Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi [test drive]

Renault Clio Sport Tourer dCi 2015 caroto test drive (16)

Έχεις οικογένεια με δύο παιδιά; Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας σε ενδιαφέρει, καθώς τα πάντα σε αυτό μοιάζουν να έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τις δικές σου ανάγκες…

Το Sport Tourer είναι ένα station wagon που βασίζεται στο 5θυρο Clio. Συγκεκριμένα, έχει μήκος μεγαλύτερο κατά 205 mm και ίδιο πλάτος και ύψος. Όπως μπορείτε να καταλάβετε, όλος ο επιπρόσθετος όγκος αφιερώθηκε στο χώρο αποσκευών, ο οποίος φθάνει τα 443 lt (143 lt μεγαλύτερος από αυτόν του 5θυρου). Εάν μάλιστα αναδιπλώσεις τα πίσω καθίσματα και το κάθισμα του συνοδηγού, ο συνολικός χώρος φόρτωσης φθάνει τα 1380 lt!

Και το καλό είναι ότι αυτός ο χώρος είναι τετραγωνισμένος (άρα πλήρως εκμεταλλεύσιμος) και το κατώφλι φόρτωσης είναι αρκετά χαμηλό ώστε να φορτώνεις εύκολα βαριά αντικείμενα. Μιλώντας για πρακτικότητα, αξίζει να αναφερθούμε στις άφθονες θέσεις για μικρά αντικείμενα, αλλά και στη σωστή εργονομία που διευκολύνει τον οδηγό σε όλες τις ρυθμίσεις και λειτουργίες. Οι χώροι επαρκούν για δύο άτομα στο πίσω κάθισμα, ενώ τρίτο άτομο θα χωρούσε οριακά με αρκετούς συμβιβασμούς κυρίως λόγω του περιορισμένου πλάτους.

Σχεδιαστικά το Clio Sport Tourer είναι ένα από τα πιο κομψά station wagon που υπάρχουν στην ελληνική αγορά. Οι μοντέρνες γραμμές του συνδυάζονται με το μυώδες αμάξωμα και τις χρωμιομένες λεπτομέρειες και δημιουργούν αποτέλεσμα που αρέσει ακόμη και στους φανατικούς εχθρούς των wagon! Εξίσου μοντέρνος και μίνιμαλ είναι ο σχεδιασμός στο εσωτερικό, όπου κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος MediaNav, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης και διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει πολύ καλό user interface και γι’ αυτό είναι εύκολο στην χρήση.

photos: nmarinopoulos

Στον δρόμο το Clio Sport Tourer δεν είναι ιδιαίτερα άνετο, ωστόσο η σφιχτή ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά με αμεσότητα στις αντιδράσεις, καλό κράτημα και περιορισμένες κλίσεις στις στροφές. Το τιμόνι είναι αρκετά καλό σε αίσθηση και συμβάλει στην οδηγική απόλαυση. Ο κινητήρας 1.5 dCi είναι γνώριμος από άλλα μοντέλα της Renault. Αποδίδει 90 PS και (κυρίως) έχει 220 Nm ροπής που του χαρίζουν εξαιρετική απόκριση από τις πολύ χαμηλές στροφές και γραμμική λειτουργία μέχρι τον κόφτη.

Στην πραγματικότητα οι επιταχύνσεις είναι καλύτερες απ’ αυτές που φαίνονται στον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών (0-100 km/h σε 11,6 sec. Τελική ταχύτητα 178 km/h). To κιβώτιο ταχυτήτων έχει αρκετά μακριές σχέσεις κι αυτό συμβάλει στην επίτευξη εντυπωσιακά χαμηλής κατανάλωσης (5,3 lt/100 km σε μικτές συνθήκες). Θα θέλαμε ωστόσο να υπήρχε και έκτη σχέση, για τα ταξίδια. Εν ολίγοις, το Clio Sport Tourer είναι ένα όμορφο και οικονομικό στην χρήση αυτοκίνητο για μικρές οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά. Με τιμή €16.285 και πλούσιο εξοπλισμό αποτελεί μια αξιόλογη λύση για όσους απορρίψουν τις μεγαλύτερες και ακριβότερες λύσεις.

Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6 sec
Τελική ταχύτητα 178 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,0 / 3,2 / 3,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 850 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 90 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 5, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4267x1732x1445 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1506/1506 mm
Μεταξόνιο 2589 mm
Χώρος αποσκευών 443-1380 lt
Απόβαρο 1196 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.490€ (16.285€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close