ΔΟΚΙΜΕΣ

Fiat Doblo 1.6 MTJ 105 PS [test drive]

Fiat Doblo 2015 caroto test drive (4)

Εάν αναζητάτε ένα πολυμορφικό όχημα που δεν διεκδικεί σχεδιαστικές δάφνες αλλά μπορεί να μεταφέρει τα πάντα -και ακόμα περισσότερα- τότε βρίσκεστε στο σωστό δρόμο…

Το Doblo ανήκει σε εκείνη την κατηγορία μοντέλων που διαθέτουν τόσο επαγγελματικές, όσο και επιβατικές εκδόσεις. Η υπερυψωμένη καμπίνα και το γενικότερο σχήμα του αμαξώματος δεν αφήνουν περιθώρια για αμφιβολία περί τούτου. Θα πρέπει όμως να παραδεχτούμε ότι η πρόσφατη ανανέωση του πολυμορφικού της Fiat, με αλλαγές στη μάσκα, στους προφυλακτήρες και στα φωτιστικά σώματα, έσπασε αυτή την “άχρωμη” εικόνα, δίνοντας μια όμορφη, μοντέρνα νότα στο όλο σύνολο.

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό. Το εμφανώς αναβαθμισμένο ταμπλό δεν έχει να ζηλέψει πολλά από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο του ανταγωνισμού. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει το Uconnect, σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας, με την έγχρωμη οθόνη αφής των 5 ιντσών. Το όμορφο, τριάκτινο τιμόνι, ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων και η πολύ καλή εργονομία δίνουν, με τη σειρά τους, επιπλέον πόντους.

Αξιοπρεπή, αν και σχετικά σκληρά, είναι και τα υλικά του εσωτερικού. Αναμενόμενο, βέβαια, αφού όπως είπαμε, το DNA του αυτοκινήτου έχει στοιχεία και από επαγγελματικό όχημα. Το μόνο σημείο που επιδέχεται βελτίωσης είναι οι χώροι για τα μικροαντικείμενα. Όχι ως προς τον αριθμό αλλά ως προς την πρακτικότητά τους, αφού σχεδόν όλοι είναι ρηχοί και δεν μπορούν να μεταφέρουν σχεδόν τίποτα ουσιαστικό.

Σε ο,τι έχει να κάνει με μεταφορικές δυνατότητες, το Doblo δεν πρόκειται να αφήσει κανέναν παραπονεμένο. Η θέση οδήγησης -χωρίς να εντυπωσιάζει- θα ικανοποιήσει το μέσο οδηγό. Από εκεί και πέρα, ο συνοδηγός και τρεις ακόμα επιβάτες έχουν άπλετο χώρο στη διάθεσή τους, τόσο στα πόδια, όσο, κυρίως, στον “αέρα” που υπάρχει πάνω από τα κεφάλια τους.

photos: nmarinopoulos

Οι πίσω συρόμενες πόρτες βοηθούν τα μέγιστα για την εύκολη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο. Αντίστοιχα, η πέμπτη, πίσω πόρτα αποκαλύπτει ένα μεγάλο, πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών, με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Τα 790 λίτρα είναι υπέρ αρκετά όχι μόνο για οικογενειακές διακοπές αλλά και για αποδράσεις φίλων, με χόμπι που περιλαμβάνουν αρκετό εξοπλισμό.

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής βρίσκεται ένας κινητήρας diesel 1.6 λίτρων, με ισχύ 105 ίππων. Η λειτουργία του παρουσιάζει μία τραχύτητα, ενώ ακουστικά έχει σχετικά αυξημένο ίχνος. Αυτά όμως δεν φτάνουν σε σημείο ενόχλησης. Από την άλλη, στα θετικά του, προσφέρει άφθονη ροπή και τράβηγμα από χαμηλά, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο με αρκετό επιπλέον βάρος. Βοηθός εδώ είναι και το καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Στο δρόμο, τώρα, η συμπεριφορά του είναι αυτή που θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Γενικά καταφέρνει να απορροφήσει τις περισσότερες ανωμαλίες, “κοπανώντας” όμως στις πιο μεγάλες από αυτές. Οι κλίσεις του στις στροφές είναι λογικές και η συμπεριφορά του ουδέτερη και αρκετά προοδευτική, για όποιον επιχειρήσει να κινηθεί πιο σβέλτα. Σε υψηλές ταχύτητες δείχνει αρκετά σταθερό και δεν επηρεάζεται τόσο από πλευρικούς ανέμους, παρά το υψηλό του προφίλ. Όσο για τα φρένα, δείχνουν αποτελεσματικά, παρότι πίσω δεν διαθέτει τροχούς αλλά ταμπούρα.

Εν τέλει, το Doblo θα μπορούσε να αποτελέσει μία ενδιαφέρουσα επιλογή, σε όποιον αναζητά πρωτίστως χώρους. Η αγορά για ένα τέτοιο όχημα -με επαγγελματικές προεκτάσεις- είναι μάλλον μικρή. Με κάτι λιγότερο όμως από 18.000 ευρώ, όσοι παίζουν εκεί αξίζει σίγουρα να του ρίξουν μια ματιά.

Fiat 500L Living MTJ 105 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 290 Nm (29,6 kgm) / 1.500 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,4 sec
Τελική ταχύτητα 164 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,1 / 4,7 / 5,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 769 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 138 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/Ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Chrono 195/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.406 x 1.832 x 1.845 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.510/1.530 mm
Μεταξόνιο 2.755 mm
Χώρος αποσκευών 790-3.200 lt
Απόβαρο 1.535 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.900€ (17.970€ με την τρέχουσα προσφορά)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button