Kia Rio 1.4 CRDi [test drive]

Kia Rio CRDi 2015 caroto test drive (4)

Η πρόσφατη ανανέωση του Rio δεν περιορίστηκε μόνο στην εξωτερική εμφάνιση αλλά άγγιξε και τον κινητήρα. Το αποτέλεσμα; Ένα συνολικά καλύτερο αυτοκίνητο.

Θέλοντας και μη, με την κατάσταση που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, όταν μιλάμε για αγορά αυτοκινήτου, μιλάμε κατά κανόνα για την κατηγορία των super mini, αφού μέχρι εκεί φτάνει το πορτοφόλι των περισσοτέρων. Αυτό, σε συνδυασμό με την αφθονία προτάσεων που υπάρχουν στην πιάτσα, κάνει τα πράγματα δύσκολα και τον ανταγωνισμό πολύ σκληρό. Για να ξεχωρίσεις θα πρέπει να προσφέρεις τα πάντα και σε καλή τιμή. Με αυτή λοιπόν τη λογική, η Kia ρίχνει την πρότασή της στο τραπέζι.

Από την πρώτη κιόλας ματιά γίνεται εμφανές ότι στο Rio κάτι έχει αλλάξει. Λίγο οι προφυλακτήρες, κάτι τα φωτιστικά σώματα και διάφορες ακόμα μικρολεπτομέρειες, η εικόνα που αποπνέει είναι αυτή ενός πιο κομψού και στιλάτου αυτοκινήτου. Και βέβαια οι αλλαγές δεν περιορίζονται εδώ αλλά περνάνε και στο εσωτερικό.

Κεντρικό στοιχείο της πλούσιας έκδοσης εξοπλισμού Advance, που είχαμε στη διάθεσή μας, είναι η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών, που αναλαμβάνει -μεταξύ άλλων- να παρουσιάσει στοιχεία για το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης αλλά και την κάμερα οπισθοπορείας. Η λίστα του εξοπλισμού είναι αρκετά μεγάλη, πράγμα θετικό, ενώ και η εργονομία είναι πολύ καλή. Κάποια μικρή “παραφωνία” αφορά τα τεράστια (σε βαθμό υπερβολής) κουμπιά του κλιματισμού αλλά οκ, αυτό μπορεί κανείς να το παραβλέψει. Αντίστοιχα, μικρά παράπονα μπορούν να προκύψουν και από τα χρησιμοποιούμενα υλικά του ταμπλό, καθώς αρκετά από αυτά κρίνονται απλά αξιοπρεπή σε ποιότητα.

photos: nmarinopoulos

Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, οι σχεδιαστές του Rio έκαναν καλή δουλειά. Τέσσερις ενήλικες θα χωρέσουν άνετα, με έναν πέμπτο να ζορίζει κάπως τα πράγματα. Με τη σειρά του, το διαμέρισμα αποσκευών των 288 λίτρων είναι τετραγωνισμένο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Αναφορικά με τον οδηγό, θα ρυθμίσει εύκολα τη θέση οδήγησης στα μέτρα του. Το κάθισμα είναι άνετο και το τιμόνι προσφέρει αρκετά πρακτικά κουμπιά, για διάφορες επιμέρους λειτουργίες. Το μόνο κακό είναι η περιμετρική ορατότητα, που κρίνεται μέτρια, λόγω των φαρδιών πίσω κολόνων.

Περνώντας στα του κινητήρα, ο 1.4 CRDi έχει κερδίσει επιπλέον 20 Nm ροπής, φτάνοντας στα 240 Nm, τιμή πολύ καλή για την κατηγορία. Κοντά στο ρελαντί δείχνει λίγο αναιμικός (λογικό για τα κυβικά του), δεν αργεί όμως να γεμίσει με ροπή και να κινήσει αξιοπρεπώς τα 1.250 κιλά του αυτοκινήτου. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και ήσυχη, ενώ και η κατανάλωσή διατηρείται σε λογικά επίπεδα. Για το τελευταίο φροντίζει και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, που έχει καλή κλιμάκωση και αίσθηση επιλογέα.

Στο δρόμο το Rio δείχνει σαφώς την κλίση του προς την άνεση. Η σχετικά μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων απορροφά επιτυχώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μεν υπαρκτές, χωρίς όμως να τρομάζουν ή να φέρνουν σε δύσκολη θέση τον οδηγό. Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι σε γενικές γραμμές ουδέτερη. Θα συγχωρήσει το οποιοδήποτε λάθος, χωρίς όμως να προκαλέσει τον οδηγό να εξερευνήσει τα όριά του. Αντίστοιχα και τα φρένα δείχνουν αποτελεσματικά, σε αίσθηση και απόδοση.

Ολοκληρώνοντας, θα λέγαμε πως ναι, η Kia έχει αυτή τη στιγμή στη φαρέτρα της ένα μοντέλο που δείχνει ολοκληρωμένο και μπορεί να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό. Πέρα από την δελεαστική τιμή πώλησης και την χαμηλή κατανάλωση, στα συν θα πρέπει να υπολογίσετε τη λογική τιμή κτήσης και τα 7 χρόνια εγγύησης.

KIA Rio 1.4 CRDi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.396 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 79,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι Εμπρός εγκάρσια/ Τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 240 Nm (24,5 kgm) / 1.500-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,9 sec
Τελική ταχύτητα 172 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,6 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,4 / 3,8 / 3,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 767 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 98 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Kumho Solus KH17 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4045x1720x1455 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1521/1525 mm
Μεταξόνιο 2570 mm
Χώρος αποσκευών 288-923 lt
Απόβαρο 1.249 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 15.050€ (απο 14.030€ με αποσυρση)
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close