ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Διαβουλεύσεις για τα μελλοντικά επίπεδα εκπομπών ρύπων

eco-car

Στις 18 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί μία σημαντική συνάντηση μεταξύ της Ε.Ε. και των αυτοκινητοβιομηχανιών, με θέμα τα μελλοντικά επίπεδα ρύπων που θα ισχύσουν από το 2030.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα τελευταία 20 χρόνια οι εκπομπές CO2 έχουν περιοριστεί κατά μέσο όρο 34%, μείωση ιδιαίτερα σημαντική αν λάβει κανείς υπόψη την ταυτόχρονη αύξηση στην ισχύ των σύγχρονων κινητήρων. Παρόλα αυτά, τα επόμενα χρόνια φαντάζουν πολύ πιο δύσκολα για τις εταιρίες αυτοκινήτων, καθώς οι νόρμες που συζητούνται δύσκολα θα επιτευχθούν με βάση την υπάρχουσα τεχνολογία.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ζητά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να περιορίσουν τις εκπομπές C02 στα 95 γρ./χλμ. μέχρι το 2021, από μία μέση τιμή 123,4 γρ./χλμ. που υπάρχει σήμερα. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, επιπροσθέτως, ψήφισε πέρυσι έναν ενδεικτικό στόχο 68-78 γρ. C02 ανά χλμ. για το 2025, που κάνει τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα. Και ενώ η ACEA, η ευρωπαϊκή ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων δήλωσε επίσημα στις 16 Απριλίου πως «η επίτευξη ενός τέτοιου στόχου απαιτεί πολύ μεγαλύτερες τεχνολογικές επενδύσεις για την επίτευξη μικρών βελτιώσεων», ο στόχος του 2030 φαίνεται πως θα είναι ακόμα πιο δύσκολος να επιτευχθεί. Η Ε.Ε. αναζητά μείωση 30% στους τομείς των οδικών μεταφορών, των σπιτιών και της γεωργίας. Χοντρικά, για τις εταιρίες αυτοκινήτων ζητά να πετύχουν περισσότερα από όσα πέτυχαν τα τελευταία 20 χρόνια, σε διάστημα μικρότερο των 10 ετών…

Στο μόνο που συμφωνούν όλες οι πλευρές είναι πως το βάρος θα πρέπει να στραφεί σε νέες μορφές κίνησης, καθώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν μπορούν να εξελιχθούν σε τέτοιο βαθμό που να πλησιάσουν τα νέα στάνταρ. Αυτό όμως κοστίζει, οπότε οι εταιρίες καλούν την Ε.Ε. να αναλάβει τις ευθύνες της, αν όντως θέλει κάτι τέτοιο. «Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα πρέπει να αυξήσουν τη στήριξή τους, αν θέλουν να δουν μία σημαντική αύξηση των πωλήσεων ( ηλεκτρικών αυτοκινήτων), τόσο επενδύοντας στις απαραίτητες υποδομές φόρτισης όσο και επηρεάζοντας τις επιλογές των καταναλωτών» δήλωσε με νόημα ο Eric Johnaert, γενικός γραμματέας του ACEA.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσφέρει ήδη αρκετά προς αυτή την κατεύθυνση, με κινήσεις όπως το νέο fund EFSI που εγκαινίασε ο Jean Claude Juncker και το πρόγραμμα Horizon 2020, διαθέτοντας το σημαντικό ποσό των 80 δις ευρώ για έρευνα και ανάπτυξη. Παρόλα αυτά, το πιο πιθανό είναι ότι χρειάζονται περαιτέρω πόροι και, πιθανά, χρόνος. Το πιο δύσκολο κομμάτι της εξίσωσης, δε, είναι το να μην μετακυλήσει όλο αυτό το επιπλέον κόστος στον τελικό καταναλωτή. Σήμερα ένα μικρό αυτοκίνητο κοστίζει γύρω στα 10.000 ευρώ. Μία ηλεκτρική εκδοχή του, ακόμα και αν υπήρχε ένα εξελιγμένο δίκτυο υποδομών και οι συσσωρευτές του φόρτιζαν σε λίγα λεπτά, δεν θα μπορούσε με τίποτα να πέσει κάτω από τα 20.000 ευρώ. Και αυτό δεν είναι επιλογή, στον πραγματικό κόσμο…

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button