα αυτοκίνητο με πλήρη εξοπλισμό που μπορεί να ανταποκριθεί με το παραπάνω στις κουπέ απαιτήσεις σας…

Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα VOLKSWAGEN

Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 125 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.395 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 92 kW (125 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.400-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3 sec
Τελική ταχύτητα 203 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,4 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 647 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 125 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P7 Cinturato, 235/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4256x1810x1406 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1569/1575 mm
Μεταξόνιο 2778 mm
Χώρος αποσκευών 312 lt
Απόβαρο 1280 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.930€ (22.970€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close