Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4×4 [test drive]

Honda CR-V iDTEC 4x4 160PS caroto test drive 2015 (7)

Η πιο «hot» άφιξη στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, το ανανεωμένο CR-V, δείχνει επιτέλους ότι η Honda μπορεί και πάλι να πρωταγωνιστήσει σε μια κατηγορία που έχει αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το πρώτης γενιάς CR-V, το οποίο αποτελούσε τον μοναδικό αξιόλογο αντίπαλο του κυρίαρχου τότε Toyota RAV4. Στις τρεις γενιές που ακολούθησαν το CR-V έδειχνε να πάσχει από κρίση ταυτότητας και να μην μπορεί να ακολουθήσει τις εξελίξεις, όμως ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ οι Ιάπωνες επανέρχονται με άγριες διαθέσεις κι ένα πακέτο που τα έχει όλα: κινητήρα diesel 1.6 με 160 PS, βελτιωμένο σύστημα τετρακίνησης, χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και πολλά άλλα!

Από την πρώτη ματιά που θα ρίξεις στο ανανεωμένο CR-V θα καταλάβεις ότι πολλά έχουν αλλάξει, ιδίως στο εμπρός μέρος. Το SUV της Honda δείχνει πλέον πιο «premium» από ποτέ, χωρίς να έχει χάσει τη διακριτική off road «αλητεία» στο σχεδιασμό του. Όσες μέρες το είχαμε στη διάθεσή μας, παρατηρήσαμε ότι γύριζαν να το κοιτάξουν σχεδόν όλοι (όχι μόνο οι πιο υποψιασμένοι) και ακούσαμε και ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια.

Στο εσωτερικό του η νέα οθόνη 7 ιντσών του συστήματος Honda Connect δίνει τον απαραίτητο high tech τόνο. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει μάλιστα και δικό του περιβάλλον εφαρμογών (Honda app center), αλλά σε μπερδεύει σε κάποια σημεία που το interface αλλάζει τελείως και γίνεται Android (κανονικό! Με apps, ρυθμίσεις και άλλα)! Το σύστημα αυτό περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, ωστόσο αν θέλεις να έχεις και πλοήγηση θα πρέπει να πληρώσεις έξτρα χρήματα. Στα βασικά σημεία της καμπίνας επιβατών το CR-V παίρνει 10 με τόνο! Άριστη εργονομία, πολλοί χώροι για μικρά αντικείμενα, άφθονοι χώροι για πέντε επιβάτες, χώρος αποσκευών 589 lt και πανεύκολη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, που ανεβάζει το διαθέσιμο χώρο φόρτωσης στα 1669 lt.

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είναι φυσικά ο πετρελαιοκινητήρας i-DTEC χωρητικότητας 1,6 lt. Όχι μόνο γιατί αποδίδει 160 PS κι έχει 350 Nm ροπής χαρίζοντας καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 9,6 sec. Τελική 202 km/h), αλλά κι επειδή τα καταφέρνει όλα αυτά καταναλώνοντας μόλις 5,3 lt/100 km (σε μικτές συνθήκες). Επίσης, η απόλυτα γραμμική λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών ανατρέπει όλα όσα γνωρίζαμε για τους κινητήρες πετρελαίου μικρής χωρητικότητας.

Πώς τα καταφέρνει όλα αυτά; Με διάφορες τεχνολογίες, στο κέντρο των οποίων βρίσκονται δύο turbo! Το ένα λειτουργεί στις χαμηλές στροφές, το άλλο στις υψηλές και στις μεσαίες στροφές συμβάλλουν και τα δύο. Κι αν το βάρος του αυτοκινήτου δεν πλησίαζε τον 1,5 τόνο (λογικό για το μέγεθος και τον όγκο του), τότε οι επιδόσεις θα ήταν ακόμη καλύτερες. Ο εξαιρετικός κινητήρας συνδυάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων έξι σωστά κλιμακωμένων σχέσεων και με αναβαθμισμένο σύστημα τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη. Το νέο αυτό σύστημα δεν μετατρέπει το αυτοκίνητο σε off road animal, αλλά θα σου δώσει μια ευκαιρία παραπάνω σε βατές εκτός δρόμου διαδρομές και (κυρίως) θα αποστρέψει πιο γρήγορα την υποστροφή σε ασφάλτινο δρόμο.

Συνολικά η εμπειρία οδήγησης του CR-V είναι αντίστοιχη των κορυφαίων μοντέλων της κατηγορίας του. Κρατάει στις στροφές, έχει προβλέψιμη και ασφαλή συμπεριφορά και παίρνει μικρότερες κλίσεις απ’ όσο θα περίμενες από ένα μοντέλο με τόσο ψηλό κέντρο βάρους. Επίσης, το καλό σε αίσθηση τιμόνι και η ανάρτηση που φιλτράρει τις περισσότερες ανωμαλίες προσθέτουν πόντους στην οδηγική απόλαυση. Μπορεί το Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4×4 160 PS να είναι αρκετά ακριβό (33.700 ευρώ), όμως τόσο τα χαρακτηριστικά του όσο και ο πλούσιος εξοπλισμός του δικαιολογούν το κόστος του. Με δυο λόγια, έχουμε νέο βασιλιά στην κατηγορία!

Διαβάστε την τεχνική ανάλυση για το HONDA CR-V 1.6 i-DTEC 4×4 160 PS
Διαβάστε εδώ δοκιμές με μοντέλα HONDA

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4×4 160 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.597 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 118 kW (160 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 350 Nm (35,7 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail με VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6 sec
Τελική ταχύτητα 202 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,3 / 4,7 / 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 58 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 892 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 129 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Efficient Grip, 225/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4605x1820x1685 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1585/1590 mm
Μεταξόνιο 2630 mm
Χώρος αποσκευών 589-1669 lt
Απόβαρο 1466 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 33.700€ (32.270€ με όφελος απόσυρσης)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close